Mixjes opnemen..
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Antoine88    posted on 28-11-2006 23:43
Mensen ff kort, ik wil geen pitten..

Ik neem mijn Mixjes op met Audacity. Volgende de tutorial van -aboutdj- moest je zorgen dat de volume piek niet hoger kwam dan tussen de -12 en -6 dB, als ik de goede eenheid gebruik.

Wat uitkomt, in verhouden tot gewone nummer is mijn opnamen veel zachter. Heel vervelend. Wat kan je hier tegen doen. Gewoon volume meer opendraaien, of wat.? Want dan komt ie toch tegen de 0 aan, als je begrijpt wat ik bedoel..

What do you think about Mixjes opnemen.. ??

Vote :   

PatrickBeuken    posted on 28-11-2006 23:57
Zorg ervoor dat je een maximum van 0db hebt. Dan moet het goed zijn, volgens mij.
Spana    posted on 29-11-2006 08:20
Ik ondervind precies hetzelfde probleem. Gisteren nog de gehele tutorial op aboutdj uitgevoerd. Na opnemen en normalisen en exporteren als mp3 is het signaal veel te zacht. Waar kan dat aan liggen?
PatrickBeuken    posted on 29-11-2006 08:52
Op DJR hebben we ook een dergelijke tutorial... Misschien kunnen jullie die eens vergelijken o.i.d.
lrfist    posted on 29-11-2006 11:06
dat moet je ook een beetje doen op ervaring.
ik gebruikte (en gebruik nog al tijd) nero-wave-editor (zit in het pakket van nero burning rom) en weet dat mijn pieken net buiten de band moeten vallen. dus ik versterk na het opnemen totdat net zolang tot dat gebeurd. dan heb ik de juiste "luidheid".
ik zou zeggen, probeer een beetje met de "amplifyer" en vergelijk met een normale mp3. Winking my eye
kefco    posted on 29-11-2006 12:02
Een opname kan je het best zo zacht mogelijk opnemen. Niets is hinderlijker en amateuristischer dan dat je oversturing hoort in de pieken.

Wanneer je een mix op hebt genomen kan je hem altijd normaliseren naar 0 db en dan heb je een goede opname.

Nooit, maar dan ook nooit te hard opnemen en zeker geen pieken boven de 0 db!!

Een goede opname kan je al maken met wave lab of een dergelijk programma welke meestal al gratis bij je geluidskaart zit.
User edit by kefco on 29-11-2006 @ 12:03:09 (38%)
Lead    posted on 29-11-2006 12:49
Poster: kefco
Een opname kan je het best zo zacht mogelijk opnemen. Niets is hinderlijker en amateuristischer dan dat je oversturing hoort in de pieken.

Wanneer je een mix op hebt genomen kan je hem altijd normaliseren naar 0 db en dan heb je een goede opname.

Da's niet waar. Immers, als je zachtjes opneemt zit je audio nivo dicht bij de ruisvloer. Zoals ik ook al in dit DJ topic hier op DJResource heb geschreven is het beste opname nivo :

Zo dicht mogelijk tegen de 0dB aan, ZONDER er overheen te gaan (nooit !)

Als je zachtjes opneemt en daarna gaat normalizen versterk je ook de ruisvloer, wat resulteert in ruis op de achtergrond.
Poster: kefco
Nooit, maar dan ook nooit te hard opnemen en zeker geen pieken boven de 0 db!!

Zeker waar, als je boven de 0dB komt krijg je vervelende oversturing....
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 29-11-2006 12:49 (1%)
Antoine88    posted on 29-11-2006 15:22
Lelijk ey, had dat Topic nooit gezien.
thnx..

i'm on it..

BURN    posted on 29-11-2006 19:02
Die Db van die tutorial slaat op je pc ingangskanaal instellingen en niet op het level van je mengpaneel output, dat doen jullie verkeerd.

Ik zet mn mengpnaeel op 0 Db, dat schijnt goed te zijn. Vervolgens neem ik op met Audacity, eerst 'n kleini stukje, en dan speel ik die test ff af om te kijku fhet niet te hard/zacht staat.

Mengpaneel op 0 Db.
En pc-ingangskanaalinstelling op iets dat pcies goed is. Niet te hard vooral dus.
Antoine88    posted on 30-11-2006 19:35
aai, idd man.
ik heb de gain van mijn mixer niet erg hoog open staan inderdaad.
Oke oke, thnx..

lrfist    posted on 01-12-2006 01:04
Poster: BURN
Die Db van die tutorial slaat op je pc ingangskanaal instellingen en niet op het level van je mengpaneel output, dat doen jullie verkeerd.

Ik zet mn mengpnaeel op 0 Db, dat schijnt goed te zijn. Vervolgens neem ik op met Audacity, eerst 'n kleini stukje, en dan speel ik die test ff af om te kijku fhet niet te hard/zacht staat.

Mengpaneel op 0 Db.
En pc-ingangskanaalinstelling op iets dat pcies goed is. Niet te hard vooral dus.

voor mengpaneel is beste altijd op 0 db...
(heb ik van horen zeggen :P u mag me altijd afbreken voor deze opmerking Winking my eye )
User edit by lrfist on 01-12-2006 @ 01:05:01 (15%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

96 Users online: 12 Guests (84 Unknown)
Pages generated today : 3.194
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.811.653