monitorvraag
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MuffHouse    posted on 01-12-2006 10:39
Ik heb al in de forums gezocht of ik iets kon vinden waarmee ik mijn vraag kon beantwoorden maar dit is niet gelukt. Het gaat om het volgende: Ik heb een soort van mini-discotheek in mijn huis (studentenhuis) waar wij regelmatig feestjes geven (tot 80 man) in een hoek van de zaal staat onze zelfgebouwde dj stage, daarop draai ik met mijn gear op een Koda 2x200 watt rms 8Ohm versterker met 2 HQ 600 watt max 8Ohm speakers. Daarnaast heb ik nog beschikking tot een pioneer versterker, deze is 2x 230 watt rms 8Ohm. Deze gebruikte ik eerst altijd voor die 600 watt speakers maar de kracht en kwaliteit van de Pioneer was niet echt goed meer (erg oud)

Maar nu dacht ik dus, kan ik die pioneer versterker mooi gebruiken voor monitors (wat opzich toch wel handig is) Nu heb ik dus op internet bij verschillende webshops gekeken voor monitors. Nu heb ik dus van die studiomonitors gezien. Staat bij 35 watt max ect. Nu lijkt het me dus niet verstandig om die te gebruiken. En of het uberhaupt zin heeft tijdens een feestje.

Kan iemand mij misschien adviseren?

What do you think about monitorvraag ??

Vote :   

Cyspoz    posted on 01-12-2006 11:13
Studio monitors zijn niet bedoelt voor tijdens live feesten... maar zoals ze al zeggen voor in studio gebruik. Het beste kun je gewoon een passief kastje kopen van behringer, jbl, rcf. Of als je verwacht dat die versterker het misschien niet meer erg lang gaat volhouden een actieve versie. Is makkelijk aan te sluiten en gaat vaak iets minder kappot waardoor je niet altijd even nauwkeurig met het volume van je monitor hoeft om te gaan. Let wel op, je oren kunnen natuurlijk nog wel altijd kappot.
PatrickBeuken    posted on 01-12-2006 12:55
Ik vind het sowieso overdreven om voor zo'n kleine feestjes een monitor neer te zetten, maar als je die versterker toch hebt is een goedkoop speakertje een kleine investering. Ik zou niet voor een actieve monitor gaan, gewoon omdat je dan eigenlijk een nieuwe versterker gaat kopen, terwijl je er nog één thuis hebt staan. Aangezien je huidige speakers binnen het budgetsegment vallen ga ik er dus ook van uit dat je een budgetmonitor zoekt. Je hebt al een 8 inch speakertje van DAP voor ongeveer 35 euro.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

147 Users online: 13 Guests (134 Unknown)
Pages generated today : 2.540
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.810.999