stream vanuit je mengpaneel..
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Aemilius    posted on 29-11-2006 19:06
Hey mensen,

Ik zit met een probleempje.. ik heb vaak dat als ik aan het draaien ben dat mensen willen meeluisteren, dan gooi ik me microfoon voor me speakers en dan laat ik ze meeluisteren.. maar ik wil graag dat het geluid dat hun mijn set intern via een stream ofzo kunnen horen.. Ik heb zo'n snoer van me pc naar me mengpaneel maar hoe moet ik dit aansluite en welke software heb ik er voor nodig? Ik heb een numark5000fx en is het mss te doen met de zone/record/booth ingang..?

Thnx

What do you think about stream vanuit je mengpaneel.. ??

Vote :   

tym    posted on 29-11-2006 19:19
hmm.. ik DENK dat als je gewoon je record (of tape) aansluit op je line in van je geluidskaart, dat je die misschien kan selecteren in een desgewenst shoutcast programma. Daarvoor meot je even googlen, welke programmas dat ondersteunen Happy, laughing
(dit is een suggestie heh ik weet niet of het ook echt werkt, maar het klinkt erg logisch, sinds je zo ook opneemt op pc)
MoXeGy    posted on 29-11-2006 19:31
maakt niet uit welke uitgang, maar het is wel fijn om een volume regelaar op die uitgang te hebben.
ie plug je op de line-in van de computer.
Dan stel je eventjes bij het mengpaneel van windows in dat hij moet opnemen van de line-in ingang, en streamen maar Winking my eye
User edit by MoXeGy on 29-11-2006 @ 19:32:29 (11%)
Aemilius    posted on 29-11-2006 19:35
oke oke.. iemand die nog een programma weet dat beetje simpel is in werking?

Nvie    posted on 29-11-2006 19:39
Al gekeken naar Winamp met de Shoutcast Server Plugin? Volgens mij heeft de DJR Radio daar nog een tijd via uitgezonden toendertijd Happy, laughing
MoXeGy    posted on 29-11-2006 21:18
www.shoutcast.com daar werk ik ook mee, het is eventjes de tijd er voor nemen, alles netjes invullen(alles staat er netjes bij) en klaar Winking my eye
DJ_IVI-R    posted on 30-11-2006 21:52
ik heb het gisteren ook eens bekeken , maar krijg het ding niet gestart met eigen pc als server Unhappy

misschien iets aan poortinstellingen? zit met router met ingebouwde modem en wireless network.. iemand raad?
www.nikan.be
Cyspoz    posted on 01-12-2006 13:31
Poster: DJ_IVI-R
ik heb het gisteren ook eens bekeken , maar krijg het ding niet gestart met eigen pc als server Unhappy

misschien iets aan poortinstellingen? zit met router met ingebouwde modem en wireless network.. iemand raad?

Je zal de poort waar je shoutcast server op draait in de router moeten doorsturen naar jou pc. Anders dan kunnen mensen van buiten niet connecten.
ccc    posted on 01-12-2006 13:54
Het is ook mogelijk om je kabel in de microfoon of line ingang van je geluidskaart te duwen, deze in msn selecteren en zo een audio gesprek voeren. Alleen is de bron dan geen microfoon maar dus jouw mixer.
DJ_IVI-R    posted on 01-12-2006 23:26
Poster: ccc
Het is ook mogelijk om je kabel in de microfoon of line ingang van je geluidskaart te duwen, deze in msn selecteren en zo een audio gesprek voeren. Alleen is de bron dan geen microfoon maar dus jouw mixer.

kwaliteit zal dan ook niet echt goed zijn zeker?
www.nikan.be

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

79 Users online: 8 Guests (71 Unknown)
Pages generated today : 19.621
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.199.490