voorversterker voor tt
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ft    posted on 17-12-2006 14:54
Hallo,
Een maat van me heeft heeft een normale platenspeler en een stereo-installatie. Nu wilde hij deze platenspeler op zijn installatie aansluiten, maar er waren geen apparte ingangen voor ofzowiets... waardoor hij hem op een gewone ingang aan moest sluiten. Hierbij krijgt hij echter geen goed signaal... iemand zei tegen hem dat hij dan een voorversterker moest kopen aangezien deze niet meer standaard in stereo-installaties zitten.
Hij vroeg aan mij of ik daar iets vanaf wist, maar helaas... dus daarom vraag ik het hier maar ff...
Weten jullie hier iets vanaf?

What do you think about voorversterker voor tt ??

Vote :   

jelektronic    posted on 17-12-2006 15:40
kheb wel een schakeling gevonden om over te schakelen van een phono naar een line.
kweet ni of ge er iets mee zijt, dan hebt ge in ieder geval geen voorversterker nodig.

http://www.circuitsonline.net/circuits/view/86
Mod edit by Jorrit on 17-12-2006 17:06 (4%)
the-melody    posted on 17-12-2006 15:47
Dat is een klein bakje(RIAA) waar je op de 1ne kant de platenspeler inplugt + de ground en langs de andere kant krijg je een line singaal. Is wel handig voor als je zoals je vriend kanalen tekort komt. Kun je tevens ook gebruiken voor op je pc en zo je hele platencollectie naar cd te zettenHappy, laughing.

http://www.svalander.se/vinyl/images/BT926_200.jpg

zo ziet er er dus uit.
Ft    posted on 17-12-2006 16:20
Poster: the-melody
zo ziet er er dus uit.

Enne... hoe heet zo'n ding dan precies? Dan kan ik ff zoeken in shops...
Iig alvast bedankt...
the-melody    posted on 17-12-2006 16:41
Dat ding is de B-Tech BT926 Happy, laughing
PatrickBeuken    posted on 17-12-2006 16:54
Poster: Bonzaiboom

Enne... hoe heet zo'n ding dan precies? Dan kan ik ff zoeken in shops...
Iig alvast bedankt...

Eerst kijken, dan vragen. Ik heb in een bekende webshop gezocht op 'voorversterker' en ik kreeg de zoekresultaten die ik verwachtte: voorversterkers.
Ft    posted on 17-12-2006 18:05
Poster: PatrickBeuken

Eerst kijken, dan vragen. Ik heb in een bekende webshop gezocht op 'voorversterker' en ik kreeg de zoekresultaten die ik verwachtte: voorversterkers.

zucht... op die manier bedoelde ik het niet... ik wist niet hoe ze zo'n ding noemde... ik wist niet of dat zo'n voorversterker was of dat je op een soort omvormer moet zoeken.
Ft    posted on 17-12-2006 18:11
@ the-melody ... Tnx, denk wel dat ik nu ff genoeg weet... ik zal het die gast laten weten en hopelijk zijn dan zn problemen opgelost Happy, laughing
PatrickBeuken    posted on 17-12-2006 18:44
Poster: Bonzaiboom
zucht... op die manier bedoelde ik het niet... ik wist niet hoe ze zo'n ding noemde... ik wist niet of dat zo'n voorversterker was of dat je op een soort omvormer moet zoeken.

Daarom zeg ik 'eerst kijken' :P Dan ben je er binnen no time achter dat ze zoiets inderdaad een voorversterker (of pre-amp) noemen.
User edit by PatrickBeuken on 17-12-2006 @ 18:44:50 (3%)
Steev    posted on 17-12-2006 20:16
Even nog een vraagje, gaat het om een stereo-installatie , een torentje? Want daar zit namelijk geen voorverster in namelijk. Maar wanneer hij een stereo heeft die bestaat uit een losse cd speler, losse versterker, kan je die platenspeler gewoon op de versterker aansluiten. Deze heeft meestal een speciale Phono ingang Winking my eye
Twello    posted on 17-12-2006 20:25
ik heb ook een klein vraagje... wat is slimmer?

1 Je Platenspeler --> Mixer ---> Computer
2 Je Platenspeler --> Pre-Amp ---> Computer

Omdat ik in de vakantie mijn vinyls ga backupen Happy, laughing

en hoe zit het met de kwaliteit van deze bestanden die je dan krijgt... ik wil namelijk geen kwaliteits verlies

User edit by Twello on 17-12-2006 @ 20:36:37 (56%)
Ft    posted on 17-12-2006 20:46
Poster: Steev
Even nog een vraagje, gaat het om een stereo-installatie , een torentje? Want daar zit namelijk geen voorverster in namelijk. Maar wanneer hij een stereo heeft die bestaat uit een losse cd speler, losse versterker, kan je die platenspeler gewoon op de versterker aansluiten. Deze heeft meestal een speciale Phono ingang Winking my eye

Nee, dat was het probleem nou juist... ik weet niet precies hoe het bij hem zat, maar naar aanleiding van wat hij zei is het volgens mij een zo'n torentje... dr zit dus inderdaad geen voorversterker in, wat dus ook het hele probleem is...

This is an old Topic

No new postings for 6.843 days.
 Post CommentThat would be 228.1 months
or a whopping 18.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

354 Users online: 254 Guests (100 Unknown)
Pages generated today : 1.347
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.750.819