par 56 LED dmx (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

greup    posted on 25-11-2006 15:57
Ik vroeg me af of er toevallig al mensen zijn met ervaring met LED parren.

De parren kosten fiks meer dan de normale parren.
LED par 56 dmx = 80 euro
Par 56 *incl lamp* = +/- 40 euro ( afhankelijk van wat voor lamp je erin doet)

echter is een setje van 8 dmx parren dus 80* 8= 640 euro excl dmx sturing.
Een setje parren is 40*8 = 320 euro + 2* t-bar dmx = 400 euro = 720 euro excl sturing.

een setje dmx led parren lijkt hier dus goedkoper te zijn!
ik ben dan ook erg benieuwd naar de lichtopbrengst van z'n par led.
Het grote voordeel dat je met de par led z'n beetje elk gewenste kleur kunt creeeren, en dat de levensduur van een led veel langer is zou voor mij een reden kunnen zijn om eens te kijken of ik niet een paar van deze setje zou willen aanschaffen.

What do you think about par 56 LED dmx ??

Vote :   

Yorick    posted on 08-02-2008 23:11
Voordelen:
Geen kleuren filtsers meer nodig
Verbruikt minder vermogen
Lamp gaat langer mee
Etc...

Nadelen:
Geen mooi licht ( mening, ik vind het 1 grote walm licht en geen mooi wit )
Gebruikt 3 dmx kanalen ( Rood, Groen, Blauw ), bij normale par lampen is dat 1 ( om te dimmen Winking my eye
Lampen vervangen is duur ( word steeds goedkoper Winking my eye
Etc

woxa    posted on 09-02-2008 00:44
nja momentel ben ik nog vo de gewoone parren

ma heb onlangs een ledpar gezien en seze zag er echt wel goed uit --> 5 dmx kanalen en had een licht opbrengst zoals van een 500watt lamp
en deze had een redelijke mooie straal
ma deze koste wel een pak geld (als ik me niet vergist was het ongeveen 300&euroWinking my eye

ma idd die goedkope dingen das goe om bv een wit doek te kleuren mo vo echt uit te lichten vergeet het maar en vo disco toestanden vind ik ze ook nie ideaal

ma de duurdere beginnen beter en beter te worde
Flexii    posted on 09-02-2008 15:18
in duitsland krijg je ze voor 50 euries per stuk mocht je geintreseerd zijnWinking my eye,, ik heb er zelf nog niet mee gewerkt maar ik heb ze wel al zien hangen in een café vorige week, er zijn inderdaad verschillende voordelen en nadelen, persoonlijk zou ik qua parren nog met gewone halogeen parren werken, overige effecten kun je goed doen met led apparatuur, die zijn helemaal niet duur hebben een grote lichtopbrengst, enz.
WalterRavensberg    posted on 25-03-2008 11:50
Wat betreft mijn  ervaring. Voor pro gebruik vermijd de showtec ledpars maar kies voor de ledparren van CLS. deze zijn wel wat duurder maar vele malen beter. tevens zijn  de kleuren ook beter. zie de site van cls: www.cls-led.com
Tizio    posted on 25-03-2008 16:48
Heb zelf 8x par 56 gewoon met normale lamp. Vind dat ze veel voller licht geven om in te kijken, direct in de lamp zelf zegmaar. In duitslands heb ik mn setje voor €450 gehaald 8xpar56 incl lamp en behuizing en zelfs met 2x showtec T4 dimmbar! De moeite waard dus. Kijk anders even wat rond op www . musicstore .de veel spullen en vaak erg goedkoop! In keulen trouwens.
Flexii    posted on 25-03-2008 18:11

ik heb er toevallig vanmiddag mee zitten spelen:P,, moet morgen showtje maken voor theater voorstelling met 12 stuks, overigens komt er behoorlijk wat licht uit moet ik zeggen,, ideaal voor als je veel licht wil en weinig stroom ter beschikking hebt, al moet ik zeggen dat het directe licht niet zo geweldig vind als je rgb kleuren mengt,, maar frost filtertje er voor en ziet weer beter uitWinking my eye

bastianhecker    posted on 25-03-2008 18:34
hier hangen ze ook in de petticoat, geeft wel leuk effect hoor heb alleen niet echt ervaring mee ofso....
DJ-NickB    posted on 25-03-2008 21:05
Heej,

Ik gebruik zelf voor mijn Drive-In de parren van JB-Systems de LED-Par 56 en de lichtopbrengst daarvan is super.. vind de goedkopere parren toch wat zwak qua lichtopbrengst maar deze zijn super...:

Check: Disco-Events 

Heb voor de Par56 slechts 109,- incl. BTW betaald, niet zoveel duurder en toch meer licht vind ik!...

Overigens lekker snel geleverd!
Flexii    posted on 25-03-2008 21:11
Poster: DJ-NickB
Heej,

Ik gebruik zelf voor mijn Drive-In de parren van JB-Systems de LED-Par 56 en de lichtopbrengst daarvan is super.. vind de goedkopere parren toch wat zwak qua lichtopbrengst maar deze zijn super...:

er is natuurlijk wel een verschil of je in je 'gewone' par 56, 300watt lampen zet of 500watt heCry
DJ-NickB    posted on 25-03-2008 21:12
Jah owke.. maar we hadden het over de LED par toch? En ik vind dat de prijs € 50,- of € 109,- ook wel iets zegt over de kwaliteit van de gebruikte LED's... En daarmee ook de lichtopbrengst...

Bij een normale par heb je gelijkWinking my eye

Greetzz
Flexii    posted on 25-03-2008 21:24
Jah owke.. maar we hadden het over de LED par toch? En ik vind dat de prijs € 50,- of € 109,- ook wel iets zegt over de kwaliteit van de gebruikte LED's... En daarmee ook de lichtopbrengst...

Bij een normale par heb je gelijkWinking my eye

Greetzz

heeft er ook een beetje mee te maken waar je ze koopt het, exact de zelfde led parren (zelfde merk, model alles),, zijn in duitsland stukken goedkoper dan in nederlandWinking my eye

zelfde principe als met de srm450 actieve speaker van mackie, hier in nederland betaal je er zo'n 600 euro voor, terwijl ik ze ook kan importeren uit frankrijk en dan ben ik maar 475 euro kwijtWinking my eye
DJ-NickB    posted on 25-03-2008 21:27
Oke maar dan hebben we het inderdaad over hetzelfde merk.. maar vind de kwaliteit van bijvoorbeeld Showtec of Kool-Light e.d. toch achterlopen op JB-Systems..

Zijn we het daarover eensHappy, laughing...Confused

Greetz
Flexii    posted on 25-03-2008 21:30
Oke maar dan hebben we het inderdaad over hetzelfde merk.. maar vind de kwaliteit van bijvoorbeeld Showtec of Kool-Light e.d. toch achterlopen op JB-Systems..

Zijn we het daarover eensHappy, laughing...Confused

Greetz

ja uiteraard zijn we het daarmee eens:P,, showtec is echt drie keer niks:P,, JB-Sytems heeft wel leuk speelgoed moet ik zeggen ja
Tizio    posted on 26-03-2008 07:05
Hoewel de T4 dimbar wel weer een degelijk product is van showtec :P
Flexii    posted on 26-03-2008 23:48
vandaag bezig geweest met die led parren, wat wel handig is zijn die 6 dmx kanalen met strobe functie en rgb enz. geen tbar nodig, al blijf ik er bij dat ik het direct wat minder vind om er in te kijken
Tizio    posted on 27-03-2008 07:10
Handig is het zeker wel ja, alleen ik hou mn itelligente kanalen toch liever voor de scans enz. (beetje krappe controller)

This is an old Topic

No new postings for 6.253 days.
 Post CommentThat would be 208.4 months
or a whopping 17.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

199 Users online: 10 Guests (189 Unknown)
Pages generated today : 48.729
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.526.730