Laptop vervoeren
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ccc    posted on 11-12-2006 00:32
Ik heb een vraag voor de mensen die een laptop hebben en deze vervoeren of hier enige ervaring mee hebben.
Ik zit met het probleem dat ik mijn laptop niet via mijn rugtas durf te vervoeren. :D
Nu ben ik op het internet verschillende dingen tegengekomen, een soort van schuimige hoezen, waarin je je laptop kan doen.
Tot nu toe alleen met rits en heb het idee dat ze niet veel bescherming bieden.

Waar ik naar opzoek ben is een soort van hoes/houder;
-Die redelijk stevig is. Dus ik moet mijn tas gewoon op de grond kunnen zetten zonder extra voorzichtig te doen.
-Ik wil graag dat de hoes open is. Dus zodra ik mijn tas open maak dat ik de laptop in een keer eruit kan halen zonder dat de hoes ook uit de tas moet. (Het liefst zonder rits)

Het is misschien niet het juiste forum, maar er zijn toch een aantal dj's die een laptop gebruiken heb ik gezien.
User edit by ccc on 11-12-2006 @ 00:34:16 (5%)

What do you think about Laptop vervoeren ??

Vote :   

PatrickBeuken    posted on 11-12-2006 00:58
Patrick zonder laptop is heel weinig. Thuis gebruik ik mijn laptop dagelijks, hij gaat 5 dagen in de week mee naar school en in het weekend wordt hij gebruikt voor m'n drive-in. Zwaarder kan een laptop het denk ik niet hebben. Ik neem hem altijd mee in een Eastpak schoudertas waarin een apart laptopvak zit. Dat vak is zacht en goed gevoerd, de tas kan dus de nodige stoten opvangen. Het laptopvak loopt ook niet helemaal door tot op de bodem van de tas, waardoor de laptop niet op de grond knalt wanneer je je tas neerzet. Ik ben erg tevreden met die tas.... er is ook nog genoeg plaats voor schoolboeken of andere spullen. Ik vind de tas dus echt goed... geloof me.... ik ga er echt ruw mee om.... en dat kan ook niet anders als je dagelijks met de bus moet, met de trein, op stations wachten, enz... en mn laptop heeft van dat vervoeren echt geen last Happy, laughing

EDIT: een 17" laptop krijg je er overigens niet in. Ik heb een 15,4"
User edit by PatrickBeuken on 11-12-2006 @ 00:59:47 (16%)
Reind    posted on 11-12-2006 03:13
Mijn iBook gaat in een iSkin met daar omheen een UDG producer backpack. Works perfect for me en mijn iBook leeft al ruim 1,5 jaar zonder kleerschueren (daarvoor zat ie in een samsonite backpack)

De Producer tas gaat er binnenkort uit en daar komt de nieuwe Creator tas van UDG voor in de plek omdat daar net ff wat meer in past.
Yorick    posted on 11-12-2006 10:23
ik was ergens waar een jongen een speciaale flightcase voor ze laptop had gemaakt.

als ik mijn laptop mee neem doe ik hem in een laptop tas.....

maar ik gebruik dat ding nog maar zelden.
PatrickBeuken    posted on 11-12-2006 10:49
Er is ook een laptopcase van ProDJuser verkrijbaar
Cyspoz    posted on 11-12-2006 10:57
Ik heb vermoedelijk dezelfde Eastpak tas als Patrick en dat werkt inderdaad goed. Een laptop is uiteindelijk ook tot op zekere hoogte bestadig gemaakt tegen verplaatsen. Je moet er niet mee smijten, maar op het moment dat je laptop uit staat kan hij veel hebben.
ccc    posted on 11-12-2006 11:54
Een schoudertas is helaas niks voor mij. Dit zou de ideale oplossing zijn geweest want hier haal je je laptop snel en makkelijk uit. Maar goed om elke dag met zo'n schoudertas te lopen kan ik helaas niet.

Nu wordt er ook nog de iSkin genoemd. Maar bied dit enige bescherming? Ik zie alleen dat de iSkin op het toetsenbord ligt.

Nu heb ik even naar de UDG producer backpack gekeken. Ik heb net een maand geleden een nieuwe rugtas gekocht en om nu weer 150 euro uit te geven gaat helaas niet.

Een flightcase is ook een leuk idee, maar dan loop ik over 2 jaar met een kromme rug :P.

Het beste zou zijn een nieuwe tas, maar daar heb ik op moment geen geld voor. Vandaar dat ik voor een iets goedkopere oplossing wil gaan.
Nu zag ik laatst in de trein iemand met een soort van hardplastic hoes waarin hij zijn laptop had zitten. Op dat moment niet bij stilgestaan om te vragen waar hij het heeft gekocht, maar naar zoiets ben ik op zoek.
trance    posted on 11-12-2006 12:59
Bij de laptop die ik gebruik kreeg ik bij aankoop een speciale tas bij, werkt super. Gemakkelijk te openen en heel betrouwbaar. Laptop was van dell. Kijk eens op google er is vast wel iets te koop. Of anders een custom flightcase.
Camino    posted on 11-12-2006 14:42
Zelf heb ik een tas van Samsonite, de laptop messenger bag, waar mn 17" laptop perfect in past en goed tegen een stootje in kan.
remixer    posted on 11-12-2006 16:57
ik heb zo'n slant case van prodjuser en ik heb daar een 19" la erin zitten waar ik m'n laptop in vervoer (met schuim erin natuurlijk)
MoXeGy    posted on 11-12-2006 18:36
ik gebruik mijn laptop tas die ik erbij heb gekocht, past mijn geluidskaart ook in Happy, laughing
Kiwi    posted on 13-12-2006 21:22
Ik heb een Incase rugtas voor mijn iBook en mijn Powerbook past er ook redelijk in.
Als ik met Final Scratch op pad ga, gaat de Powerbook in een sleeve en die gaat weer in een UDG Slingbag.

Werkt prima, maar ik ben wel altijd op de hoede voor onbenullen.
User edit by Kiwi on 13-12-2006 @ 21:22:33 (2%)

This is an old Topic

No new postings for 6.862 days.
 Post CommentThat would be 228.7 months
or a whopping 18.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

416 Users online: 206 Guests (210 Unknown)
Pages generated today : 34.785
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.686.797