Side B up
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ_Sintec    posted on 09-12-2006 23:03
Hebben jullie ook soms bij platen dat je een plaat koopt voor de A kant, de "hoofdtrack" maar dat het uitdraait dat de B kant beter is, en je zo de betere onbekende nummers ontdekt. Ik geef hier enkele voorbeelden:

Moonbootica: June & Mustang 86 ( June: A, maar Mustang 86 vind ik veel beter )
Booka Shade: Night falls Ep ( night flalls: A, maar zowel tresspass als the spectralist vind ik beter )
Thomas schumacher: Kickschool 79 ( Kickschool: A, maar ook hier vind ik de B side, brut royal beter)

Misschien zijn er hier bij jullie ook wel die een plaat hebben van een monstertrack waar uiteindelijk de B side zeker evengoed is.

What do you think about Side B up ??

Vote :   
ciderke    posted on 09-12-2006 23:05
Ik had dit met de plaat van Tiga. Ik kocht hem eigenlijk voor "Far from home" , maar op de andere kant staat "Move your body" die ik eigenlijk veel mooier vind. Aangename verrassing natuurlijk!
Steev    posted on 09-12-2006 23:23
Ja, toevallig had ik dat laatst ook! Een of ander Latin nummertje, vrij nieuw, en oppeens zette ik de andere kant op, veel en veel beter :D Ik weet zo snel de titel niet, maar het komt wel vaker voor bij mij, en meestel is het zo, dat ik er pas na een paar maanden achterkom als ik hem perongeluk verkeerd leg :P
DJ_Sintec    posted on 09-12-2006 23:29
khad het ook met in "in my arms" van mylo.
Ik zag op 10 days off sharam Jay (echt goed!)

Ik kijk in mijn platencase en ik zie daar op die plaat: Sharam Jay remix
==> is echt het beste nummer van die plaat en dat weet ik ook pas vele maanden later Happy, laughing
lrfist    posted on 10-12-2006 00:20
ik heb dat met the mighty dub cats.
de A kant is dat hele bekende: let the drums speak. opzich een zeer goed nummer. maar de B kant... williams the first. zonder twijfel 1 van de funkiest nummertjes in mijn platenbak. ik draai m grijs :D
Jorrit    posted on 10-12-2006 00:24
Jep, EP van Peter Gelderblom, kocht hem voor (A) Funky fever, maar (B) Feel the sunrise bleek toch een stuk vetter te zijn!
Ik heb trouwens ook wel eens een vinyl gekocht voor de B kant, waar ik toch de A-kant meer van draai (De nieuwe remixes van Slut! bijvoorbeeld)
Mod edit by Jorrit on 10-12-2006 00:25 (100%)
lrfist    posted on 10-12-2006 00:28
nu je het zegt... die laatste van krafty kuts heb ik gewoon voor de B-kant gekocht. mijn nieuwe dj-set begint er zelfs mee. A-side is typisch krafty, B-side veel minder, maar toch is het nummer stukken beter Happy, laughing
Bastian    posted on 10-12-2006 12:02
Glowiej Pump It E.P. vind sax action wel lekkerder hoewel de hele e.p. wel goed is^^
User edit by Bastian on 10-12-2006 @ 12:02:36 (58%)
MrCotino    posted on 10-12-2006 18:55
ja jullie hebben het nu over vinyl, maar ik heb precies hetzelfde eigenlijk met een cd single gehad. Van Bug a Boo van destinys child. Die ik had zeg maar gekocht toen die uitkwam.

Maar pas was ik die single weer aan het luisteren en zag ik dat er ook nog een erge lekkere latin house remix erop stond.
Bastian    posted on 10-12-2006 21:09
Haha over cd heb ik ook nog een voorbeeld:P
Benny Benassi - Who's Your Daddy, gekocht om de ruthless & vorwerk remix (heerlijk nummertje:D)
User edit by Bastian on 10-12-2006 @ 21:10:21 (8%)
Jer    posted on 10-12-2006 21:45
Heb zo vaak dan heb ik een nieuwe cd en luister ik alleen de nummers die ik al kon(de bekendere). En dan daarna zet ik een keer heel de cd op en denk ik zo dat is een goed nummertje:P

Heb ook een keer gehad dacht ik zo dat nummer zou ik wel willen hebben, becaus the night van jan wayne:P en toen vond ik hem daarna op een cd damn volgens mij, Leuke verrassing.
kroket    posted on 12-12-2006 13:23
soms hoor ik op een cd vet nummer, zoek ik die en allemaal moeilijk doen. blijkt het ergens een b2 ofzo te zijn van een plaat die ik heb :D

dat zijn altijd leuke verassingen
Camino    posted on 12-12-2006 14:13
De B kant van Bouncing Harbor (G-Rex records) is ook heerlijk
Sandr    posted on 29-01-2007 16:38
Ik had dit bij Here's Johnny van Deepack
stond op de B kant het nummer Down low!
Lekkere plaat
Play that funky music white boy....
soundcollector    posted on 29-01-2007 17:04
ferry corsten - watch out, lost van roger sanchez, switch - a bit pachy en phunkwork - rockin
Ferrox    posted on 29-01-2007 17:18
Poster: Bastian
Glowiej Pump It E.P. vind sax action wel lekkerder hoewel de hele e.p. wel goed is^^

Vind die remix van Pascal rolay enzo wel eeerrrrruuugggg but.. De rest is wel oke.

Ik had hem gekocht voor de B1, maar vond de A kant toch net ff wat lekkerder, vooral de A2.. sodeju.. die wil wel.

Verder raine-analogic needle tweak. Die B kant is echt zooo veeel mooier :D
Janos & B-Front - Lunatick: die raw mix (B kant) is ook veel beter!
Ferrox    posted on 29-01-2007 17:19
Poster: Sandr
Ik had dit bij Here's Johnny van Deepack
stond op de B kant het nummer Down low!
Lekkere plaat

Nu je het zegt, idd die ook!
the-melody    posted on 29-01-2007 17:22
The Drill- One More Night, de B2 is toch net ietsje beter:D
Romanyu    posted on 29-01-2007 18:40
B-kant van Showtek- 3 the hard way is ook heerlijk:

Bangin'
ArCee    posted on 11-02-2007 23:47
Had ik ooit met Jaydee - plastic dreams. De b kant, single minded people vond ik zo waanzinnig. Helaas is deze maxi overleden
Blast    posted on 12-02-2007 08:18
Ik had cherry blossom van marcel woods gekocht, en op de achterkant stond beautiful mind, die ik nog niet kende, maar wel beter vond:P
Lukaz    posted on 12-02-2007 14:42
klopt, Micheal de Hey! - Snert / Jetchi
A: Snert
B van beter

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

331 Users online: 120 Guests (211 Unknown)
Pages generated today : 34.194
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.686.206