Welk antivirus programma gebruik jij (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Verjicke    posted on 29-11-2006 20:40
Hallo,
Nu ik even wat over virussen aan het leren ben denk ik dat het wel eens interessant is om te vragen welk(e) programma('s) jij gebruikt tegen virussen??
Ik zal even beginnen met mijn lijstje:
-Tegen spyware=>McAfee Antispyware
-Tegen virusscan=>McAfee Antivirus
-Tegen adware=>Hitman Pro(Ad-Ware SE personal)
-Firewall=>McAfee Personal Firwall Plus
-...Dat is het zowat:p

Grtz Verjicke

What do you think about Welk antivirus programma gebruik jij ??

Vote :   

the-melody    posted on 29-11-2006 20:41
Geen enkelHappy, laughing Mac he.
PatrickBeuken    posted on 29-11-2006 20:49
AVG free edition
De laatste 4 jaar heb ik geen last meer gehad van virussen of spyware... Happy, laughing (hiermee wil ik niet zeggen dat dit door de virusscanner komt :P)
User edit by PatrickBeuken on 29-11-2006 @ 20:50:10 (100%)
Dirkvh    posted on 29-11-2006 20:54
Ik heb www.free-av.com en deze werkt naar mijn mening goed, ik heb ook mcafee gehad maar ik vond het niks.
Verder heb ik voor spyware spybot, werkt ook goed naar mijn mening.
En natuurlik gratis:p
W.i.M    posted on 29-11-2006 20:56
Ik gebruik Kaspersky, deze av programma vreet niet al je processor load op zodat er fatsoenlijk te werken valt op m'n pc...
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Yorick    posted on 29-11-2006 21:16
Poster: PatrickBeuken
AVG free edition
De laatste 4 jaar heb ik geen last meer gehad van virussen of spyware... Happy, laughing (hiermee wil ik niet zeggen dat dit door de virusscanner komt :P)
 deze heb ik ook:D
Dj_Fantasy    posted on 29-11-2006 21:16
Poster: PatrickBeuken
AVG free edition

heb precies hetzelfde programma, had eerst heeel veel rotzooi met mcAfee en ben toen gaan zoeken eerst nog is AVAST geprobeerd maar dat was ook niets:p dus AVG free is echt wel een heerlijk anti-virusjeWinking my eye
dj2dj.nl
MoXeGy    posted on 29-11-2006 21:32
ik heb er hier geen, maar heb ook een hoop services van windows uitgezet. en moet zeggen dat ik nergens last van heb, al een halfjaar, 3/4 jaar.
W.i.M    posted on 29-11-2006 21:34
Poster: MoXeGy
ik heb er hier geen, maar heb ook een hoop services van windows uitgezet. en moet zeggen dat ik nergens last van heb, al een halfjaar, 3/4 jaar.

Dat je nergens last van hebt wil niks zeggen. Als je als bot gebruikt wordt voor ddos aanvallen zal je zelf nergens wat van merken.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Nvie    posted on 29-11-2006 21:38
Ik heb nu NOD32, de complete suite dan met anti spy, anti spam, anti virus en de hele reutemeteut. Hiervoor had ik ook Kaspersky, maar die heeft nu de nare eigenschap zichzelf de hele tijd uit te schakelen.
MoXeGy    posted on 29-11-2006 22:52
Poster: W.i.M

Dat je nergens last van hebt wil niks zeggen. Als je als bot gebruikt wordt voor ddos aanvallen zal je zelf nergens wat van merken.

Hmm daar heb je wel gelijk in. zal dadelijk eens een antivirus proberen Winking my eye
ccc    posted on 29-11-2006 23:37
Tot een half jaar terug heb ik 4 jaar lang geen virusscanner gehad. Leek mij niet nodig.
In het afgelopen half jaar heb ik 1x een virusmelding gehad(wat ik zelf schuld was), dus waarschijnlijk is een virusscanner niet nodig. Maar even afkloppen hehe:P.

Ik gebruik NOD32. Hij update bijna iedere dag en soms meerdere malen per dag. Hier merk ik totaal niks van. Ook wordt mijn pc er niet langzamer van, zoals Norton wel deed. Maar ik moet het programma eigenlijk nog verkennen, maar standaard settings doen het altijd wel goed.
Blast    posted on 30-11-2006 15:23
NOD32K heb meerdere virusscanners gehad en NOD32 vind Ik toch wel de prettigste. Je merk nauwelijk dat tie er is, update idd veel, en heeft een erg laag gebruik in geheugen (laagste van alles virusscanners d8 ik). Virussen worden er zo uitgevist en verwijderd.

Als Firewall gebruik ik Sygate. K wil zonealarm eigelijk ook wel eens proberen.
Voor Spy- en Adware: Hitman Pro, Spyware Docter, Pro versie van Spy Sweeper.
Laidback    posted on 30-11-2006 15:24
NOD32..
beste Antivirus van 2007!!! :D..
DNR    posted on 30-11-2006 15:25
eentje met zo'n paraplutje Winking my eye
Reemz    posted on 30-11-2006 15:27
Ik zweer bij Kaspersky, zoals w.i.m. al aangaf: Het vreet niet je processor capiciteit in één keer op en werkt gewoon lekker.

Al 2 jaar geen last gehad van virussen.

Ik heb Norton en Mcafee geprobeerd maar die kunnen niet tippen aan Kaspersky.

DJ_Inspiration    posted on 30-11-2006 16:27
Volledig mee akkoord. Hier gebruik ik ook Kaspersky Antivirus 6.0 Winking my eye
Dirkvh    posted on 30-11-2006 16:30
Poster: DNR
eentje met zo'n paraplutje Winking my eye

Avira free av is datWinking my eye heb ik ook van www.free-av.com en dat zegt het al gratisWinking my eye
IbiziX    posted on 30-11-2006 17:20
VirusScan:
-------------
AVG free -> is voldoende voor op internet

Anti Spy-Ware:
------------------
Spyware doctor (met licentie)
Ad aware pro (met licentie)

die 2 bovendste hier heb je echt wel nodig om spyware tegen te gaan, McAfee is niet voldoende, zeker niet voor spyware!!!!
heb ook nog McAfee gehad maar verwijdert, vroeger was dat goed maar nu verleden tijd, de beste virusscan die ik ken is NOD 32 (hier al vernoemd), maar die heb ik jammer genoeg niet :p
Verjicke    posted on 30-11-2006 21:05
Ik vind McAfee anders wel heel goed werken.Heeft natuurlijk wel het grote nadeel als je scant dat je niet echt veel anders kunt doen op je computer
@IbiziX ik zeg wel niet dat alleen met McAfee je spyware/adware tegenhoud voor die gebruik ik Spyware Doctor(OOK met licentie:p)en Adware SE Personal dus meer heb ik niet nodig denk ik:d
Twello    posted on 30-11-2006 21:17
ik heb panda antivirus
Vibemaster-D    posted on 30-11-2006 21:22
NIS 2007 => Norton Internet Security 2007
DJ_Inspiration    posted on 30-11-2006 21:48
Gebruikt hier iemand AVG Anti-Spyware?
Vroeger heette dit programma Ewido Security Suite en deze scant echt alles grondig en is een echte aanrader. Ik gebruik AVG Anti-Spyware icm Ad-Aware en heb nooit geen problemen meer gehad Winking my eye

Absoluut proberen Happy, laughing
Lead    posted on 30-11-2006 23:29
Ik gebruik Kaspersky 6, echt een aanrader. Neemt weinig systeem resources in beslag en heeft veel andere beveiligingen. Vooral de bescherming van je Registry is goed.

Norton en McAfee heb ik geprobeerd, maar die maken je systeem echt traag.
Let the BASS be louder
Illusion    posted on 01-12-2006 12:29
gelukkig gebruikt niemand Norton Internet Security. Het is slecht, en zorgt op den duur dat je pc helemaal op hol slaat. (langzaam gaat lopen etc.)

Het heeft de bekendheid, maar niet de kwaliteit.

ik gebruik Mcafee of gewoon NOD32
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Decom    posted on 01-12-2006 12:51
Poster: Lead
Ik gebruik Kaspersky 6, echt een aanrader. Neemt weinig systeem resources in beslag en heeft veel andere beveiligingen. Vooral de bescherming van je Registry is goed.

Norton en McAfee heb ik geprobeerd, maar die maken je systeem echt traag.

gebruik het ook en ben ook erg tevreden

427 Users online: 207 Guests (220 Unknown)
Pages generated today : 34.880
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.686.892