Kabel aansluitingen synthesizer
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ccc    posted on 15-11-2006 16:44
Ik weet nog niet veel van het synthesizer gebeuren en ik heb een vraagje over wat aansluitingen.

Wat zijn de audio out en audio in voor een aansluitingen? Het lijken mij geen gewone rode en witte RCA aansluitingen.
En wat is expr en sustain voor iets?
Ik heb nu zo een dagje gezocht maar nog niets gevonden.

Over de midi out en in, heb ik gevonden dat als je een synthesizer met je pc wil verbinden dat je dan allebei de kabels naar de pc moet pluggen. Maar hoe kan ik controleren of ik een of twee midi aansluitingen op mijn pc heb?
Mod edit by Lead on 17-11-2006 10:09 (5%)

What do you think about Kabel aansluitingen synthesizer ??

Vote :   
barthawk    posted on 15-11-2006 16:47
de audio-in is om muziek instrumenten/keyboards andere muziekapparatuur op aan te sluiten, zodat je het geluid via de synth kan vervormen, en dit geluid gaat er via de audio-uit weer uit naar je pc/speakers etc..

edit: oja de aansluitingen zijn zo te zien allemaal mono jacks....die andere aansluitingen zoals sustain e.d. die weet ik niet misschien iemand anders hier??
User edit by barthawk on 15-11-2006 @ 16:49:17 (72%)
ccc    posted on 15-11-2006 16:54
Hmmm. Zo'n mono jack is toch hetzelfde als een plugje van een headset van een willekeurige mp3 speler. Is dat niet wat fragiel.
barthawk    posted on 15-11-2006 16:58
Poster: ccc
Hmmm. Zo'n mono jack is toch hetzelfde als een plugje van een headset van een willekeurige mp3 speler. Is dat niet wat fragiel.

nee dit zijn van die grote mono jack's, die zijn echt super stevig man, kan je een ruit mee ingooien....deze heb ik zelf--->

User edit by barthawk on 15-11-2006 @ 16:58:20 (1%)
PatrickBeuken    posted on 15-11-2006 17:00

Die van een zo'n headset zijn 3.5mm, die waar we het hier over hebben zijn 6,7mm.

EDIT: iemand was me voor :P
User edit by PatrickBeuken on 15-11-2006 @ 17:00:31 (13%)
ScottB    posted on 15-11-2006 17:02
Sustain is het pedaal dat je eventueel kan aansluiten om dingen aan en uit te zetten. Expr. staat voor expressiepedal met dit pedaal kun je het volume regelen. Monojacks hebben een zwart streepje aan de plug en Stereojack hebben er 2 zoals jouw mp3-speler.
User edit by ScottB on 15-11-2006 @ 17:07:35 (70%)
ccc    posted on 15-11-2006 17:11
Alvast bedankt voor alle informatie Happy, laughing. Ik wist niet dat die grote pluggen dus ook jackpluggen heettenConfused.
Ik heb alleen zo'n plug aan mijn koptelefoon.

Ik heb even gezocht hoe ik die op mijn versterker/mixer kan aansluiten en mij lijkt gewoon dat ik deze kan aansluiten met een "2 mono jack to 2 RCA connector" kabel?

@ScottB: Hoe zit dat met dat pedaal. Deze heeft namelijk een In en een Out, hoe sluit ik deze dan op de synthesizer aan? Aangezien deze maar een sustain aansluiting heeft.

ScottB    posted on 15-11-2006 19:37

Ik heb even gezocht hoe ik die op mijn versterker/mixer kan aansluiten en mij lijkt gewoon dat ik deze kan aansluiten met een "2 mono jack to 2 RCA connector" kabel?

Precies zo moet dat

@ScottB: Hoe zit dat met dat pedaal. Deze heeft namelijk een In en een Out, hoe sluit ik deze dan op de synthesizer aan? Aangezien deze maar een sustain aansluiting heeft.

De Out van het pedaal op de sustain of expressie van je synth. Het ligt er ook aan welk pedaal je hebt. Als je een gewoon aan/uit pedaal hebt sluit je deze aan op de sustain. Maar als je een expressiepedaal hebt, waarmee je iets kan laten toenemen of afnemen, sluit je deze op expr. aan.
BillyArd    posted on 16-11-2006 10:21
sustain is niet aan/uit

Sustain is een van de waarden van de ADSR schaal

A(attack) =aanvangssnelheid van het geluid(drum heeft een snelle attack, synth pads vaak een langzame attack)
D(Decay)=Hoe lang heeft het geluid nodig om van de hoogste attack peak naar het sustain level te komen.
S(sustain)=Hoe lang blijft de sustain voordat de relaease intreed
R(release)=Hoe lang heeft het geluid nodig om uit te sterven(die mooie zwevende synths die heel langzaam uitsterven hebben dus een hele lange release)

Op een synth zijn deze waarden allen variabel
Happy, laughing

ccc    posted on 16-11-2006 16:08
Oke ik denk dat ik ff wat meer info moet gaan zoeken over deze begrippen.

Een aantal dagen geleden kwam ik dit apparaartje tegen Klik.

Nu vraag ik mij af. Hoe wordt dit dan aangesloten op een synthesizer.
Deze heeft ook een 6.3mm mono jack plug staat in de handleiding.

ScottB    posted on 16-11-2006 16:13
Poster: BillyArd
sustain is niet aan/uit

Sustain is een van de waarden van de ADSR schaal

A(attack) =aanvangssnelheid van het geluid(drum heeft een snelle attack, synth pads vaak een langzame attack)
D(Decay)=Hoe lang heeft het geluid nodig om van de hoogste attack peak naar het sustain level te komen.
S(sustain)=Hoe lang blijft de sustain voordat de relaease intreed
R(release)=Hoe lang heeft het geluid nodig om uit te sterven(die mooie zwevende synths die heel langzaam uitsterven hebben dus een hele lange release)

Op een synth zijn deze waarden allen variabel
Happy, laughing

Klopt maar deze betekenis heeft sustain hier niet. Sustain betekent aanhouden en zoals ik zei zet je hier mee iets aan of uit, vergelijkbaar met een pedaal van een keyboard of vleugel. Trouwens als je een pedaal hebt voor sustain waarom dan niet voor attack, decay en release? Winking my eye
ScottB    posted on 16-11-2006 16:15
Oke ik denk dat ik ff wat meer info moet gaan zoeken over deze begrippen.

Een aantal dagen geleden kwam ik dit apparaartje tegen Klik.

Nu vraag ik mij af. Hoe wordt dit dan aangesloten op een synthesizer.
Deze heeft ook een 6.3mm mono jack plug staat in de handleiding.

Dit is een gitaareffect. Dit effect zet je tussen je gitaar en je versterker. Ik zie geen reden waarom je deze voor je synth wilt gebruiken, volgens mij is dit ook niet mogelijk. Maar het is ook niet de bedoeling ...
ccc    posted on 16-11-2006 16:48
De reden om het apparaatje te gebruiken is omdat ik dit filmpje zag Klik

Ik ben nog niet thuis zoals eerder gezegd met al dit soort dingen maar ik vond het geluid goed.
ScottB    posted on 16-11-2006 16:56
Het ziet er goed uit maar bedenk wel dat dit gitaareffecten zijn en dus gemaakt zijn voor gitaren en dus ook het best zullen werken bij gitaren. Er zijn voor synths betere effecten te krijgen en die raad ik je dan ook aan te gebruiken Happy, laughing
BillyArd    posted on 17-11-2006 09:26
quote  scott:
Klopt maar deze betekenis heeft sustain hier niet. Sustain betekent aanhouden en zoals ik zei zet je hier mee iets aan of uit, vergelijkbaar met een pedaal van een keyboard of vleugel. Trouwens als je een pedaal hebt voor sustain waarom dan niet voor attack, decay en release?

Billy:helaas zie je dit niet correct, sustain is de tijd die nodig is om van het de attack peak naar decay level te komen.
wanneer je dus een je pedalen gebruikt beinvloedt je die parameters.

Quote:Trouwens als je een pedaal hebt voor sustain waarom dan niet voor attack, decay en release?

Billy:Voor attack decay sustain en release zijn op een mooie synth altijd slider of knoppen aanwezig om deze waarden te manipuleren in realtime, dus dan heb je geen pedaal nodig.
Release kan je trouwens wel min of meer regelen met je sustain pedaal.
Al helemaal op een synthesizer, daarmee zou je ook je filter kunnen bedienen met je pedaal.
Midi is vrij toewijsbaar he Winking my eye
ScottB    posted on 17-11-2006 16:31
Maar het sustain pedaal heeft toch de zelfde functie als bij een piano of vleugel de toon als het ware langer maken. Het klinkt dan wat ruimer alsof je in een kathedraal staat. Dus de sustain langer maken, dus de sustain zeg maar aanzetten om langer te maken.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

62 Users online: 8 Guests (54 Unknown)
Pages generated today : 12.439
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.252.063