[M] Retro Mix
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

the-melody    posted on 27-11-2006 19:00
Hey net nieuwe mix gemaakt, ben benieuwd wat jullie vinden.

Tracklist:
1. JamX & De Leon- Can U Dig It?(uk mix)

2. Trancelucent ft. Regi- Lonely(extended)

3. DJ Tiësto- Forever Today

4. Friday Night Posse- Right & Exact Nation

5. Komakino- Man On Mars(dj jan remix)

6. Kernkraft 400- Zombie Nation

7. Marco V- c:/del.mp3

Hidden Message

Reply to view the Secret Message
User edit by the-melody on 27-11-2006 @ 19:06:20 (100%)
Mod edit by Jorrit on 27-11-2006 19:48 (5%)

What do you think about [M] Retro Mix ??

Vote :   

Bastian    posted on 27-11-2006 19:09
let me hear!
Rubenn    posted on 27-11-2006 20:17
van jou gekregen op msn.
dus hier ff mijn feedback:
1ste overgang iets minder, maar dat gebeurt de besten zelfsWinking my eye
maar de rest van de mix vind ik toch zeer geslaagd, hoor haast geen fouten in het mixen, dus eigenlijk vind ik deze mix zeer geslaagd
Twizz    posted on 27-11-2006 20:29
marco v altijd met zn rare computernamen

ja mn nieuwe nummer heet http:// , joepie:P
Jorrit    posted on 27-11-2006 20:35
marco v altijd met zn rare computernamen

Dat heeftie toch maar een keer gedaan?
the-melody    posted on 27-11-2006 21:04
Nog andere mensen?
Bastian    posted on 27-11-2006 21:22
wel een lekker mixje paar kleine foutjes dus met beatmatchen maar gebeurt idd bij de bestenWinking my eye

Cyspoz    posted on 27-11-2006 21:25
Downloading...
U-Vinyl    posted on 27-11-2006 21:35
checking

Reemz    posted on 28-11-2006 00:16
reply
the-melody    posted on 28-11-2006 07:07
en?
RenéKuppens    posted on 28-11-2006 16:10
tjek

Goed mixje alleen naar maten je de beats lang achter elkaar laat gaan ze beetje vlammen...

verder vind ik het netjes gedaan
User edit by RenéKuppens on 28-11-2006 @ 16:32:21 (100%)
MuffHouse    posted on 28-11-2006 16:49
reply
DJ_Sintec    posted on 28-11-2006 16:54
we zullen is zien

is dit retro? khad er een heel ander idee van.

Eerste mix is inderdaad slecht. en bij de rest hoor je soms de bassen wel uiteen lopen. maar ja. oefenen oefenen oefenen Happy, laughing moet ik ook doen. Happy, laughing moet iedereen doen
User edit by DJ_Sintec on 28-11-2006 @ 17:12:29 (100%)
the-melody    posted on 28-11-2006 17:37
Retro is een andere naam voor classicsWinking my eye Oefenen doe ik elke dag, hoop ook om hier elke week een mix online te kunnen zetten. Thanks!
Reemz    posted on 28-11-2006 17:40
Op verzoek mijn vergeten mening over je mix.

Ik merk op dat je nog moeite hebt met het gelijk krijgen van de beats, dat verbaast me wel een beetje aangezien je al een tijdje bezig bent en uitstekende gear bezit.

Verdiep en luister goed naar de opbouw van de nummers die je hebt en je zult merken dat de meeste nummers (in dezelfde genre) hetzelfde opgebouwd zijn waardoor je nog strakker kan mixen.

Kwa nummers zitter er wel een aantal retro trance nummers in zoals de track van Kernkraft 400 wat overigens lekker is om weer eens voorbij te horen komen.

Probeer eens wat meer nieuwere en minder commerciele nummers in je set te verwerken en probeer je eigen tint eraan te geven.

Voor de rest zoals sintec al zei... oefenen oefenen oefenen en goed luisteren naar je opgenomen sets wat je goed en slecht vond... je zult zien dat op den duur je mixen beter en strakker worden.

Suc6
User edit by Reemz on 28-11-2006 @ 17:40:57 (1%)
the-melody    posted on 30-11-2006 11:13
Thanks:D Nog meer mensen? Muffhouse, U-vinyl & cyspoz geven jullie ook ff jullie mening?Happy, laughing
_Ivan_    posted on 30-11-2006 11:25
reply
Feel&.Celebrate.Life!
lrfist    posted on 30-11-2006 13:53
blub

U-Vinyl    posted on 30-11-2006 21:04
Persoonlijk heb me in begin gestoord aan het geluid. Van zacht naar hard. Tevens is het jammer dat je soms vrij abrubt van plaat wisselt, dit is goed hoorbaar omdat mijn inziens je platenkeus niet lekker op elkaar aansluit.

@ Phenix - Kernkraft 400 zeker lekker om weer eens te horen.

@ the Melody - je overgang op 28.24min naar kernkraft 400 is okay maar bij 28.56 min geef je een verkeerd draai aan de plaat en lopen je beats niet lekker(meer).

Gewoon weer even twee simpele beats in elkaar mixen voor de feeling en weer even een nieuwe mix uploaden, toch

Verjicke    posted on 30-11-2006 21:08
reply!
Mooi en strakke mix:p
wel natuurlijk bij overgang 1 wel wat foutjes maar kan iedereeen gebeuren verder vind ik hem zeer goed opgebouwd en gemixt:p
User edit by Verjicke on 30-11-2006 @ 21:10:17 (100%)
the-melody    posted on 01-12-2006 08:38
@ u-vinyl: Thanks, vandaag komt der waarschijnlijk een nieuwe online(of morge) zoals ik beloofd had, elke week ga ik proberen om een nieuweHappy, laughing

@verjicke: thanks, overgang 1 is de slechtste i know. Die plaat van lonely is namelijk zo licht als een veertje dat als je hem ff vertraagt hij terug helemaal op gang moet komen.... Zet hem wel ooit eens over op cd en dan gaat het beter. Maar toch bedanktHappy, laughing
Cyspoz    posted on 01-12-2006 11:03
Retro c.q. Classic is natuurlijk een beetje persoonlijk. Ik vind niet iedere plaat even retro, zeker als je bedenkt dat Marco V - C:/del.mp3 een aantal jaren nieuwe is dan Kernkraft. Op die manier heb je platen uit verschillende tijden en daarmee maak je het natuurlijk ook iets moeilijker.
Ik heb zelf nog steeds geer ervaring met draaien van platen, maar ik hoor in het begin nogal veel ruis en kraken. Misschien stof op je naald of versleten? Probeer dat natuurlijk altijd te voorkomen en zeker als je een mix opneemt. De plaat slaat na ongeveer 1 minuut een keer over. Dat is natuurlijk iets wat je met platen eerder hebt dan met cd's maar probeer natuurlijk te zorgen voor een degelijke en stabiele opname omgeving. Ik ken je booth en lijkt mij dat je toch erg gek moet doen om die platenspelers over te laten slaan.

Wat al eerder door U-Vinyl werd gezegt is dat het volume nog wel eens verschilt. Check altijd aan het begin van het opnemen van je set het volume. Zorg dat het volume op een kanaal op 0 dB binnenkomt en op 0 dB de mixer verlaat en op je PC ook op -3dB binnen komt. De reden dat je op de pc met -3 moet insturen is omdat tijdens het mixen van twee platen je vaak iets harder gaat en op die manier nog een stukje ruimte over hebt. Op dat moment heb je een optimale opstelling. Vervolgens controleer je bij ieder nummer wat je er in gaat mixen of het op 0 dB binnenkomt en zorg dat je tijdens het mixen van twee platen op je master uit rond die 0 db blijft. Dan zul je op je pc ook nooit over insturen.

Wat in deze mix duidelijk naar voren komt is dat je nog een beetje moeite hebt met het pitchen. Het gelijk leggen van de beats lukt je goed, alleen je hoort dat de pitch niet precies genoeg is waardoor de plaat meestal binnen een redelijk korte tijd er onderuit loopt. Je corrigeert dat meestal wel goed, maar dat is natuurlijk niet erg mooi en praktisch.
Om je te helpen bij het pitchen zou je gebruik kunnen maken van de BPM meter die in je mixer zit. Ik weet niet hoe goed deze werkt, maar je zou jezelf hier een eind mee opweg kunnen helpen. Dan kun je wel denken van, ja maar dan ben je geen goede of geen echte DJ. Dat vind ik persoonlijk beetje onzin, als jij daarmee super strak mixen kan maken is dat toch goed. Bovendien krijg je misschien meer gevoel voor de snelheid waardoor je in de toekomst snel zonder de meter kan pitchen.

Sommige van de overgangen klinken een beetje onrustig alsof je niet de volledige controle hebt over de muziek. Doordat je soms wat moeite hebt de juiste balans in de volumes te vinden van twee nummers ten opzichte van elkaar. Daardoor komt niet iedere overgang tot zijn recht. Probeer daar op te letten door van te voren op de koptelefoon de nummers 50-50 door elkaar te mixen en goed te luisteren naar hoe dat gaat klinken met de volumes in totaal.

Af en toe komen de melodie lijnen door elkaar terwijl die harmonisch gezien niet bij elkaar passen. Dit had je in een eerder mix beter gedaan moet ik zeggen en misschien was het meer het beat mixen waar je in deze mix op hebt gefocused.

Je einde is wel relaxed gedaan, door zowel backspin als effecten te gebruiken.

Zoals ik en andere bij de vorige mix en bij deze mix ook al hebben gezegt, het pitch verhaal is en blijft een issue waar je nog meer aandacht aan moet geven. Verder ben je lekker op weg voor iemand van je leeftijd.

Ik heb nog wel een paar vragen:
1) Waren al deze nummers met vinyl gemixt?
2) Heb jij al deze nummers zelf op vinyl of zijn ze ook van andere?

BURN    posted on 01-12-2006 11:27
Ehmz jah ik vond het geen top mix. Zoals velen al gezegd hebbu, het beatmixen gaat nog niet super. Vaak scheelt het maar 'n tikkie of loopt ie er heel snel uit. Je corrigeert dan wel maar je 'bendpitched' niet.
User edit by BURN on 01-12-2006 @ 11:42:55 (100%)
the-melody    posted on 01-12-2006 11:27
Ok bedankt voor je mening. Hier en met al de rest heb ik wat aan!:D Dat van die can u dig it, ligt veel stof op en heb geen middeltje ervoor. Is ook al best oude plaat als je de cover beziet, en in de plaat zelf zit een tik zoals je hoort, daardoor sloeg die overHappy, laughing

1) Neen de nummers 1/2/5/6 zijn op vinyl, de andere zijn op cd
2) Alles is van mezelf aangekocht(buiten de friday night posse, die is geript door iemand uit me familie vandaar de kwaliteit).

Edit: Zo meteen komt er een nieuwe mix online zoals beloofdHappy, laughing
User edit by the-melody on 01-12-2006 @ 11:34:51 (90%)

This is an old Topic

No new postings for 6.874 days.
 Post CommentThat would be 229.1 months
or a whopping 18.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

247 Users online: 27 Guests (220 Unknown)
Pages generated today : 38.697
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.690.709