Wat zijn die Belgen toch super vet!!!![]()
Iedereen die gisteravond het nieuws heeft gezien heeft het vast en zeker meegekregen. Ik vind het in ieder geval een super grap :D.BRUSSEL (ANP) - De Franstalige Belgische televisiezender RTBF heeft woensdag een flink aantal Belgen laten schrikken. De zender onderbrak de programmering voor een speciale nieuwsuitzending waarin werd gemeld dat Vlaanderen zich onafhankelijk had verklaard.
Ook werd gesteld dat koning Albert II het land uit onvrede zou hebben verlaten. De hele uitzending was een grap
Poster: the-melody
Vind je dat nou echt een goede grap? Ik vind het weeral eens een bewijs dat walen flauwe humor hebben. Ik kan er allesins niet om lachen.... Moest vlaanderen onafhankelijk worden, het zal hier een boeltje worden.....
Poster: ciderke
hehe, ONS vreemde taaltje? nou sodemieter toch op man! (van waar halen ze dat woord toch?)
Poster: ciderke
@Reind; Je hebt een punt met dat "marcheren". Dat is die Franse invloed hé bij ons...
Poster: ProgrezzWaar haal je dat nu weer vandaan dat mensen uit Oost, West en antwerpenaren geen deftig algemeen nederlands kunnen spreken? Ik ken behoorlijk wat mensen die WEL deftig ABN kunnen praten, ik vraag me dan ook af in welke streken jij wel al eens geweest bent in Oost, west vlaanderen en antwerpen. Ik denk in niet veel. Ik heb hier trouwens nog nooit een klacht gekregen dat ik te dialect praatte en dat ze me niet konden verstaan, dus ik spreek ook best wel beschaafd.
de dialecten zijn soms moeilijk te begrijpen, maar belgen kunnen ook gewoon heel mooi algemeen nederlands praten hoor, ok mensen uit limburg en delen van brabant toch
antwerpenaren, west- en oost-vlamingen kunnen gewoon geen deftig algemeen nederlands praten, die platen ALTIJD in dialect (wat ik persoonlijk ook wel storen vind)
ons dialect (noord oost limburg) heeft veel invloeden van het duits, maar ook van het frans, er zijn dan ook heel veel typische woorden die veel mensen niet echt gegrijpen
vb
kruiwagen -> kruuker
deurkader -> chebrang
eekhoorn -> inkbiegel
maar ook veel uit frans vb
verwarming -> chauffage
en duits vb
ik -> ich
jij -> dich
Poster: the-melody
Waar haal je dat nu weer vandaan dat mensen uit Oost, West en antwerpenaren geen deftig algemeen nederlands kunnen spreken? Ik ken behoorlijk wat mensen die WEL deftig ABN kunnen praten, ik vraag me dan ook af in welke streken jij wel al eens geweest bent in Oost, west vlaanderen en antwerpen. Ik denk in niet veel. Ik heb hier trouwens nog nooit een klacht gekregen dat ik te dialect praatte en dat ze me niet konden verstaan, dus ik spreek ook best wel beschaafd.
Poster: PatrickBeuken
@ ccc => Vlaardingen en Vlaanderen zijn twee hele verschillende dingen... Volgens mij weet je nieteens waarover je praat.