Respect voor Gregor :) (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

tym    posted on 05-12-2006 17:04

What do you think about Respect voor Gregor :) ??

Vote :   

Lead    posted on 06-12-2006 00:29
Over Gregor Salto heb ik van de week nog wat gezien Winking my eye

De REC OUT eruit trekken is niet altijd slim, ik heb mensen daar het zaalgeluid weleens uit zien halen om zo oversturing te voorkomen (wel met DI's natuurlijk).

En als je dat in je contract schrijft met de organisatie, en een roadie heeft bij het opbouwen een CD recorder op een slimme plek gezet, doe je er nog niets tegen.

En ik begrijp Gregor best. Als je een nummer net af hebt en een of andere dude draait voor je op een feest en sluit af met een niet afgemaakte versie van je track, die jij op het hoogtepunt van je set zou willen draaien, baal je ook stevig.

En als dat vaker gebeurt is dat helemaal vervelend.

Statement waar ik me in kan vinden, alleen door de veranderende technologieen is er niet veel wat hij (en andere DJ's) eraan kunnen doen.
Let the BASS be louder
DJ_IVI-R    posted on 06-12-2006 01:23
het zijn natuurlijk wel die rukkers die zijn plaatjes draaien en verspreiden en hem meer naambekendheid geven..

maar toch kanik hem wel volgen tot een bepaald punt..
www.nikan.be
Javier-Vicente    posted on 06-12-2006 12:03
Mjaa ben het aan de ene kant met hem eens en aan de andere kant weer niet. Het wel een zijn gaat over dat het idd kut is als mensen je tracks al draaien terwijl die nog niet gerealeased zijn. Maar aan de andere kant het hoe het het noemt " selecte " groepje, dan denk ik het bij mezelf zijn die het wel waard?? Winking my eye Neem aan dat 1 van die mensen die track shared met iemand en die weer met iemand enz enz, volgens mij is die gewoon niet tegen te gaan. Verder vind ik het iets te opgehypt allemaal.

LauW    posted on 06-12-2006 12:58
Poster: Jorrit

Daar heb je gelijk in, toch kan Gregor daar contractmatig iets tegen doen lijkt me.

Dat is juist het hele punt, als iedereen zich aan alle regels hield had gregor het bericht nooit geschreven Winking my eye
lrfist    posted on 09-12-2006 10:16
LauW heeft gelijk :P
misschien moeten we hier maar een hele erecode over maken Happy, laughing
sommige dj's hebben het niet graag dat je hun releases draait, andere vinden het dan weer extra promo en hebben het zeer graag. gregor zal in het begin ook wel graag hebben gehad dat andere dj's zijn releases draaiden voor extra promo en nu niet meer.
als dj moet je dat gewoon respecteren en het dan niet doen, uiteindelijk blijft het een 'collega'.

maar hij zet ook nog over iets anders een boom op: het sampelen en de eigelijke artiest er niet bijzetten.
wel sommigen maken er een sport van om samples in hun tracks te steken zonder de eigelijke artiest erbij te vernoemen, laat staan te betalen voor die sample. het schoolvoorbeeld hiervan is fatboy slim. ik las een interview met hem:"ik gebruik zoveel samples in elke track, meestal zwaar verkapt. daarvoor betaal ik nooit. als ze hun geld willen, moeten ze er zelf maar achter komen en dan betaal ik ze alsnog met plezier." fatboy slim ziet het dus als een spelletje en dat kan ook leuk zijn Happy, laughing
Jorrit    posted on 09-12-2006 13:03
Hoe vaker ik het stuk lees hoe triester ik het vind. Sorry, ik heb zeker respect voor mijn 'collega's', maar dat respect moet van 2 kanten komen. Als je je collega's 'rukkers' noemt, dan noem ik dat a-collegiaal.

het sampelen en de eigelijke artiest er niet bijzetten.

Daar heeft meneer salto ook een handje van, hij loopt wel te zeiken in dit stuk, maar wat dacht je hier van:
Gregor Salto - Wasmachien 2006 (Die hij dus online verspreid om de originele artiest te naaien omdat die geen toestemming gaf de remix uit te brengen). Zie je daar de originele artiest in terug? NEE
Is dit gesampled? JA
Niet zeuren dus.

Ik las toevallig het topic op reind z'n site, en vind dat de punten die daar staan niet duidelijker uitgelegd kunnen worden.
Mod edit by Jorrit on 09-12-2006 13:04 (20%)
Nvie    posted on 09-12-2006 18:47
Ik las toevallig het topic op reind z'n site, en vind dat de punten die daar staan niet duidelijker uitgelegd kunnen worden.

Ik kan me daar volledig in Reinds mening vinden. Gregor doet hier aan het verhaaltje de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet...

Daarnaast vind ik een soort van 'erecode' helemaal een zot idee. Niemand zou zich daar óóit aan houden, vooral als je ziet hoe onze big niggah volks marrokaan Ali B tegen de koningin praat, je zeker niet moet verwachten dat men iets tegen dj's die eerstens minder bekend zijn en tweedens een veel mindere status hebben zoiets wel zouden doen.

Daarnaast vind ik dat veel jongens die het met hem eens zijn totaal geen eigen mening kunnen vormen en klakkeloos achter 'de grote jongens' aanlopen. Niet perse op dit forum, maar ook als je andere berichten leest. Get a life and open your eyes!
trance    posted on 09-12-2006 19:32
Ik begrijp zijn frustratie heel goed. En het zal ook zeker niet leuk zijn als iemand je product voor je eigen neus weghaalt, maar om dan vervolgens zo op deze manier iedereen onder uit te halen vind ik nog veel erger. En dan begint deze man over respect en weet ik wat nog meer, GET A LIFE. Mocht je zo zuinig zijn op je werk, dan zul je creatiever moeten zijn met eventueele beveiliging ervan. In plaats dat hij zich druk maakt met zulke debiele verhaaltjes op het net te zetten, kan hij mischien eens nadenken hierover.

lrfist    posted on 09-12-2006 22:32
Poster: Nvie
Daarnaast vind ik een soort van 'erecode' helemaal een zot idee.

tjah idd niet iedereen zal zich er aan houden.
maar nu dat ik weet dat gregor dat niet graag heeft, zal ik het niet doen Winking my eye ik doe dus aan die erecode
Reind    posted on 10-12-2006 04:59
Ik krijg eerder de neiging om nu gewoon alles ali illegali van hem te downloaden. Als je zo neerbuigend doet over je beginnende collega dj's lijdt je aan grootheids waanzin en moet je nodig eens met je plasje langs de dokter.

Als je het gore lef hebt om je collega dj's uit te maken voor rukker e.d en maar klakkeloos gaat zitten schoppen tegen willekeurige schenen gaat er echt helemaal iets mis.

Het gaat er niet om dat ie er een keer wat van zegt, dat is zijn goed recht. Het gaat er om op welke toon het de wereld in geholpen word. Daarnaast had ie (als ie slim was geweest) een net stuk geschreven en dat afgeleverd bij een aantal grote dj sites. Ik vind het plaatsen van zo'n stuk bij hyves nou niet echt getuigen van slimheid, alhoewel daar natuurlijk een hoop fans zitten die het maar al te graag eens met hem zijn.

Grappig overigens dat ie Switch en Ramirez aan haalt..... zijn toch jongens die het naar mijn mening een stuk beter doen op dit moment dan Gregoortje met zijn handjes in de lucht house.....

Zoals Joost van Bellen heel mooi zei op ADE, het intereseerd me geen moer of het illegaal is of niet, als het goed is draai ik het gewoon.
User edit by Reind on 10-12-2006 @ 05:09:02 (100%)
tairip    posted on 10-12-2006 10:26
Ik snap hem aan de ene kant wel, maar dat hij hierover nou zo'n stennis moet schoppen.... beetje jammer!
Je moet een ieder respecteren.

Ik vind het wel leuk dat zijn woordenschat niet verder gaat dan RUKKERS!
BURN    posted on 10-12-2006 10:43
Ghehe nja dat hebbik wel met meer Dj's die ik normaal gesproken zeer respecteer om hun stuff. Maar zodra ze gaan praten, laat staan tikken....

Wat hij beschrijft zal ongetwijfeld problematisch zijn maar als zo'n Dj je op die manier daarover uitlaten op 'n infantiele internetportal, nja dat valt weer btje tegen he. (Tiesto had de eer aan zichzelf gehouden )
User edit by BURN on 10-12-2006 @ 10:44:50 (100%)
Jorrit    posted on 12-12-2006 19:23
Het verhaal krijgt een staartje: Blog deel 2
Verder werd er zeer terecht opgemerkt dat ik een tijdje geleden mijn (en Madskillz' ) bootleg van de Wasmachine online heb gezet. Klopt, had ik sowieso niet moeten doen. (verschil was overigens wel dat Trafassi-Wasmasjien nou niet bepaald een nieuwe plaat was..ook al praat dat onze actie zeker niet goed)
Mensen die verder gaan spitten zullen ongetwijfeld veel meer foutjes en overtredingen van mij ontdekken dus ik geef bij voorbaat toe:
Gregor rukt ook wel eens.

Gregor Salto - Wasmachien 2006 (Die hij dus online verspreid om de originele artiest te naaien omdat die geen toestemming gaf de remix uit te brengen). Zie je daar de originele artiest in terug? NEE
Is dit gesampled? JA
Niet zeuren dus.

Mod edit by Jorrit on 12-12-2006 20:33 (53%)
Javier-Vicente    posted on 12-12-2006 19:43
haha interessant
ccc    posted on 12-12-2006 20:10
Hoooooow hij heeft de shift toets en de punt gevonden op zijn toetsenbord.
Ik vind het maar een lulhammer. 
Het is toch duidelijk dat hij door dat hyves meer bekendheid probeert te krijgen. Dat blijkt wel uit de eerste alinea van zijn 2e verhaal.

Nvie    posted on 12-12-2006 20:19
Weer een grote mediahype dus... Gregor krijgt z'n nodige views en bekendheid erbij, gregor maakt het goed, iedereen weer blij.
tairip    posted on 12-12-2006 20:43
Dus Reind, geen interview? Hij zal wel aan grootheidswaanzin leiden dat ie geen interview wil doen met jou! :D HAHA
LauW    posted on 12-12-2006 20:44
Nah, waarom zou hij dat willen, net of die nog niet genoeg kon draaien..

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

109 Users online: 9 Guests (100 Unknown)
Pages generated today : 3.289
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.811.748