Bit Crushing Hype
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Cyspoz    posted on 27-11-2006 20:53
't Lijkt wel of de halve producing wereld gebruik maakt van de DJM 800 of in iedergeval goed let op wat Pioneer doet. Het zou natuurlijk ook andersom kunnen zijn, maar sinds de introductie van de DJM 800 is voor mij voor het eerst het Bit Crush effect geintroduceerd.
En wat mij opvalt is dat het sinds die tijd in zeer veel Dance/Club/House en soms ook Trance platen is terug te vinden.
Is dit een kleine hype die te zien is of was het altijd al zo maar is het mij nog niet eerder bewust opgevallen?

Of moet ik gewoon nieuwe geluidsapparatuur kopen want er zit helemaal geen Bit Crush effect in de nummers
Happy, laughing

What do you think about Bit Crushing Hype ??

Vote :   
tohmas    posted on 05-12-2006 00:24
de programma's waar dance muziek mee wordt gemaakt bevatten meestal Bit Crush plug-ins. dit gaat dus meestal niet door een DJ mixer.

Lead    posted on 05-12-2006 08:48
Inderdaad. Het bit-crushen is een effect sinds er digitale effect apperatuur word gebruikt in een studio. Ook in veel software matige effecten (VST plugins) zit wel een effect dat klinkt als een Bit Crusher.

Echter is het effect door de DJM wel een hel stuk bekender geworden. Ik denk dat mensen het eerst wel kenden maar het gewoon nog geen naam konden geven Winking my eye
Let the BASS be louder
Ft    posted on 07-12-2006 16:35
Poster: Lead 
Ik denk dat mensen het eerst wel kenden maar het gewoon nog geen naam konden geven Winking my eye

Kun je ff een voorbeeld geven van een song met n Bit Crush drin dan? Kijken of ik het geluidje wel ken Winking my eye
Laidback    posted on 07-12-2006 17:52
Poster: Bonzaiboom

Kun je ff een voorbeeld geven van een song met n Bit Crush drin dan? Kijken of ik het geluidje wel ken Winking my eye

The Beholder & Balistic - Bitcrusher :P
Ft    posted on 07-12-2006 18:06
Lol, had het kunnen weten... maar welk effect is het dan in dat liedje? (is nogal moeilijk zoeken als je niet weet waarnaar je zoekt...
Chiron    posted on 07-12-2006 19:08
In nogal wat elektro plaatjes is het effect verwerkt, en met de komst van de djm-800 is het ook beschikbaar voor de 'massa'. Dat je het effect zo vaak hoort in djmixes komt volgens mij ook omdat het een van de makkelijkere effectjes is op de djm-800, net zoals de echo dat op de djm-600 was.
Lead    posted on 07-12-2006 20:35
Bitcrushen wordt vaak minimaal toegepast op strings en dergelijke om ze een ruw randje te geven. In veel nummer zit het zonder dat het je op valt... dat is gebruik door een producer. DJ's gebruiken het tot in de extremen om zo heel opvallend effecten toe te passen.
Let the BASS be louder
Jorrit    posted on 07-12-2006 21:05
Voor de mensen die niet weten hoe de Bitcrusher klinkt:
DJM-800 demo movie
Cyspoz    posted on 08-12-2006 08:17
Poster: Lead
Bitcrushen wordt vaak minimaal toegepast op strings en dergelijke om ze een ruw randje te geven. In veel nummer zit het zonder dat het je op valt... dat is gebruik door een producer. DJ's gebruiken het tot in de extremen om zo heel opvallend effecten toe te passen.

Ik bedoelde inderdaad dat het vaak door producers wordt gebruikt op strings zoals je al zegt. En het begon mij op te vallen na de introductie van de DJM-800. Maar waarschijnlijk wordt het inderdaad al veel langer gebruikt.
Ft    posted on 08-12-2006 16:35
Jezus idd... was dr anders nooit achter gekomen dat DAT bitcrush is :P

This is an old Topic

No new postings for 6.867 days.
 Post CommentThat would be 228.9 months
or a whopping 18.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

423 Users online: 206 Guests (217 Unknown)
Pages generated today : 34.843
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.686.855