Onderhoud DJM-500
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Firefox    posted on 17-09-2004 10:37
Hallo had een vraagje, ik ben in het bezit van een DJM-500 mengpaneel. en het mengpaneel is eigenlijk wel aan eens servicebeurt toe, want de faders beginnen te kraken Nou kan ik dat doen bij de locale electroboer, waar ik veel geld voor moet betalen en die er alleen wat Teflon spary in spuit om het probleem op te lossen ( wat dan nog voor tijdelijke aard is ook ) Ik wil dat hij gewoon door een erkende Pioneer dealer even schoongemaakt wordt, zodat hij er weer wat jaartjes tegen aan kan. Heeft Pioneer Benelux een eigen servicecenter of zijn er dealers die dit kunnen uitvoeren en onder het Pioneer Schap goed uit kunnen voeren Hoor graag van julie Firefox

What do you think about Onderhoud DJM-500 ??

Vote :   

Lead    posted on 17-09-2004 14:53
Ik spreek hier niet namens Pioneer, maar weet wel dat je je mixer naar een service centrum kunt brengen om er naar te laten kijken. Je zou ook bij Spot & Speaker (= dealer in Utrecht, omgeving Amsterdamse Straat) langs kunnen gaan. Of natuurlijk bij een service centrum. ESM in Mijdrechts is degende het dichste bij je in de buurt. 

Ik heb geen idee wat het kost, maar ik weet wel dat de mixer voor de helft uit elkaar moet voordat de faders vervangen kunnen worden. Misschien moet je ze eens bellen om te checken wat het kost.
Let the BASS be louder
Ferry    posted on 17-09-2004 18:03
0297-287057 is het telefoon nummer van Menho-esm.

Ik kan in principe geen prijsopgave doen van te voren.
Ik moet het apparaat even controleren op eventuele andere gebreken. 
Als je je apparaat bij Spot&Speaker inleverd komt het apparaat bij ons terrecht.
Je kan ook bellen voor een afspraak.
Dan kunnen we even voor je kijken wat we voor je kunnen doen.
Als het wat langer duurt kan je e.v.t. gaan shoppen in Mijdrecht...
Openings tijden Menho-ESM zijn maandag tot en met vrijdag van 8.30u tot 17.00u. 

In ieder geval succes!
DJdarkness    posted on 07-04-2005 21:02
*Kick*

hey lead ik ga over een week een djm 600 halen, en ik vroeg me af of de faders van een gemini umx er in passen, deze zijn ook 45 mm, maar van een iets of wat beteren kwaliteit. Ze zijn echter vca gestuurd, en die van de djm 600 niet.? Nu is mijn vraag gaat dit werken?? Dus gewoon het fadertje op de pcb van de djm 600 solderen.

ben benieuwd naar u antwoord!

User edit by DJdarkness on 07-04-2005 @ 21:02:50 (2%)
Lead    posted on 08-04-2005 06:18
DJM-600 is ook VCA gestuurd !

Ik weet niet of het gaat passen, De faders in de 600 zitten met een systeem connector vast een vervangende fader zou je dus inderdaad op de printje kunnen solderen.

De weerstandswaarde van de potmeter is ook van belang, alleen als beide gelijk zijn is er een kans van slagen.
Let the BASS be louder
DJdarkness    posted on 08-04-2005 14:06
En war kan je deze weerstandswaarde opzoeken?
de faders uit die umx zjin de zelfde als die ook in de pioneer 909 zitten, heb ik mijn laten vertellen. Is hier de weerstands waarde goed van ?

Dus is de weerstands waarde van de faders van de 909 gelijk aan die van de djm 600??

User edit by DJdarkness on 08-04-2005 @ 14:11:00 (44%)

This is an old Topic

No new postings for 7.477 days.
 Post CommentThat would be 249.2 months
or a whopping 20.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

263 Users online: 40 Guests (223 Unknown)
Pages generated today : 65.152
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.832.270