Uitgebreide versie van msPaint
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ccc    posted on 17-11-2006 23:10
Ik ben opzoek naar een uitgebreidere versie van paint. Maar telkens draai ik uit op foto bewerkings programma's zoals Corel paint shop pro en Photoshop.
Vroeger heb ik eens een geavanceerde versie van paint gehad en deze was voldoende.
Het probleem is namelijk het programma is mijn vader en hij kan niet over weg met moeilijke programma's zoals Photoshop.

Kent er iemand zo'n dergelijk programma, want ik wil geen duur programma aanschaffen en het is dalijk veels te moeilijk.

Edit: Het is niet de bedoeling om foto's mee te bewerken.
User edit by ccc on 17-11-2006 @ 23:10:53 (13%)
Mod edit by Lead on 18-11-2006 13:42 (1%)

What do you think about Uitgebreide versie van msPaint ??

Vote :   

ciderke    posted on 18-11-2006 00:24
Je wilt een uitgebreider programma, maar toch nog simpel... Dat zal wel redelijk moeilijk worden vrees ik. Je hebt uitgebreide programma's zoals Autocad (cad=computer aided design) maar voor je daar iets deftigs mee kan doen, ben je toch ook een tijdje bezig hoor.

Misschien kan je zeggen wat je er precies mee wilt tekenen? Dat het geen foto's zijn en geen eenvoudige tekeningen weten we ondertussen, maar wat dan wel?
PatrickBeuken    posted on 18-11-2006 00:26
Ik weet een goed programma voor ccc... het is gewoon paint, alleen dan net wat meer funties en mogelijkheden... Het enige probleem is dat ik de naam ervan kwijt ben :P Heb je al eens op download.com gekeken?
Illusion    posted on 18-11-2006 00:46
Poster: PatrickBeuken
Ik weet een goed programma voor ccc... het is gewoon paint, alleen dan net wat meer funties en mogelijkheden... Het enige probleem is dat ik de naam ervan kwijt ben :P Heb je al eens op download.com gekeken?

Ik weet wat je bedoeld, het is de uitgebreide versie van paint.. ik ben de naam ook kwijt... uhhh, ik zal even zoeken.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Lea_Phar    posted on 18-11-2006 08:07
Ik gebruik Adobe Illustrator CS2
Super programma... Als je er mee overweg kunt.
Basis is zo te leren. Kneepjes leer je met de tijd.

Ik heb ook met de laatste versie CorelDraw gewerkt.
Kan je ook een hoop mee. Maar omdat ik Illustrator gewend ben is CorelDraw gewoon niet mijn ding.
User edit by Lea_Phar on 18-11-2006 @ 08:09:24 (100%)
Lead    posted on 18-11-2006 11:50
Illustrator is voor opmaak zaken, die gebruik ik om flyers etc te maken. Illustrator is niet geschikt om afbeeldingen te bewerken.

Photoshop gebruik je voor het bewerken van kleinere dingen en het maken van elementen die je met Illustrator gebruikt.

Coreldraw en Illustrator zijn trwouens wel 2 programma's die dicht bij elkaar liggen qua functionaliteit. Het is een tijd geleden dat ik Coreldraw had, maar volgens mij werkte het ongeveer zoals Illustrator... Maar met de hedendaagse versies ben ik niet meer bij Winking my eye
Let the BASS be louder
RenéKuppens    posted on 18-11-2006 12:40
meschien is PAINT Shop pro 8 iets ikheb het is makkelijk en je kunt er veel mee...
PatrickBeuken    posted on 18-11-2006 12:49
Site: Websiteforum.nl

Het sterk verouderde Paint dat tegenwoordig standaard bij Windows software wordt geleverd is eens onder handen genomen. Het werkt en oogt nu zelfs een beetje als het bekende Photoshop, en het voordeel is, het is compleet gratis!

Een screenshotje:

Je kunt ook verschillende Plug-ins downloaden vanaf de website.
Tevens, is het programma gebaseerd op het Open Source protocol.

Voordat je het programma zult kunnen installeren
zul je wel eerst het .NET framework op je computer moeten hebben.
Voor de mensen die het nog niet hebben, het is hier te downloaden

Paint.NET Website
Download Pagina

User edit by PatrickBeuken on 18-11-2006 @ 12:50:29 (1%)
RenéKuppens    posted on 18-11-2006 13:07
ik ga hem ff dowloaden eens kijken of het wat is:D

EDIT:

Dit programma is een hele verbetering:D
User edit by RenéKuppens on 18-11-2006 @ 13:15:00 (98%)
ccc    posted on 18-11-2006 14:27
Bedankt voor de vele reply's.

Ik ga eens kijken voor de verbeterde versie van paint die PatrickBeuken in zijn laatste reply geeft. De screenshot oogt simpel.
Ik zie ook dat het gratis is dat is helemaal mooi.

Lea_Phar    posted on 18-11-2006 14:27
quote:
Poster: Lead
Illustrator is voor opmaak zaken, die gebruik ik om flyers etc te maken

Illustrator(en CorelDraw) is geen opmaak programma, maar een illustreer(teken)programma. Het wordt idd ook wel voor "simpele" opmaak gebruikt (Flyers/posters)
Echte opmaak programma's zijn:
- Adobe Indesign
- Adobe Pagemaker
- Quark Xpress

Ik meende dat topic starter een teken prog zocht en niet een foto/beeld-bewerkings prog.
ccc    posted on 18-11-2006 14:32

Ik meende dat topic starter een teken prog zocht en niet een foto/beeld-bewerkings prog.

Correct.

We hebben tegenlijk gereageert, zie mijn bericht hierboven Happy, laughing.

Coreldraw en Illustrator ken ik zelf niet, ik zal eens een trail testen. Maar voor mijn vader is de uitgebreidere versie, paint.net, verlopig genoeg denk ik.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

331 Users online: 120 Guests (211 Unknown)
Pages generated today : 34.203
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.686.215