muziek mythe of niet
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

U-Vinyl    posted on 19-11-2006 22:06
Uit het verleden ken ik verhalen over muziek van Forbidden Paradise. Dit zijn trance nummers die, zoals de verhalen gaan, je daadwerkelijk naar een andere "wereld" brengt. Ik heb verschillende albums beluisterd maar helaas, ik heb dit niet zo mogen ervaren.

Heeft iemand wel een dergelijke ervaringen gehad met bijv. Forbidden Paradise of is dit gewoon een mythe c.q. onzin?

[ik meen zelfs dat er op een gegeven moment de cd's uit de handel zijn genomen]

What do you think about muziek mythe of niet ??

Vote :   

barthawk    posted on 19-11-2006 22:14
me neef(die een paar jaartjes ouder is dan mij) heeft nog een aantal van deze cd's, ze zijn niet echt spectaculair maar ze luisteren wel lekker weg...en dat verhaal van een andere wereld is mij niet bekend. ...cd'tjes zijn alweer 10 jaar oud ofzo, op dat soort momenten hoor je dat trance en progressive echt zijn veranderd... 
User edit by barthawk on 19-11-2006 @ 22:14:49 (1%)
ChiellianvanWhod    posted on 19-11-2006 23:11
iemand wat samples hiervan dan?Happy, laughing ben er wel benieuwd na om te horen
jussied    posted on 19-11-2006 23:27
ik heb de cd`tjes ook gehad en je hoort wel veel verschil tussen de trance van toen en de trance van nu.
maar over de mythe:ik raakte wel geconcentreerd door de muziek en me hoofd werd wel leeg.

maar om te zeggen dat ik echt in een andere wereld was,neeee dat was niet echt het geval.

het was op de duur zo dat de nummers me gingen vervelen en de cd`tjes maar heb weggegeven.

Illusion    posted on 20-11-2006 13:32
Dikke onzin:p vind ik. K'heb het nooit geluisterd, maar heb nooit echt een muziekstijl beluisterd waarbij ik weg zonk naar een andere wereld.:p

Dit zijn misschien wel als roddels door het land gegaan. Waarschijnlijk hebben deze titels een ondertitel gehad met bijv. Flying to another world. En dan heeft iemand gezegt van.."ja je vliegt echt naar een andere wereld" en dat is dan zo rondgegaan.

Zo denk ik erover:D
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Wout-r    posted on 20-11-2006 18:41
Ik kan door goede trance wel lekker tot rust komen, maar om nou te zeggen dat ik in een andere wereld beland: Nee dat dan weer niet
HouseArrest    posted on 20-11-2006 18:45
Zelfde geld voor mij. Ik heb in sommige situaties (treurige en droevige) nummers geluisterd en als ik die nu terug luister komen al die herinneringen weer op. Dit zullen wel meer mensen herkennen. Soms krijg ik soms gewoon spontaan kippenvel als ik dat ene nummer luister.

Maar echt in een andere wereld kun je dat niet noemen.
Wout-r    posted on 20-11-2006 18:56
Poster: Atomix
Soms krijg ik soms gewoon spontaan kippenvel als ik dat ene nummer luister.

Maar echt in een andere wereld kun je dat niet noemen.

Dat lijkt me idd een herinnering die dan weer bij je boven komt, heeft iedereen denk ik wel
U-Vinyl    posted on 20-11-2006 21:31
Poster: Wout-r
Ik kan door goede trance wel lekker tot rust komen, maar om nou te zeggen dat ik in een andere wereld beland: Nee dat dan weer niet

Dit zeg ik met schaamrood maar de cd van ad visser heb ik ooit beluisterd maar, ik werd echt meegenomen naar de virtuele wereld van Adje. Nogmaals met schaamrood.

Het is geen muziek maar ontspanningssessie of zoiets.
Ferrox    posted on 20-11-2006 21:57
Ik heb wel eens een keer zoiets gedaan bij een zwembad met mineraal water (thermea 2000 of iets in valkenburg) en dan lig je dus in wat met relaxte muziek op..

nou ik werd toch wel ff een partij rustig zeg.. maar om echt in een andere wereld te raken kun je me nog beter buiten westen slaan denk ik Winking my eye
djjw    posted on 20-11-2006 23:32
Poster: U-Vinyl
Dit zijn trance nummers die, zoals de verhalen gaan, je daadwerkelijk naar een andere "wereld" brengt.

Heeft iemand wel een dergelijke ervaringen gehad?

Nee, Leuke stunt om meer cd's te verkopen ofzo, maar dat is toch dikke
onzin, je kunt geloven wat je wilt maar voor mij slaat zoiets nergens op.
Tenzij je natuurlijk aan de LSD zit...
Decom    posted on 20-11-2006 23:37
muziek is emotie, sommige emoties worden versterkt door verdovende middelen...

als je bijv. dus een keer lekker wilt zweven op trance.... moet je dat doen naardat je flink gedronken hebt. Na het uitgaan ff op je bedje met de HP op je harses Winking my eye Ervaring met andere drugs heb ik niet, wou ik ook zo houden. maybe iemand anders ervaring hiermee Confused

niet dat we ons nu allemaal de vernieling in gaan zuipen. Ik wil geen gewonden (of nog erger) op mijn geweten hebben :P

This is an old Topic

No new postings for 6.865 days.
 Post CommentThat would be 228.8 months
or a whopping 18.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

416 Users online: 317 Guests (99 Unknown)
Pages generated today : 44.125
Most visitors online this month : 542
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.251.125