Poster: ceesietopc
Maar het is dus wel zo dat de sub niet al zn vermogen wat ie geleverd krijgt zelf gebruikt?
Door jou vragen krijg ik door dat ik de basics nog niet helemaal snap .
Waarschijnlijk heeft Greup gelijk wat betreft gebruik/verbruik van de speakers al weet ik nog steeds niet waarom.
Maar ik zou het antwoord op je vraag zo formuleren; en ik weet niet zeker of het helemaal goed is.
Als een sub en een top met elkaar zijn verbonden en er zit dus een filter tussen, dan moet je het geheel zien als 1 speaker die het geleverd vermogen door de versterker geheel gebruikt of verbruikt. De verdeling van het vermogen vindt plaats door de filter. En de amp ziet inderdaad 8 ohm aan impedantie.
Het is natuurlijk goed dat je afspreekt dat als je over stroom praat we bedoelen de electrische stroom die via een stroomkabel van het stopcontact naar de versterker.
En als het gaat om de electrische stroom tussen de apparaten noemen we die stroom een signaal.
Het doet inderadaad niet toe wat uit het stopcontact komt. Zoals uitgelegd door Greup en PatrickBeuken:
Er komt altijd 230 Volt uit het stopcontact.
De stroomrekening blijft vrij laag.
Ik heb aanwijzingen dat als het PA systeem 600 watt verbruikt dat je inderdaad 600 Wattuur per uur trekt uit het stopcontact, ongeacht het volume van het geluid. Maar ik begrijp dus nog niet waarom.
Ik ben zelf ook bezig te proberen te begrijpen wat er gebeurt met de volts, amperes, watts en impedanties vanaf de mixer naar de speakers.