Licht Stand (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

thomaz    posted on 28-11-2006 17:16
Ik ga binnekort licht apparatuur kopen, en voor licht heb je ook stands nodig.

1    Zouden jullie voor 2 T-Stands gaan en lampen en zo er bij kopen of 2 T-stands die al compleet is?

2    Zouden jullie 2 aparte stands kopen + een aparte truss of een stand met 2-T balken en een truss balk?
User edit by thomaz on 29-11-2006 @ 12:30:59 (6%)

What do you think about Licht Stand ??

Vote :   

thomaz    posted on 30-01-2007 17:09
wat vinden jullie hiervan : Showtec T-4 bar, zwart?? hier zit al een dmx bar in

DaDragon    posted on 30-01-2007 17:23
Poster: djmarcelm
is idd 6000 watt maar je gaat m toch niet zoveel gebruiken!

je moet nml rekening houden met je groepen!

16A is 3780 watt dus als je er 8 par lampen opzetten van 500 watt zit je op 4000 wat
dat is dus 220 watt teveel dus hij klapt je er op de zekering uit!

ik zou dan voor 300 watt gaan dan zit je op totaal 2400 watt met 8 lampen
het verschil tussen 300 en 500 ga je wel zien maar valt niet extreem op

succes met de aankoop!

Het is natuurlijk wel zo, dat je parren eigenlijk nooit allemaal tegelijk aan staan he.. via een controller gaan de lichten omstebeurte aan. Soms meerdere, maar nooit alle 8 tegelijk..

djpeckman    posted on 30-01-2007 17:33
Poster: DaDragon

Het is natuurlijk wel zo, dat je parren eigenlijk nooit allemaal tegelijk aan staan he.. via een controller gaan de lichten omstebeurte aan. Soms meerdere, maar nooit alle 8 tegelijk..

En met een Blinder effect dan?
Nvie    posted on 30-01-2007 17:50
Poster: djpeckman

En met een Blinder effect dan?

Het duurt even voordat je zekering doorbrand als je hem zo belast, dus die ene keer blinder moet wel lukken. Helemaal verantwoord is het niet natuurlijk.

Het verschil tussen een 300 watt en een 500 watt lamp merk je wel degelijk, vooral als je straks een keer koppen ofzo bij gaat huren. 500 watters weten zich daar toch een stuk beter uit te redden dan de 300 watters.

Dan moet je nog gaan kijken wat voor soort lamp, meestal neemt men GE lampen omdat ze een lange levensduur hebben, raylight komt wat minder voor omdat ze een stuk minder roadproof zijn.

Even om hier en daar wat foutjes weg te halen: een standaard groep in een normaal huis levert 16A op 230 volt. Je houd hier dus 3680 watt aan over. Daarnaast sluit ik me er bij aan dat je je T4'tjes niet op vol vermogen hoeft in te plannen. Uit m'n hoofd zeg ik dat ik altijd zo'n 2500 watt per balk inplan (Showtec T4, 500 watt NSP) en hier heb ik nog nooit problemen mee gehad.

Daarnaast heb je voor een simpel T4'tje geen heel wind up statief nodig. Een gewone tripod draagt het gewicht prima, en zoveel weegt het ook weer niet dus omhoog krijgen doe je het altijd.
PatrickBeuken    posted on 30-01-2007 17:53
Poster: thomaz
wat vinden jullie hiervan : Showtec T-4 bar, zwart?? hier zit al een dmx bar in

Als je zoiets bedoelt:

Dat is gewoon super. Die dingen worden ontzettend veel gebruikt in het lichtwereldje. Het relaxte is dat je ze gewoon standalone kunt gebruiken (dus geen verstand van lichttafels etc nodig) en je hoeft niet te slepen met zware dimmerpacks en multikabels. Doorlussen is ook een piece of cake. Zelf gebruik ik de sliding showbar. Het fijne aan die slidingbar vind ik dat je meer bouten eraan kunt hangen. Zo heb ik 2 G-haken, 2 veiligheidsringen en 3 vrije bouten voor een lamp per bar.
PatrickBeuken    posted on 30-01-2007 17:58
Poster: Nvie

Het duurt even voordat je zekering doorbrand als je hem zo belast, dus die ene keer blinder moet wel lukken. Helemaal verantwoord is het niet natuurlijk.

Is afhankelijk van de zekeringen die je gebruikt. Die automatische springen direct om bij een piek. Smeltzekeringen geven je even de tijd.

Waarom zou een raylight minder roadproof zijn? Ik werk regelmatig voor verschillende bedrijven en ik zie alleen maar raylights. Persglaslampen gaan pas snel kapot...één tik en ze breken. Een raylight is maar klein en is volgens mij zelfs goedkoper. De 500W Philips raylights die ik gebruik kosten volgens mij maar 15 euro. Een raylight geeft ook nog eens mooier en witter licht.

Volgens mij is het in de praktijk zelfs goed mogelijk om 2 barren per 16A groep te doen (theorethisch lukt dat natuurlijk niet).

Ik gebruik ook gewoon niet-windup statieven voor parbarren.... zo zwaar zijn die dingen nou ook weer niet. Ik gebruik K&M lichtstatieven, kunnen 20kg hebben en gaan 3m de lucht in, volgens mij.
djpeckman    posted on 30-01-2007 17:59
Heel mooi maar op school hebben wij er een plobleem mee we hebben hem een tijdje niet gebruikt.
Vrijdag deed hij het niet net spanning er op en DMX er in maar hij deed niks,
Display ging ook niet aan en op de groep Stond wel spanning.
Glas zekeringen van de bar na gekeken maar die waren nog heel.

Het enige is dat ik dan een six bar heb maar dat moet niet uitmaken.

Weten jullie het probleem?
Nvie    posted on 30-01-2007 18:27
Misschien is ie vastgelopen in z'n eigen software, dat zou je kunnen proberen hem te resetten. Daarnaast kan op een groep spanning staan, maar dan kan het nog zo zijn dat het stopcontact zo gaar is als ik weet niet wat, dus altijd nog even een andere groep/stopcontact proberen om problemen echt uit te sluiten zou ik zeggen.

Anders weet ik het zo snel ook niet, dan zou ik hem terug naar de leverancier brengen om hem eens na te laten kijken.

@ Patrick: geen idee eigenlijk over die raylights. Ik krijg altijd NSP lampen mee onder het motto 'die zijn steviger'. Dus eigenlijk iets uit een ander z'n ervaring, sorry, had ik niet mogen doen Winking my eye
Daarnaast ben ik het volkomen met je eens dat er in de praktijk vrijwel altijd gewoon twee barretjes per groep gaan. Je moet er alleen niet op uit zijn om die groep echt te gaan overlasten, dan gaat het wel mis natuurlijk...
PatrickBeuken    posted on 31-01-2007 00:32
@ => djpeckman... Met de F-toets, pijltje naar boven en naar beneden tegelijk ingedrukt kun je ze resetten. Ik durf te wedden dat hij dan weer werkt. Dat zo'n ding af en toe gereset moet worden maakt het nog geen slecht product :P Ik heb ook wel eens gehad dat ik dacht 'oow shit, die bar doet niks meer', maar na resetten werkte alles weer perfect Happy, laughing
thomaz    posted on 31-01-2007 15:14
@PatrickBeueken: jah zoiets bedoel ik, ik had op een duitse site gezien dat ze een lichtstand hadden. Waar alles al bij zat en ook een met een dmx-bar van showtec erop
User edit by thomaz on 31-01-2007 @ 15:15:54 (19%)
thomaz    posted on 31-01-2007 15:18
nou zie ik dat ze ook een set van 2 stands hebben  Hij heet : LightmaXX einsteiger lichtset ''DUO'' is dit iets??

User edit by thomaz on 31-01-2007 @ 16:51:27 (19%)

This is an old Topic

No new postings for 6.674 days.
 Post CommentThat would be 222.5 months
or a whopping 18.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

204 Users online: 19 Guests (185 Unknown)
Pages generated today : 68.869
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.546.870