[M] oke nu wel.. Mijn Setje
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Antoine88    posted on 30-11-2006 20:06
Tijdje terug een mixje van me geupload, maar dat ging beetje verkeerd.
Dus hier mijn herkansing. Graag meningen en veel kritiek..

>> Here ya go

Tracklist:

Total time: 18.09 min
1.  Wacke Scratch
2.  Tupac - Ambition As A Rider
3.  Janet Jackson ft. Nelly - Call On Me
4.  Jim Jones ft. Trey Songs - Summer With Miami
5.  LL Cool J ft. R. Kelly - I'm About To Get Her
6.  Opgezwolle - Strik je veter
7.  Party Break - Go Shorty
8.  Ciara - Goodies
9.  Amerie - 1 Thing
10.  Cassie - Me & You
11.  Cassie - Me & You (acappela)

Total time: 18.09 min

[edit]
Haha, verkeerde geupload, ff wachten. :P

[edit 2]
oke done.. have fun..
User edit by Antoine88 on 30-11-2006 @ 21:44:51 (37%)

What do you think about [M] oke nu wel.. Mijn Setje ??

Vote :   

the-melody    posted on 01-12-2006 08:32
11 nummers in 18 min:S Ik ben zowieso al geen fan van deze muziek maar ga hem zo eens luisterenWinking my eye

Mooi gedaan, niks op aan te merkenHappy, laughing
User edit by the-melody on 01-12-2006 @ 09:50:18 (40%)
Cyspoz    posted on 01-12-2006 11:07
Tja, die kan ik dus nu niet downloaden maar misschien een andere keer alsnog...
BURN    posted on 01-12-2006 11:19
Vroeger luisterde ik zondagavond standaard Juize op Radio538. Tegenwoordig is dat programma zo omgegooid dat ik er minder lol van heb. Met deze mix komt de zoete herinnering van Jeff's Juize Mix weer boven drijven, heel lekker gemaakt!
MuffHouse    posted on 01-12-2006 11:22
Het is niet mijn genre, maar ik kan wel zeggen dat ik dit erg leuk in elkaar vind zitten, leuke keus in platen en lekkere volgorde. Echter ben ik niet zo'n voorstander van het zo veel mogelijk nummers mixen in een korte tijd.. 
sonik    posted on 01-12-2006 16:38
Leuke mix, alleen je timing kan wel wat beter. Nu word word er middenin een rap afgekapt omdat er in het volgende nummer de vocalen beginnen, zoals bij nummer 6 naar 7.

Probeer eens 'n track met 'n instrumentaal intro te mixen op het moment dat er bij het andere nummer het refrein begint, dat komt meestal wel mooi uit.
(luister anders eens wat setjes van Chuckie of The Flexican)

En 11 nummers in 18 minuten is wel redelijk standaard bij dit genre.

rickdekoning    posted on 01-12-2006 17:10
The Flexican, zat die niet in wakker worden met Valerio ?
DJ_Sintec    posted on 01-12-2006 17:17
mja srr ik ben een bot kheb een aantal keer verkeerde code ingedrukt, kzal het later nog eens proberen
Cyspoz    posted on 01-12-2006 19:07
Er zitten in je mix nog wel eens volume verschillen, dat is jammer want het is vaak niet moeilijk te regelen.

Verder valt mij op dat één van de eerste nummers van erg lage kwaliteit is. Ik dacht eerst dat het aan de mix zelf lag, maar die is van hoge kwaliteit en andere nummers doen het wel goed. Dus dat zal wel een mp3 nummer zijn geweest van slechte kwaliteit.

Af en toe hoor ik in je mix een beetje geknetter. Ik weet niet waar mix van gemaakt is, maar is volgens mij meer storing op apparatuur via het stroom net. Het kan zijn dat het in en uitschakelen van een apparaat elders in het huis daar voor zorgt. Je kan natuurlijk daar filters tegen kopen, maar mogelijk kun je ook een keer proberen op een andere fase te draaien met een heel lang verleng snoer. Niet dat het nu storend is, maar in een serieuze demo zou het natuurlijk wel prettig zijn als je die dingen kan voorkomen.

Je platen keuze is op zich wel ok denk ik, heb daar zelf niet zo veel ervaring in maar hoor niets waarvan ik zegt wat is dit nu voor combinatie. Het zit voor mijn gevoel in iedergeval lekker in elkaar.

Je maakt korte overgangen en houd er een lekker afwisselend tempo in zoals dat in zekere zin hoort bij dit soort mixen.

Je mixt de nummers verder op goede momenten in elkaar over dus dat zit ook wel lekker.

Af en toe zit je er alleen met de pitch iets naast. Het is niet veel, maar net genoeg om een nummer weg te horen lopen. Nou weet ik niet waarmee de mix is gemaakt (vinyl, cd, pc) maar kan me voorstellen dat het wel lastig is aangezien je niet veel tijd hebt om een nummer strak te zetten als je kijkt naar het tempo waarmee nummers elkaar opvolgen. Het is namelijk wel effe anders dan de lange 12 inch remixen waar je in veel andere muziek stylen gebruik van maakt.

In mijn ogen een relaxte mix. Misschien zou je hem strakker kunnen maken door iets aan voorbereiding te doen. Hoeveel pitch bij wel nummer, cue punten opslaan als dat kan. Dan kun je namelijk extra snel en strak over mixen en kun je nog krachtiger en opjagender te keer gaan. Want zo'n mix heeft meer een opzwepend effect in de snelle afwisseling van nummers en jingels dan in de vorm van een sneller wordend tempo.
Antoine88    posted on 02-12-2006 10:46
Aah, hier heb ik wat aan..

quote:
poster: sonik
Leuke mix, alleen je timing kan wel wat beter. Nu word word er middenin een rap afgekapt omdat er in het volgende nummer de vocalen beginnen, zoals bij nummer 6 naar 7.

Idd, dat was een foutje.. Ik dacht dat die hook van opgezwolle 4 maten duurde, dus 2x de tekst. Niet dus..

@ Cyspoz
quote:

Er zitten in je mix nog wel eens volume verschillen, dat is jammer want het is vaak niet moeilijk te regelen.

Af en toe zit je er alleen met de pitch iets naast. Het is niet veel, maar net genoeg om een nummer weg te horen lopen.

In mijn ogen een relaxte mix. Misschien zou je hem strakker kunnen maken door iets aan voorbereiding te doen. Hoeveel pitch bij wel nummer, cue punten opslaan als dat kan.

Sja, volume. Daar heb ik echt moeite mee. Mixer: Numark DXM-04. Deze heeft maar een aantal van die groen lampjes en 1 rode. (Hoe heet zoiets.?) Ik probeer beide kanalen op gelijke hoogte te houden natuurlijk, maar volgens mij zit er nog een flink verschil qua volume voordat het volgende lampje ook gaat knipperen.

Dat de pitch bij sommige nummers toch klein verschilt, ik kreeg ze maar niet gelijk. En dan begint de tijd te dringen, m.a.w. oefenen..
Verder kunnen mijn cdspelers geen cue punten opslaan. Ik ben nog niet zo gevorderd met mijn apparatuur. Nog ff door sparen voor een CDJ-800..

Bedankt voor je recensie, dan kan ik weer verder men.
Antoine88    posted on 02-12-2006 10:58
Trouwens, is de naam DJ Posta beetje normaal.
uitpraak: Po-sta, als poster met korte 'a' op het eind
RenéKuppens    posted on 02-12-2006 11:17
vind het wel goed gemixt

btw lees PM ff
Yorick    posted on 02-12-2006 11:35
Luistern:p
sonik    posted on 02-12-2006 12:41
Hip-hop/RnB is best kut om te mixen, meestal is het toch plakwerk.
Hoe lang draai je eigenlijk?
Antoine88    posted on 02-12-2006 14:16
@ Sonik
eum.. een klein jaartje ben ik ECHT bezig met mixen. Mijn gear was daarvoor niet compleet, dus kon nog niet serieus aan de gang.
Daarvoor was ik aan het kutten op de pc met mixen, dat was echt knip en plak werk.

DJ- RK >> check pm
User edit by Antoine88 on 02-12-2006 @ 14:20:27 (12%)
Lukaz    posted on 02-12-2006 22:01
Strik je veter breek de tent af!!
klinkt goed, vin het tof als mensen hip/hop draaien komt over het algemeen niet zoveel voor als club,house etc
Antoine88    posted on 03-12-2006 23:30
Niet meer mensen die willen luisteren.?

jawel toch.. 

This is an old Topic

No new postings for 6.872 days.
 Post CommentThat would be 229.1 months
or a whopping 18.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

265 Users online: 47 Guests (218 Unknown)
Pages generated today : 33.298
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.685.310