Versterker (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ft    posted on 04-12-2006 16:27
Hallo,
Ik heb een best wel niet zo goede versterker en ben aan het kijken voor een nieuwe... op het forum vind ik echter niet zo snel topics hierover. Is dit omdat er eigenlijk niet echt veel verschil in zit of gewoon omdat ik niet goed zoek?
Heeft iemand misschien suggesties?

Edit:
Ik heb nu tenminste de tijd om goed te typen, dus zal even mijn probleem vertellen...
Ik draai vooral op wat kleinere feesten en wil verder in het Hardstyle genre... Mijn boxen zijn echter totaal niet geschikt om op echte feesten te draaien (daar had ik ze ook niet voor gekocht... er hoefde alleen geluid uit te komen)
In de tijd dat ik begon met draaien dacht ik dat het merk Skytec "Helemaal HET was..." en heb nu dus ook een versterker van dat merk. Als ik nieuwe speakers koop, wil ik wel goede die ook een tijd meegaan en waar flink wat geluid uit komt. (ff om te schetsen hoeveel geluid... feesten van 100-200 man ofzo...) 
Mijn versterker heeft echter geen echte uitgangen... Mijn huidige boxen zitten aangesloten met banaanstekkers... Als ik goede boxen koop zal ik dus ook een nieuwe versterker moeten kopen, maar aangezien ik totaal geen ervaring heb met versterkers heb ik hier even gepost om wat meer info te krijgen. 
Ik heb nog niet zo heel veel nagedacht over mijn budget, omdat ik eigenlijk eerst op wat meer feesten wilde draaien. Zoals ik al zei kan dit niet vanwege mijn huidige gear... alleen mijn Cd-speler is goed (Denon DN-D6000 ^^ :P)

Edit:
Mijn budget is nogal wat verschoven... ik had al meer te besteden dan ik hier vermeldde, maar dit waren prijzen die ik in mijn hoofd had...
Versterker rond de 400-500
Boxen nog steeds geen hoogte van gekregen... ik heb besloten niet voor die behringer boxen van 250 euro te gaan... als je daar voor 250 euro 750 watt krijgt en bij andere merken voor 250 watt al 750 euro kwijt bent (bij wijze van spreke...) dan zit daar dus nogal wat prijs/maar ook zeker ook kwaliteitverschil in...
Ook ben ik rond aan het kijken voor een mixer... ik denk nu aan de reloop rmx40 BPM ... maar zit ook rond te kijken voor een 2e hands DJM600... 
User edit by Ft on 03-01-2007 @ 11:35:29 (100%)

What do you think about Versterker ??

Vote :   

PatrickBeuken    posted on 04-12-2006 16:33
Zoek je topics met informatie over versterkers of zoek je topics waarin versterkers te koop worden aangeboden?
Ft    posted on 04-12-2006 16:37
Was ik inderdaad misschien een beetje onduidelijk over... ik zoek informatie over versterkers...

PatrickBeuken    posted on 04-12-2006 16:39
Je vindt hier inderdaad niet direct specifieke info over versterkers. Wat voor speakers heb je, wat voor versterker heb je nu, wat wil je ongever uitgeven aan een nieuwe? Als je ons wat info geeft kan men je misschien wat adviseren en dan komen er vanzelf wel vragen/onduidelijkheden naar boven waaruit jij de info kunt halen die je zoekt.
ciderke    posted on 04-12-2006 17:18
Onlangs was er wel een topic ( "gear vragen" geloof ik) waarin al heel wat stond over versterkers in combinatie met boxen en zo. Heb je daar al es gekeken?
Camino    posted on 04-12-2006 17:26
Versterkers zijn er tussen de 100 en de 10,000 euro, van 50W tot 5000W, wat zoek je precies?

@Mods: misschien beter voor het rookie forum?
greup    posted on 04-12-2006 17:34
mhwa, laten we even kijken hoe dit topic zich ontwikkeld voordat k het verplaats. Kun je mij een budget, minimale eisen en de speakers  die je eraan wilt hangen vertellen? zo kan ik er natuurlijk weinig mee
Mod edit by greup on 04-12-2006 17:36 (10%)
Vibemaster-D    posted on 04-12-2006 18:40
ik vind zelf de Dap Palledium serie een mooie versterker je hebt ze van 150 tot 350 euro maar dan moet je maar even op www.highlite.nl kijken en dan bij DAP > versterkers > Palledium serie.

ook de behringer Euro Power serie zijn wel mooie versterkers maar wel duurder dan de Pallediums

als je een versterker van professionele classe wilt kun je kijken naar Crown, Crest, AD Impuls, EV, Stage Accompany enz.
Ft    posted on 05-12-2006 15:25
Poster: greup
mhwa, laten we even kijken hoe dit topic zich ontwikkeld voordat k het verplaats. Kun je mij een budget, minimale eisen en de speakers  die je eraan wilt hangen vertellen? zo kan ik er natuurlijk weinig mee

Ik had het rookie forum nog niet echt gezien eigenlijk. Hij heeft wel gelijk... ik ben wel redelijk rookie...
greup    posted on 05-12-2006 16:14

Ik zit zelf ongeveer te denken aan 200-300 euro voor de versterker en naar horen zeggen zijn boxen ongeveer 150 euro per stuk ?!

in dat geval laat je budget alleen maar een dap paladium versteker toe. ansich niet verkeerd, alleen kwalitatief natuurlijk niet bepaald een hoogstandje.

Daarbij geef je ook aan dat je voor 100 tot 200 man wilt draaine. Dit is zeer integenspraak met je budget.

Een vraag aan jou,.. hoeveel watt denk je nodig te hebben voor 200 man?

dat zal toch minimaal 1200 watt per kant zijn. * iets wat je met jou budget noiot op een fatsoenlijke mannier zou kunnen bereiken. 

Ook zijn je verantwoordelijkheiden op niveau van 100-200 man te hoog om daar met low budget app. aan te komne. 

Spaar dus nog even door, je budget voor je versterkers alswel voor je boxen zullen flink omhoog moeten om je doelstelling 200 man te kunnen halen. * voor een setje voor 200 man op het dap niveau heb je toch zeker minimaal een budget van 2000 euro nodig incl kabels, exlc cases. 
Vibemaster-D    posted on 05-12-2006 16:23
voor 350 euro iets meer dan je budget heb je een DAP Palledium P2000 als je dan speakers op 4 Ohm gaat trekken heb je 2x 1050 (uit mijn hoofd) per kant. maar dan moet je wel 4 speakers hebben van 8 ohm of 2 met van die dubbele woofers.

en bovendien is 150 euro per box zeer weinig. voor rond de 250 euro is wel een stuk meer heb je de Behringer Eurolive B1520 Pro een zeer goede speaker maar als je echt goed wilt doen heb je meer aan een Sub/top combinatie waarbij je sowieso aan meerdere versterkers moet denken. ik zou met jouw budget de P2000 gaan halen. en dan later nog eens een zelfde versterker erbij met Subwoofers. wil je voor 200-300 man draaien.
Ft    posted on 05-12-2006 16:24
Dat van die boxen zei iemand tegen me, maar heb ff rond zitten kijken net... en ze liggen daar inderdaad ver boven. Mijn budget is een stuk hoger dan de prijzen die ik daar neer heb gezet, maar ik ben een beetje voorzichtig met geld uitgeven nu, omdat ik nog niet echt super lang bezig ben. Qua feesten zal het de komende tijd nog niet echt aan 200 man komen denk ik, maar 75-100 is wel ongeveer de richtlijn op dit moment.
Aangezien ik nooit bezig ben geweest met versterkers en boxen (ik heb me constant gericht op cd-speler enzo) heb ik echt even richtlijnen nodig.
Je zegt dat Dap niet verkeerd is, maar kwalitatief niet echt super goed... dit wil ik voorkomen aangezien ik deze fout nu juist aan het herstellen ben... de zooi die ik heb gekocht (de skytec versterker en mixer zijn echt grote fouten geweest naar mijn mening en heb ik echt spijt van)
Ik wil voorkomen dat ik weer zo'n fout maak, maar ik wil ook voorkomen dat ik onnodig super veel geld uitgeef en daar later weer spijt van krijg. Ik wil graag meer oefenen en ik wil ook zeker wel verder, maar dat is met mijn huidige ZOOI niet mogelijk.
Voor mengpaneel heb ik al besloten dat er echt een nieuwe moet komen, want degene die ik nu heb heeft 2 knopjes... bass en treble ofzo... maar die klotedingen doen het niet eens...
Ik zit te denken aan de Reloop RMX-40 BPM (aangezien mijn cd-speler al FX heeft)
Maar qua boxen en versterker heb ik totaal nog geen idee...

Kan iemand me misschien zeggen wat ik het beste kan doen?
Vibemaster-D    posted on 05-12-2006 16:25
ik heb het dus over deze versterker =>

P2000

specificaties =>

2x 750 Watt RMS - 8 Ohm
2x 1025 Watt RMS - 4 Ohm
2050 Watt RMS - 8 Ohm

20 Hz -20KHz: + 0.1 /
- 3 dB (1W / 8 Ohm)
<0.05% @1025W
<0.01% @750W,
into (60Hz & 7 Khz)
60V/ µs
500:1,1 KHz@8Ohm
>60dB
91x standard
0.775V for rated power
20KOhm, balanced
10KOhm, unbalanced
-103dB
<60dB

Female XLR (pin 2+),
TRS (tip +), 5-way Output
binding post
230 V / 50-60 Hz
15 A
2 variable speed DC fans
2 front attenuators, rear panel
signal ground lift jumper

PROTECT LED, CLIP LED,
SIGNAL LED, POWER LED
Temperature, DC, sub / ultea,
sonic short cicuit, IGM, output
483x400x 89 mm
32 Kg
30 Kg

P.S. voor 75-100 man is dit zeker een mooie versterker.

User edit by Vibemaster-D on 05-12-2006 @ 16:26:41 (9%)
Ft    posted on 05-12-2006 16:45
@ Dennisv ... Tnx... Dat is in ieder geval alvast 1 die ik in gedachte houd... Heb je ook ideeën over wat voor soort boxen ik hier aan zou kunnen hangen? Want als er IETS is waar ik echt zo ongeveer niets van weet is het wel van boxen... :P
PatrickBeuken    posted on 05-12-2006 16:56
Dat skytec zooi is, is volkomen waar. Maar de Palladium serie van DAP heeft een goede prijs/kwaliteitsverhouding en moet je niet met Skytec versterkers vergelijken.
Ft    posted on 05-12-2006 17:00
Poster: PatrickBeuken
Dat skytec zooi is, is volkomen waar. Maar de Palladium serie van DAP heeft een goede prijs/kwaliteitsverhouding en moet je niet met Skytec versterkers vergelijken.

Ik bedoelde het ook niet zo... ik bedoel alleen maar dat ik wil voorkomen dat ik weer zo'n fout maak... Dat is ook de reden waarom ik hier deze vraag gepost heb... aangezien iedereen hier ervaring heeft met apparatuur (lijkt mij :P)

Als DAP naar jullie mening inderdaad een goede prijs/kwaliteitverhouding heeft en het ook echt goed spul is vertrouw ik erop dat jullie mening waar is... aangezien jullie zeer waarschijnlijk een stuk meer ervaring hebben...
PatrickBeuken    posted on 05-12-2006 17:04
Uhuh... Dap is in ieder geval beter dan Skytec. Maar je begrijpt zelf ook vast wel dat je DAP niet kunt vergelijken met de topmerken Crown, Crest, enz... Ik denk dus dat DAP een perfecte keuze is voor jouw budget. American Audio heeft overigens ook leuke en betaalbare versterkers... kijk daar ook eens naar.
Vibemaster-D    posted on 05-12-2006 17:28
Poster: Bonzaiboom
@ Dennisv ... Tnx... Dat is in ieder geval alvast 1 die ik in gedachte houd... Heb je ook ideeën over wat voor soort boxen ik hier aan zou kunnen hangen? Want als er IETS is waar ik echt zo ongeveer niets van weet is het wel van boxen... :P

ik heb deze versterker zelf ik gebruik hem nu voor monitors, maar dat doet er even niet toe. ik heb hier 2 Behringer Eurolive B1520 Pro's op hangen die zijn 800 watt 400RMS op 8 Ohm dat kun dus makkelijk aangezien deze versterker 750 watt op 8 ohm geeft.

ik heb het dan over deze boxen =>

B1520 Pro

• High-performance 800-Watt loudspeaker for use as PA speaker or floor monitor
  • Extremely powerful 15' long-excursion driver provides incredibly deep bass and acoustic power
  • Proprietary 1.75' titanium diaphragm compression driver for exceptional high-frequency reproduction
  • Ultra-wide 50 Hz - 18 kHz frequency range (-10 dB), impedance 8 Ohms
  • Extremely high sound pressure level (95 dB full space 1 W @ 1 m)
  • Versatile enclosure profile allows different positioning:
  • - 10 & 35 degree cluster and stacking mode
  • - stand mounting with 35-mm pole socket
  • - floor monitor wedge
  • Rotatable, unsymmetrical horn design allows driver adjustment for either horizontal floor monitor application or upright position
  • Overload-protection circuitry ensures optimal HF driver protection
  • Parallel input connectors allow linking of additional loudspeakers
  • Ergonomically shaped handles for easy transport
  • Rugged steel grill for optimal speaker protection
  • Professional speaker connectors, compatible with Neutrik® Speakon® *
  • High-quality components and exceptionally rugged construction ensure long life
  • Conceived and designed by BEHRINGER Germany
  • * All Trademarks mentioned belong to their respective owners and are not affiliated with BEHRINGER
deze kosten 250 euro per stuk. ik deze in een set met de Palledium gekocht bij feedback rotterdam waar ze een set prijs konden maken van 800 euro en gratis speakon kabels. wat ik zou mooi vind aan deze set is dat het goede speakers zijn voor de mid-range klasse. en als je nog eens groter word en nieuwe PA speakers gaat halen je deze simpelweg kantelt en je hebt 2 mooie monitoren. ook zou je in de toekomst hier de B1800X subwoofer onder kunnen zetten en dan heb je echt een heel strak en mooi geluid waar je mee kunt blazen tot 250 man.

als je 2 van deze speakers met een DAP Palledium P2000 neemt krijg je zeker geen spijt.
User edit by Vibemaster-D on 05-12-2006 @ 17:30:14 (1%)
greup    posted on 06-12-2006 08:25

Als DAP naar jullie mening inderdaad een goede prijs/kwaliteitverhouding heeft en het ook echt goed spul is vertrouw ik erop dat jullie mening waar is... aangezien jullie zeer waarschijnlijk een stuk meer ervaring hebben

Dap paladium heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding,.. het merk Dap zelf natuurlijk lang niet altijd,. Merken moet je alleen als richtlijn beschouwen,. Zo zijn er ook Dap versterkers en boxen die je direct de prullebak in kunt werken,.

Daarbij is het ALLEEN maar een goede prijs/kwaliteit verhouding. het is nergens gezegt dat het "echt goed spul" is

Mocht je trouwens een dap p kopen,. laat hem dan nooit op 2ohm, of 4ohm bridge draaien,. De koelings alswel voedingstrafo is hier niet op berekend,.. max 2 boxjes van 8ohm per kant als die niet op bridge mode staat dus.

verder scheint het zo te zijn, info heb ik moeten vernemen van een betrouwbare bron op een ander forum dat de koeling in de p2000 het zelfde is als die in de p1600. Dit zou dus betekenen dat ofwel de p1600 to much heeft, of de p2000 te weinig. En het laatste is het geval waardoor de p1600 toch net kwalitatief een klein beetje hoger uitvalt dan de p2000

* overigens moet ik zeggen dat ik de dap p serie voor jou verhaal wel redelijk geschikt zou vinden.
Mod edit by greup on 06-12-2006 14:23 (10%)
Ft    posted on 06-12-2006 16:36
je zegt dat je de dap p serie "wel redelijk geschikt vind"... er is dus iets beters of bedoel je het niet zo?
greup    posted on 06-12-2006 16:56
uiterraard,. Er is zoveel beters op de markt. Ik persoonlijk zou als jouw doelstelling 100-200 man is even een sigment hoger kijken. Denk eens aan de American audio V-reeks. Dit zijn versterkers die veel beter overweg kunnen met lage omhages. Zo draaien de gewoon V-plus reeks alswel de V-plus 1 reeks prima op 4 ohm bridge. Ook zijn watages van 2 ohm in normale mode geen probleem.

De beveiligingen op bijde reeksen zijn een stuk beter dan die op de dap. Vooral de normale V-reeks kent een behoorlijk fatsoenlijke beveiliging.

Wat trouwens bij de V-plus1 reeks ook wel handig is,. dat je naar horen zeggen de potmeters voor het vollume op de frontplate kunt uitschakelijk. De vollume kun je dan instellen aan de achterkant d.m.v potmeters. Ideaal als je de versterkers nog eens verhuurd.

helaas is er over de  v-plus1 reeks nog niet zo heel erg veel bekend verder omdat ze nog niet zo lang op de markt zijn, en helaas de zwaardere types nog lastig leverbaar zijn.

De v-plus reeks zal nog te duur zijn voor je,.. maar de v-plus1 reeks zou je eens kunnen overwegen.
Ft    posted on 06-12-2006 18:31
Als ik het allemaal goed begrijp hangt het dus totaal niet alleen van het aantal watt af, maar ook van de kwaliteit van het merk... Wat ik alleen nog niet weet is: Met welk type van bijvoorbeeld de Crown XLS-serie zou ik de Palledium P2000 kunnen vergelijken? Qua watt zou je dan bij de XLS 602 moeten kijken. Maar zou bijvoorbeeld ook de XLS 402 iets zijn? Of is dat toch echt weer onder de P2000?
PatrickBeuken    posted on 06-12-2006 18:58
De kwaliteit van Crown ligt ver boven die van DAP. Deze merken zijn eigenlijk niet met elkaar te vergelijken. De prijzen verschillen niet voor niks zo veel.
greup    posted on 06-12-2006 20:08
als ik jou was zou ik gewoon eerst een bepalen wat voor boxen je wilt., voordat je een versterker gaat kopen.

De crown xls reeks is zijn geld waard. Heb meerdere malen een crown xls setje mee op pad gehad en ze klinken fatsoenlijk en geven hun wattages absoluut weer. Maar crown is dan ook weer een stukkie duurder dan de dap p bakjes!
Ft    posted on 07-12-2006 17:01
Heeft er iemand ervaring met het merk LEM? In de muziekwinkel hier in de buurt werd namelijk de LEM Procon 1000P aangeraden, maar ook de Crown XLS 402 zou een erg goede versterker zijn.
De DAP Palledium serie was volgens hen geen goede, omdat ze hier in het verleden veel problemen mee hebben gehad. Dit is tevens de reden dat ze deze niet meer verkopen... ... ...
User edit by Ft on 07-12-2006 @ 17:02:54 (100%)
PatrickBeuken    posted on 07-12-2006 17:49
LEM en Crown zijn beter dan DAP, maar dat die DAP Palladium geen goede serie is vind ik onzin. Voor z'n prijs krijg je veel terug bij die serie. Ik heb niet specifiek ervaring met het door jou genoemde model, maar LEM isin principe een goed merk. Sommigen zeggen dat amps en processors van LEM een lichte ruis laten horen wanneer het stil is, maar als de set toch niet voor presentaties o.i.d. gebruikt wordt, dan is dat geen probleem.

197 Users online: 140 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 41.552
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.935.097