Ik wil mensen plezier bezorgen? Jorrit Bouma en Freek B?hm gaan niet over ??n nacht ijs. De ondernemende Mijdrechtenaren, beiden veertien jaar oud, timmeren met hun Double 0 drive show stevig aan de weg. Niet omdat ze voor het grote geld gaan, maar omdat het ze een kick geeft om mensen een leuke avond te bezorgen.
?We zagen in het jongerencentrum Allround DJs aan het werk," vertelt Jorrit thuis over hun 2,5 jaar geleden gestartte avontuur. "We vonden het zo gaaf. Zo langzamerhand kwamen we op het idee om ook zoiets te gaan doen in de huiskamer. Voor zo'n kleine ruimte heb je nog geen peperdure apparatuur nodig. We hadden als doelgroep de leerlingen van groep acht voor ogen "
De twee DJs hingen hun flyers op de prikborden van de plaatselijke supers en deelden hun visitekaartjes uit. "We draaien bijna allemaal top 40 muziek," zegt Jorrit. " zijn meestal de meisjes die de muziek kiezen. vooral op feestjes waar jongens niet willen dansen." Tegen het begin van de zomervakantie hebben de twee DJs het druk vanwege de afscheidsfeestjes. Door het jaar heen draaien ze meestal op verjaardagen. De twee hebben overigens ook zware concurrentie te duchten.
Nu de Double 0 drive show wat volwassener is geworden en de apparatuur professioneler, zorgen Jorrit en Freek keer op keer voor een knalfeest. ?Ik zou er zeker mijn beroep van willen maken," verzekert Jorrit desgevraagd. Van Freek, die momenteel op vakantie is, weet hij het niet zeker. En om meteen een verkeerdbeeld recht te zetten: "Een DJ praat geen platen aan elkaar. Dat is niet meer aan de orde. Het gaat tegenwoordig om de technische aanpak. Hoe goedje de verschillende plaatjes in elkaar laat overvloeien." Bij muziek uit de top 40 met een verschil in tempo, vereist dat vakkennis, vindt Jorrit."Bij dance muziek gaat dat ongemerkt" meent hij.
Jorrit geniet overigens ook bekendheid als vrijdagavond-dj in Allround. "Ik heb anderhalfjaar geleden gevraagd of ik eens mocht draaien. Dat kon en ik mocht blijven." De Mijdrechtenaar ziet het als een mooie gelegenheid om ervaring op te doen. Of hij zo wereldberoemd wil worden als Ti?sto? "Heb ik eigenlijk nooit over nagedacht," zegt hij na enig nadenken "Het
enige dat ik wil is de mensen een gezellige avond en plezier bezorgen,"
Heel vreemd.... de plaatjes hebben de goede URL, er is niets mis met coding, maar ik zie ze gewoon niet. Welke gallery op partyflock heb je ze vandaan ?? Ik wil er wel even naar kijken...
Misschien is het een beveiliging van hun site...
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.