Poster: Reind
Goud is het enige metaal wat niet oxideerd en daarom gebruikt men het om een goede verbinding te maken. Echter is goud niet de meest ideale geleider (zilver geleid bijvoorbeeld beter).
Het is dus puur tegen het oxideren, en het heeft niets met beter geluid te maken. (overigens is oxideren iets anders dan het eerder aangehaalde roesten..... ik moet de eerste rca kabel nog tegen komen in mijn leven met verroeste stekkers)
Poster: Lead
Door dat goud een lagere weerstand heeft , geleid deze beter.
Dat klopt dus niet, ik heb de binas er even bij gepakt en koper bijvoorbeeld is een betere geleider.
Poster: Lead
Ik had het niet over goud t.a.v. zilver/koper, maar in vergelijking tot het blik waar de el-cheapo's van gemaakt worden.
Beste geleiders zijn de zogenaamde super geleiders maar die zijn "nog" niet geschikt voor de normale wereld.
Poster: ScottB
Haha, ik hoor het zo'n noob al zeggen;"Ik heb supergeleidings kabels" :P
Poster: DJ_Sintec
supergeleiders zijn toch geleiders bij een themperatuur van 0 kelvin omdat dan de deeltjes waar de electronen door moeten niet meer bewegen omdat ze dan geen energie meer bezitten he, dus botsen de elektronen zo goed als niet meer en geleiden ze dus beter.
0 kelvin = -273 graden celcius
en het is bijna onmogelijk om aan die themperatuur te graken want om kouder te worden moet energie (beweging) worden afgegeven aan een andere stof maar een stof kan bijna onmogelijk kouder zijn dan -273 °C.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.