Drive in: Hoe onderscheid jij je van anderen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MuffHouse    posted on 03-12-2006 15:42
Misschien wil ik een drive in gaan beginnen met een vriend van mij, Nu was mijn vraag aan de mensen hier die een drive in hebben:

Hoe onderscheid jij je van andere drive in houders?

What do you think about Drive in: Hoe onderscheid jij je van anderen ??

Vote :   

robbert    posted on 03-12-2006 16:49
Het belangrijkste is natuurlijk een goede muziek keuze en dit is voor mij een punt waar ik me erg onderscheid. Ook de professionele presentatie is belangrijk. Dit komt niet alleen door dure apparatuur, maar zit hem ook in kleine dingen die nog niet eens duur hoeven te zijn. Zo heb ik laatst bijvoorbeeld mooie kaartjes laten drukken bij een drukkerij, dit koste me maar 60 euro, maar het komt zeer goed over op de mensen.

Vibemaster-D    posted on 03-12-2006 18:45
houd het professioneel. kom niet met van die gare zelfbouw flightcases. dan kan wel goed genoeg zijn maar een "echte" flightcase komt al beter over.  een .nl of .com website toont al professioneler een domeinnaam kost je 20 euro per jaar en je kunt hem laten doorwijzen naar een mebers.xxx.nl/jouwnaam laten verwijzen of je neemt er een hosting pakket bij.

zoals robbert al zei is kaartjes crew shirtjes flyers posters ook belangerijk neem bijvoorbeeld op ieder feest in een zaal een paar posters mee en plak die op de deur ramen dan zien de mensen je en krijg je naamsbekendheid. ook zou je eens kunnen nadenken wat je allemaal gaat doen je kunt ook musicals begeleiden enz. schrijf dat op een blaadje en denk na wat je er voor nodig hebt.

beetje lang verhaal maar ik hoop dat je verder kunt nu.
greetz
dennis
PatrickBeuken    posted on 03-12-2006 19:16
Waarom vallen zelfbouw flightcases bij jou niet onder de categorie 'echt'? Een beetje flightcasebouwer maakt veel betere cases dan de standaard verkrijgbare fabriekscases. Maar ik begrijp denk ik wat je bedoelt.... mdf doosjes zonder sluitingen, handvaten, profielen, enz.

Musicals begeleiden? De apparatuur en de kennis die je nodig hebt voor een drive-in en die voor een musical verschillen sterk van elkaar.
Nvie    posted on 03-12-2006 19:34
Poster: PatrickBeuken
Waarom vallen zelfbouw flightcases bij jou niet onder de categorie 'echt'? Een beetje flightcasebouwer maakt veel betere cases dan de standaard verkrijgbare fabriekscases. Maar ik begrijp denk ik wat je bedoelt.... mdf doosjes zonder sluitingen, handvaten, profielen, enz.

Musicals begeleiden? De apparatuur en de kennis die je nodig hebt voor een drive-in en die voor een musical verschillen sterk van elkaar.

Zeker! Musicals zijn iets heel anders! Ik waag me persoonlijk zelf niet aan het uitversterken ervan, de belichting echter wel. Bij een musical gaat het veel meer om het statische licht, het krijgen van mooie plaatjes en vooral het rustig aandoen. De eerste tip die ik kreeg toen ik musicals ging schuiven was, laat altijd voldoende tegenlicht branden, dan kan er niets catastrofaal mis lopen.

Als je je verder wilt onderscheiden moet je zorgen dat jíj iets bied dat anderen niet hebben. Daarnaast is uitstraling belangrijk. Zorg dat jij en je crew er fatsoenlijk bij lopen en niet als een stelletje sloebers overkomen. Verder moet je de klant ten alle tijden tevreden proberen te stellen. Promotie is, naar mijn mening, iets wat voor jezelf een must have is. Je wint er naamsbekendheid mee en wint er misschien wel nieuwe klanten mee. Zorg als je een bannertje ofzo hebt wel dat je voldoende tijd hebt om hem op te hangen
djmamo    posted on 04-12-2006 21:31
waar ik me door onderscheid,

goede spullen, en mijn muziek keuze

ik word vaak geboekt omdat ik niet alleen maar house of trance draai.
ik wordt geboekt omdat ik veel verschillend draai r&b (heel klein beetje) house, hardstyle apres-ski enz

en daar om wordt ik sneller in gehuurd dan andere, omdat ik anders ben, en heb natuurlijk al wat jaren ervaring en een netwerk.

dat scheeld ook natuurlijk
www.moonentertainment.nl
Yorick    posted on 04-12-2006 21:54
- Prijs
- Muziek Style
- Wat voor spullen je heb
- Hoe proff. je bent( hoef niet de spullen te zijn) hoe je met je spul omgaat, of hoe je het neer zet.....
- Etc
djmamo    posted on 04-12-2006 21:59
denk dat het uiteindelijk erop neer komt dat het gewoon jouw style is waarom jij anders bent.

want ben je profi bezig, dan weet je waar alles moet staan en hoe je het neer moet zetten en hoe je ermee om moet gaan.

en dan heb je pro spullen, anders kun je beter iets anders gaan doen
www.moonentertainment.nl
greup    posted on 04-12-2006 22:18
regel nummer 1, Goede dj. ! iemand die het publiek aanvoeld, en draait wat hun willen.

regel nummer 2, afwerking. Zorg dat je show er ten alletijden goed uit ziet. geen kabelzooi, maar gewoon netjes afwerken.

regel nummer 3, kwaliteit. zorg voor kwaliteit in zowel je omgang met de klant, als met je app. Koop degelijke app, en koop slim. Niet eerst 2 matige mh's kopen bijv. maar zorg dat je eerst je basis verlichting op orde hebt ect.
Mod edit by Lead on 06-12-2006 00:18 (1%)
PatrickBeuken    posted on 04-12-2006 22:23
Ik vind dit eigenlijk niet meer dan logisch...

Een paar weekenden geleden hebben we op een beurs gestaan die redelijk goed bezocht is geworden... Op zo'n beurs hoor je eigenlijk pas echt goed wat mensen van een drive-in verwachten en hoeveel ze daarvoor willen betalen, etc. Dat heeft ons best goed gedaan (naast het feit dat we er door die beurs weer een aantal klusjes bij hebben). Je leert daardoor bijv goed wat men in het algemeen weet over een drive-in, wat voor informatie men wel en niet interessant vind, enz...
User edit by PatrickBeuken on 04-12-2006 @ 22:24:30 (38%)
robbert    posted on 04-12-2006 23:07
En toch is een goede muziek keuze het aller belangrijkst. Je kunt nog met zo'n zooitje aan komen zetten, maar als je een spetterde show geeft is het toch goed!

Jorrit    posted on 04-12-2006 23:10
Poster: dj_jr
Hoe proff. je bent

Hoe 'proff.' is het als je het woord 'professioneel' afkort met 2 f'en? Winking my eye

Ik maak er nu een geintje van, maar een website die vol staat met schrijffouten heeft imo een veel mindere uitstraling dan een website zonder.
Mod edit by Jorrit on 04-12-2006 23:10 (9%)
Yorick    posted on 05-12-2006 16:29
Poster: Jorrit

Hoe 'proff.' is het als je het woord 'professioneel' afkort met 2 f'en? Winking my eye

Ik maak er nu een geintje van, maar een website die vol staat met schrijffouten heeft imo een veel mindere uitstraling dan een website zonder.
  ja sollie iedleen maak wel is foudjes ha
PatrickBeuken    posted on 05-12-2006 16:51
Poster: dj_jr
ja sollie iedleen maak wel is foudjes ha

Jorrit zegt toch ook dat hij nu een geintje (maar wel met inhoud) maakt. Ik zie het probleem niet, dj_jr.
Jorrit    posted on 05-12-2006 17:43
Oke jongens het is duidelijk Winking my eye
Ik maakte inderdaad maar een grapje, maar dat grapje opzichzelf vond ik niet zo'n nuttige post, vandaar dat ik er even een tipje bijzette Winking my eye

Zal ik het dan maar zeggen? On-topic :D

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

111 Users online: 7 Guests (104 Unknown)
Pages generated today : 3.322
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.811.781