Poster: lrfist
welkom hier!
thanks
en natuurlijk nog een paar additionele vraagjes:
wat is je setup?
Wat betreft vaste setje: thuis een sl1200, gemini xl-500II, en een Behringer DX500 mengpaneel. Dat alles doorgelust naar mn pc en geluid via mn pc speakers (hard blazen hoeft het toch niet, daar worden mijn trommelvliezen en mijn buren niet gelukkig van). De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat ik eigenlijk nauwelijks nog aan draaien toe kom thuis ivm werk, social life etc.
Op m'n werk (media/lichttechniek) hangt het een beetje af van wat er aan apparatuur is opgebouwd, meestal wel een djm600 of djm800, met 2 of 3 sl1200's, en 2 cdj-1000mk2's of 2 cdj-1000mk3's.
Ik draai sinds een jaar naast normale platen/cd's ook digitaal met vinyl aangestuurde tracks op een laptop, soort van finalscratch/serato maar dan net ff anders:
DjDecks Hier heb ik zo'n anderhalf jaar geleden ook de grafische interface voor ontworpen, die heden ten dage nog steeds als 'standaard' gebruikt wordt na een verse install, alhoewel er inmiddels veel betere en mooiere skins voor ontworpen zijn.
Om djdecks te kunnen gebruiken neem ik mee naar elk optreden (en dus ook in mijn bezit): Laptop (AMD64 Turion 1,6Ghz, 1GB RAM, 80Gb hdd), externe usb geluidskaart (ESI U46DJ), wat Serato timecode platen (inmiddels 2 setjes ivm -mogelijke- krassen e.d.), een Evolution UC-33 midicontroller (voor het aansturen van de software FX) en de nodige kabels. Dat kan ik verder gewoon combineren met 'normale' 12" vinyls die ik vaak ook meeneem in de platentas als backup (je weet maar nooit).
maak je ook eigen producties?
De externe geluidskaart, Evolution controller en laptop zijn ideaal voor Ableton Live, ik heb in het verleden ook wel redelijk aangepield met Cubase, Reason, Ableton en de nodige VST synths en drumcomputers en fx, ik wil ook wel weer met Ableton aan de slag (wat een prachtig stukje software is dat), maar momenteel ontbreekt het me even aan de tijd om er ook echt serieus iets mee te gaan doen.. dus wat produceren betreft to be continued

Al ben ik wel wat aan het experimenteren in het combineren van Ableton met een djset, want je kan er ook normale tracks mee afspelen/mixen, soort van tussenvorm dus

Hopelijk heb ik wat meer duidelijkheid geschept zo