Poster: djpeckman
En met een Blinder effect dan?
Het duurt even voordat je zekering doorbrand als je hem zo belast, dus die ene keer blinder moet wel lukken. Helemaal verantwoord is het niet natuurlijk.
Het verschil tussen een 300 watt en een 500 watt lamp merk je wel degelijk, vooral als je straks een keer koppen ofzo bij gaat huren. 500 watters weten zich daar toch een stuk beter uit te redden dan de 300 watters.
Dan moet je nog gaan kijken wat voor soort lamp, meestal neemt men GE lampen omdat ze een lange levensduur hebben, raylight komt wat minder voor omdat ze een stuk minder roadproof zijn.
Even om hier en daar wat foutjes weg te halen: een standaard groep in een normaal huis levert 16A op 230 volt. Je houd hier dus 3680 watt aan over. Daarnaast sluit ik me er bij aan dat je je T4'tjes niet op vol vermogen hoeft in te plannen. Uit m'n hoofd zeg ik dat ik altijd zo'n 2500 watt per balk inplan (Showtec T4, 500 watt NSP) en hier heb ik nog nooit problemen mee gehad.
Daarnaast heb je voor een simpel T4'tje geen heel wind up statief nodig. Een gewone tripod draagt het gewicht prima, en zoveel weegt het ook weer niet dus omhoog krijgen doe je het altijd.