Advies gear
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Pilli    posted on 09-12-2006 16:30
Hey,

Ben net nieuw op het forum, zal zo even een introductie schrijven in het goede forum.

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar de juiste gear. Heb overigens al een tijdje hier lopen zoeken naar topics met informatie, maar niet echt precies gevonden wat ik zocht.

De situatie is als volgt:

Ik zoek een set (2x CD speler, 1x Mixer) om nu mee te beginnen, maar ik wil geen beginnersset hebben (lees: cdj100's).
Dit is omdat ik niet over een half jaar, als ik iets serieuzer wil worden, nieuwe gear moet kopen om drive ins te kunnen doen.
Dus ik heb een medium budget beschikbaar (1200 euro excl btw) om de gear aan te schaffen.

Ik zat dus te denken aan 2x DN-S3500 met een mixer (nog niet zeker welke) of 2x DN-S1000 met een hogere kwaliteit mixer.

De stijl zal vooral house, breaks, electro house zijn. Maar voor drive-ins en algemeen mixen wil ik ook allround gaan draaien, dus top40, hiphop, hardstyle.

Wat raden jullie mij aan om voor gear aan te schaffen? Ik zit hier al tamelijk mee in de knoop Unhappy

Alle reagerende, alvast bedankt!

What do you think about Advies gear ??

Vote :   

Lead    posted on 09-12-2006 17:11
Als de keus is 2x DNs3500 of 2x DNS-1000 zou ik voor de 3500's gaan met budget mixer en later een beter mixer kopen.

Overweeg ook eens de keus tussen CDJ-800MK2 en CDJ-200 misschien ?

Of een combinatie van al die dingen.

DNS-1000 zou ik helemaal laten varen. De CDJ-800 is de tegenhanger van de 3500. De CDJ-200 zou een alternatief zijn met minder features voor een lagere prijs.

Ben je al eens in een winkel geweest (Feedback/Correct op de Ceintuurbaan bijv.) ?

Voelen zegt vaak meer dan letters op een website Winking my eye
Let the BASS be louder
Pilli    posted on 09-12-2006 17:16
Bedankt voor de reactie Lead!

Ik was inderdaad vergeten te melden dat ik ook wel naar de 800mk2 aan het kijken was, alleen kom ik dan nooit echt op mijn prijs uit?
1200 excl btw is echt een harde limiet.

Ik ga binnenkort maar eens langs Correct om te kijken of ze de CDJ-800MK2 hebben.

Heb je nog een tip welke mixer ik bij die CDJ-800MK2 kan nemen om binnen mijn budget te blijven en toch kwaliteit te hebben? (en eventueel eentje die in een flightcase of tas past zodat ik ze makkelijk kan verplaatsen en afdekken)
Lead    posted on 09-12-2006 17:30
2x CDJ-800mk2 is al gauw meer dan je budget, maar dat geld ook voor de DN-S3500's.

Wellicht toch de CDJ-200 ? Of nog ietsje doorsparen en later gaan shoppen Winking my eye
Let the BASS be louder
Pilli    posted on 09-12-2006 17:38
Is er nergens een CDJ-800mk2 te krijgen voor <600 euro excl btw?
Ik dacht namelijk dat ik de s3500 wel voor <600 euro excl btw kon krijgen, en dat die ongeveer evenduur was als de CDJ-800mk2.

Zal eventjes zoeken, heb hier opgeschreven dat het bij audioboost was.

Edit:  Bij audioboost 621 per stuk excl.. dus haal ik net niet..
Is de CDJ-200 wel geschikt genoeg? Hij ziet er namelijk enorm klein en featureloos uit overal.
Is het een volwaardige cd-speler? (Lichtjes scratchen, veel mixen)
User edit by Pilli on 09-12-2006 @ 17:41:13 (87%)
Pilli    posted on 09-12-2006 20:12
Ik zie hier veel mensen met alternatieve cd spelers draaien (in mijn ogen dus geen denon of pioneer)

Hoe is de kwaliteit van bv. de numark axis?

Wordt erg veel gebruikt, maar ziet er iets te speels uit.. Wel goed te gebruiken bij mixen? (Zelfde kaliber als d3500 of cdj800?)
MoXeGy    posted on 09-12-2006 20:35
ik heb er 2  gehad, en moet zeggen dat ik er nogsteeds tevreden overben. alleen vind ik hem ietswat onpresies pitchen. hij geeft maar met 1,0% aan.
maar hij doet wat hij moet doen, en op de knoppen kun je gerust wat harder op tikken Winking my eye
the-melody    posted on 09-12-2006 20:37
CDJ200 kan NIET scratchen, CDJ800 wel. Je zegt dat je ze voor 600 per stuk wilt, en je vindt ze voor 621 per stuk... Ik zou dan toch gewoon doorsparen..... En ik denk niet dat een numark axis van hetzelfde kaliber is dan een cdj800Winking my eye
greup    posted on 09-12-2006 21:13
mm, audioboost is wel een ordinaire dozenschuiver als ik me niet vergis. Geen 2 jaar pionier garantie dus.

Ik zie trouwens niet in waarom de cdj 100 niet meer voor drive-in doeleinde gebruikt zou kunnen worden. Het is en blijft een top speler waar alleen op zit wat nodig is.

Hoezo overweeg je niet 2e hands? 2* of misschien wel 3* cdj 800?

over de cdj 800mk2
vind ik hem ietswat onpresies pitchen. hij geeft maar met 1,0% aan.

Mm, ik heb er laatst even bij lead op staan draaien en ik meen mij te herrineren dat hij 0,05% precies aangeeft. 1% is neem ik aan gewoon een tikfoutje van je.
Pilli    posted on 09-12-2006 23:00
Poster: greup
mm, audioboost is wel een ordinaire dozenschuiver als ik me niet vergis. Geen 2 jaar pionier garantie dus.

Ik zie trouwens niet in waarom de cdj 100 niet meer voor drive-in doeleinde gebruikt zou kunnen worden. Het is en blijft een top speler waar alleen op zit wat nodig is.

Hoezo overweeg je niet 2e hands? 2* of misschien wel 3* cdj 800?

Mm, ik heb er laatst even bij lead op staan draaien en ik meen mij te herrineren dat hij 0,05% precies aangeeft. 1% is neem ik aan gewoon een tikfoutje van je.

Hmm, nog niet nagedacht over de garanties bij audioboost, krijg je niet standaard fabrieksgarantie dan? Lijkt me niet echt afhankelijk van welke dealer je nou hebt.

Liever niet de cdj100 omdat ik nog een beetje wil experimenteren, wie weet blijkt scratchen heel leuk te zijn, en wil ik dus veel op scratchen gaan. Met de CDJ-800 kan je scratchen maar ook mixen, dus scheelt meteen dan.

Over het 2e hands, ik wil best wel een 2e hands setje kopen, alleen staat er niks op dit moment op marktplaats te koop.

Overigens hoor ik nog weinig over mixers, welke mixers zijn aan te raden? (<200 euro)

@the-melody, doorsparen kan niet, ik moet de gear voor januari kopen vanwege belastingtechnische redenen.

[edit]Nog een opmerking over 2e hands inkopen: daar krijg ik geen factuur bij, dus dan is mijn budget 1200 euro totaal.. (ipv excl btw)
User edit by Pilli on 09-12-2006 @ 23:03:23 (11%)
ciderke    posted on 09-12-2006 23:02
Volgens mij heeft Moxegy het over de Numark axis-serie en niet over de pioneer cdj 800
Pilli    posted on 09-12-2006 23:32
Ik zie net de CDJ-800mk2 heel goedkoop staan op KTS (Winkel in den haag).
Iemand ervaring met hun, 2x CDJ-800mk2 kost 1201 euro excl btw. Met een kleine mixer erbij moet ik wel onder de 1300 kunnen blijven?

Heeft iemand een voorkeur/advies wat voor mixer er voor <100 euro excl btw te koop is?
MoXeGy    posted on 09-12-2006 23:40
Poster: ciderke
Volgens mij heeft Moxegy het over de Numark axis-serie en niet over de pioneer cdj 800

ik heb het inderdaad over de axis serie ja.

User edit by MoXeGy on 09-12-2006 @ 23:44:02 (23%)
Lead    posted on 09-12-2006 23:59
kts = ook dozenschuiver.

Garantie wordt geleverd door de winkelier aan klant. De winkelier moet het met Pioneer oplossen. Poneer doet met beide bedrijven geen zaken. Bij de echte dealers worden toestellen op Pioneer's kosten opgehaald en terug gebracht.

Hoe deze webshops omgaan met garantie weet ik.
Let the BASS be louder
Pilli    posted on 10-12-2006 00:03
Poster: Lead
kts = ook dozenschuiver.

Garantie wordt geleverd door de winkelier aan klant. De winkelier moet het met Pioneer oplossen. Poneer doet met beide bedrijven geen zaken. Bij de echte dealers worden toestellen op Pioneer's kosten opgehaald en terug gebracht.

Hoe deze webshops omgaan met garantie weet ik.

Ik zal even mailen met hun hoe het met garanties zit, maar heb toch liever een echte pioneer dealer..
Al gaat dat niet lukken met dit budget.
Vibemaster-D    posted on 10-12-2006 12:32
lead ik zat bij KTS te kijken en ze verkopen de DJM800 voor €1350, inc BTW dat kan toch niet hoe kunnen ze überhaupt zulke prijzen hanteren. is dat illegaal ofzo? ik ben zelf ook meer voor een echte pioneer dealer maar daar kost deze mixer 1499 ex BTW dus daat verchil is wel heel groot hoe krijgen ze dat voor elkaar dan??
Lead    posted on 10-12-2006 12:51
zucht... moet ik mezelf blijven herhalen ??

Hij haalt het spul misschien wel ergens vandaan, is mogelijk (grote kans) geen nederlands spul. Misschien zit er wel een engelse stekker aan oid.

Bij een officiele dealer zetten we ons in om dingen snel opgelost te krijgen. En je bent nu eenmaal meer gemotiveerd om een klant te helpen dan iemand die je niet kent Winking my eye

En de winkel waar je iets koopt is verantwoordelijk voor de service, de eindgebruiker heeft in weze niets met Pioneer garantie te maken, die heeft te maken met de winkelier. Hoeveel service krijg je van iemand die vrijwel niets verdient denk je ?

Ennuh, de adviesprijs van de DJM-800 is 1799,- dus ik vind 1499,- een mooie prijs.

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 10-12-2006 12:52 (15%)
DJ_Sintec    posted on 10-12-2006 13:13
wil je per se twee table top players? want anders moet je eens zien naar een dubbele 19" rack cdspeler. als je dan drive in's gaat doen hoef je enkel nog een 19" mixer te hebben (wat je eventueel nu ook al kunt kopen) en dat dan mooi in een flight case steken.

VB:
-Denon DN-D 4500 dubbel MP3CD player (€ 700)
-Ecler Mac V40 (€ 500)
-eventueel een flightcase (€ 50)

==> moest je ooit dan drive in beginnen gaat dit vele jaren mee!

This maar een andere invalshoek he.

Als je toch bij tabletops wilt blijven: bekijk dan de stantons eens.      
Pilli    posted on 10-12-2006 13:18
Ik blijf inderdaad liever bij tabletops, aangezien de drive-in nog redelijk ver is, wil eerst de basis mixen en scratchen onder de knie krijgen, en dan wil ik verder kijken.
Met tabletops kan ik in ieder geval elke kant op (clubs en drive in)

@Lead: Is er een site waarop ik alle dealers kan zien van Pioneer? (Beetje onoverzichtelijk die pioneer site)

_Ivan_    posted on 10-12-2006 20:39
Poster: DJ_Sintec
-eventueel een flightcase (€ 50)

Zet dat bedrag maar uit je hoofd, goeie flight case kost echt behoorlijk wat
Feel&.Celebrate.Life!
DJ_Sintec    posted on 10-12-2006 21:24
Poster: _Ivan_

Zet dat bedrag maar uit je hoofd, goeie flight case kost echt behoorlijk wat
 $

mja inderdaad Happy, laughing, khad maar de goedkoopste gepakt voor het in zijn budget te laten passen
Lead    posted on 10-12-2006 23:31
Officiele dealer locator op de Pioneer website... Is inderdaad een beetje verstopt.
Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 6.850 days.
 Post CommentThat would be 228.3 months
or a whopping 18.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

347 Users online: 269 Guests (78 Unknown)
Pages generated today : 1.096
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.750.568