PAS OP ALS JE PINT!!!!! (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RenéKuppens    posted on 16-11-2006 20:37

Gesaboteerde Geldautomaten . !
Het gebeurt ook in Nederland ...dus let op.
Dit ziet er normaal uit.
De modellen van de automaat zijn
verschillend maar van enorme invloed!
Er is namelijk een simpele kaartlezer
overheen geplakt (zie bovenstaande foto).
Ziet u het verschil met de eerste foto?
Die extra kaartlezer leest gewoon de gegevens van je bankpas.
Gewoon het donkere tape-stripje van uw pas hier staat alles op!
Vervolgens krijg je gewoon contact met de
geldautomaat en die vraagt om je PIN code: normaal dus!
Daarbij hangt er ineens een bakje met folders aan de zijkant van de automaat. Is dit normaal? Nee, dit hangt er
normaal nooit! Kijk naar het donkere vlakje onderin; dit is een mini
camera! Deze camera zendt beelden uit via een zendertje over tientallen
meters ver.
Deze camera registreert de ingaven van uw
pincode! Je wordt gefilmd!
Vanaf dit moment hebben de dieven dus alle
gegevens om je bankrekening te plunderen!
Ze kopiëren de gegevens van je bankpas op
een pseudo-pas en ze zijn binnen op jouw bankrekening.
De PIN code weten ze ook er wordt immers gefilmd.
Dezelfde dag worden er images van de passen aangemaakt en per internet verstuurt, met bijbehorende pincodes en worden er vanuit heel europa bedragen afgeschreven.
Nu zilt u denken, dat krijg ik toch terug?
Oh, jawel hoor! maar dat duurt dan wel meerdere weken......
Dit gebeurt echt ook in Nederland.
Er zijn tot nog toe meer dan 60
aanhoudingen verricht onder Roemenen en Albanezen.
Maar het is dweilen met de kraan open...
Let dus op bij het pinnen zijn er veranderingen?
Hangt er ineens een bakje met folders?
Of iets anders dat er normaal niet was?
Stop met pinnen en trek aan de bel!

What do you think about PAS OP ALS JE PINT!!!!! ??

Vote :   

Jer    posted on 16-11-2006 21:26
wat een .................................
bedankt voor de tip!!!!!!
Vibemaster-D    posted on 16-11-2006 21:29
Thx
_Ivan_    posted on 16-11-2006 21:30
hmm.... k'vraag me af of dit ook echt vaak gebeurd

Feel&.Celebrate.Life!
Dj_T.im    posted on 16-11-2006 21:30
slim bedacht
dj-t    posted on 16-11-2006 21:44
zeker welWinking my eye
Yorick    posted on 16-11-2006 21:46
is de laatste tijd vrij veel in het nieuws.
maar alsnog bedankt voor de goede tip

p.s ik pin nooit maarja:P
ccc    posted on 16-11-2006 22:46
Van de ene kant denk ik; handig zo'n uitleg en om zo te voorkomen dat mensen je gegevens stelen. Van de andere kant denk ik dit brengt verkeerde mensen wel weer op ideëen.
Blast    posted on 17-11-2006 08:26
Poster: ccc
Van de ene kant denk ik; handig zo'n uitleg en om zo te voorkomen dat mensen je gegevens stelen. Van de andere kant denk ik dit brengt verkeerde mensen wel weer op ideëen.

Mee eens. Uiterraad is de bedoeling van DJ-RK goed omdat hij het wil uitleggen waarvoor je moet oppassen maar dit kan idd mensen op verkeerde ideeën brengen.
Ik denk niet dat iemand van dit forum zoiets wil gaan doen maar dit forum is wel openbaar.....

Dat had je ook met die zogenaamde Crofty bombs. Dat zijn bommen die tieners zelf maken van middelen die je gewoon bij een supermarkt kan kopen en dan gaan die sukkels van het NOS journaal het uitleggen hoe je 't moet maken
robbert    posted on 17-11-2006 08:35
De camara's van de  bank zelf moeten de gene die zoiets plaatst toch gewoon opnemen? Dan moet zo iemand toch ook makkelijk te vinden zijn?
Lead    posted on 17-11-2006 10:02
Poster: Blast
...waarvoor je moet oppassen maar dit kan idd mensen op verkeerde ideeën brengen.
Ik denk niet dat iemand van dit forum zoiets wil gaan doen...

Ik den k niet dat door deze posting mensen ineens weten hoe ze een kaartlezer moeten maken, of een draadloos werkend cameratje kunnen maken of iets kunnen doen met de info die verzameld wordt.

Ik denk dat er te weinig details zijn om er echt iets mee te kunnen doen.
Let the BASS be louder
ccc    posted on 17-11-2006 14:20
Hallooooo we leven in 2006 en we hebben internet Happy, laughing

Er zullen heus wel fora bestaand waar dit soort dingen te vinden zijn.
Wout-r    posted on 17-11-2006 14:35
Poster: robbert
De camara's van de  bank zelf moeten de gene die zoiets plaatst toch gewoon opnemen? Dan moet zo iemand toch ook makkelijk te vinden zijn?

Dit lijkt mij wel ja... Waarom hangen die camera's er dan? Als men ze toch niet gebruikt...
RenéKuppens    posted on 17-11-2006 15:36
Poster: ccc

Ja als je daar al op moet letten zeg ik denk zelf ff na dan vindt je ook zat dingen

bij iemand over de schouder kijken en dan pinpas joepen gebeurt ook zo vaak.....
is dat dan in eens een tip??
ccc    posted on 17-11-2006 15:48
Ik bedoel het niet verkeerd naar jou. Maar zoals hierboven wordt ook de croftybom werd aangegeven; zodra dit soort tips op het nieuws komen zie je altijd dat er verkeerde mensen gebruik van gaan maken.

Hetzelfde is met bijv. de aardappel schieter. Iemand schiet perongeluk iemand met een aardappel schieter iemand een oog uit; resultaat dat het op het nieuws komt en als gevolg zie je een explosie van jongeren die dit ook willen maken, omdat het vet is.
Lead    posted on 17-11-2006 17:27
Maar dan nog moeet iemand wel de hardware kunnen maken, een pas reader weten te fabriceren, een camera ergens in te bouwen en dat ook allemaal nog eens later in de computer analiseren...

De mensen die zich hiermee bezig houden zullen het echt niet oppikken van een forum denk ik.

Dat over die aardappel schieter (en bijvoorbeeld karbiet schieten) is wel een voorbeeld wat makkelijk door mensen overgenomen kan worden. Maar bij dit geintje komt zoveel meer kijken dat ik niet denk dat we iemand ertoe zullen aanzetten.
Let the BASS be louder
Laidback    posted on 18-11-2006 01:16
Poster: Wout-r

Dit lijkt mij wel ja... Waarom hangen die camera's er dan? Als men ze toch niet gebruikt...

als er wel wat is gebeurt.. dan kijken ze naar de opnamen Happy, laughing
als iemand bijv met Nvie's Bulldozer de muur eruit rijd en de hele automaat mee neemd achterin de bak van de Unimog..
dan gebruiken ze de opgenomen Video feed om te kijken wie het is geweest.

er zijn in nederland wel een ruime 800.000 van die automaten..
dat zou betekenen dat ze ook dik het zelde aantal aan mensen moeten inhuren om dag en nacht die Feeds te gaan bekijken..
(wat zou dat een K*T baan zijn zech :P)

User edit by Laidback on 18-11-2006 @ 01:17:06 (6%)
Wout-r    posted on 18-11-2006 11:05
Poster: Laidback

als er wel wat is gebeurt.. dan kijken ze naar de opnamen Happy, laughing
als iemand bijv met Nvie's Bulldozer de muur eruit rijd en de hele automaat mee neemd achterin de bak van de Unimog..
dan gebruiken ze de opgenomen Video feed om te kijken wie het is geweest.

Ja zover was ik ook wel Winking my eye ,, maar ik bedoel,, het valt toch op als er in een keer een bakje met folders hangt?! Dan kunnen ze dat toch terug gaan kijken en dan zien wie het heeft gedaan...
RenéKuppens    posted on 18-11-2006 11:14
Poster: Wout-r

Ja zover was ik ook wel Winking my eye ,, maar ik bedoel,, het valt toch op als er in een keer een bakje met folders hangt?! Dan kunnen ze dat toch terug gaan kijken en dan zien wie het heeft gedaan...

zo'n bakje kun je makkelijk hangen zonder dat er iemand kijkt.... je bent als je langs de automaat staat niet in beeld....(meschien net je arm)
Wout-r    posted on 18-11-2006 11:28
Poster: Dj-RK

zo'n bakje kun je makkelijk hangen zonder dat er iemand kijkt.... je bent als je langs de automaat staat niet in beeld....(meschien net je arm)

Ja das waar,, daar had ik nog niet bij stilgestaan... Happy, laughing
Laidback    posted on 18-11-2006 16:44
Poster: Laidback

er zijn in nederland wel een ruime 800.000 van die automaten..
dat zou betekenen dat ze ook dik het zelde aantal aan mensen moeten inhuren om dag en nacht die Feeds te gaan bekijken..
(wat zou dat een K*T baan zijn zech :P)

Hier ook al aan gedacht ? Happy, laughing

en daarbij komt ook. dat Bakje kan je zo onder de camera hangen Happy, laughing

en ja.. die camera's helpen echt niet hoor .. 99% van de Tijd zijn de autoriteiten er te laat bij..

er hangen hier in dchem ook een hele meut van die camera's..
als je je fiets eronder zou zetten.. tegen de muur.. en je erop klimt. en dan de hele cam zwart spuit.. dan duurt het nog zeker een dikke week (min) voordat er ergens een belletje gaat rinkelen...
en dat belletje gaat hoogstwaarschijnlijk rinkelen bij de Vullers van de automaat..

User edit by Laidback on 18-11-2006 @ 16:47:33 (12%)
U-Vinyl    posted on 18-11-2006 16:55
Gewoon net als vroeger, je geld ik een oude sok, onder je matras bewaren!
Dj_T.im    posted on 18-11-2006 16:58
Dit is al vet oudd, er staat al jaren op het schermpje als je moet pinnen: voer alleen uw pinpas in de gleuf, als deze identiek aan deze afbeelding hier naast
Laidback    posted on 18-11-2006 17:07
die automaat op de foto herken ik als een automaat die ze in spanje veel gebruiken..
daar stond niet op dat je op de Gleuf moest letten....
Twizz    posted on 18-11-2006 19:36
Poster: Dj_T.im
slim bedacht

mijn idee:P
dj-nick    posted on 18-11-2006 20:09
Poster: U-Vinyl
Gewoon net als vroeger, je geld ik een oude sok, onder je matras bewaren!

dan heb ik veel sokken nodig :p

418 Users online: 330 Guests (88 Unknown)
Pages generated today : 44.297
Most visitors online this month : 542
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.251.297