Apparatuur uit de US bestellen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Aemilius    posted on 15-11-2006 15:21
Hey mensen, ik wil binnenkort een nieuwe tabletop gaan aanschaffen.. Het liefst doe ik dit meteen goed en daarom wil graag een denon dn3500 aanschaffen. Deze is dan wel 800 euro in Nederland maar nu vraag ik me af of sommige mensen ervaring hebben met het bestellen van je apparatuur in de US.

De denon dn3500 heb je in de US al voor 500 euro (excl. verzendkosten). Maja je komt dus veel goedkoper uit.

Zijn er dingen waar ik op moet letten.. is de apparatuur anders in de US qua aansluitingen of wat ook? Hoe duur zijn de verzendkosten ongeveer.. belasting?

Iemand die hierover wat weet te vertellen? Alvast bedankt

What do you think about Apparatuur uit de US bestellen ??

Vote :   

PatrickBeuken    posted on 15-11-2006 15:25
Gebruik eerst eens de zoekfunctie. Als je daarna nog vragen hebt zijn die uiteraard welkom. Happy, laughing
User edit by PatrickBeuken on 15-11-2006 @ 15:33:02 (11%)
ccc    posted on 15-11-2006 15:26
Misschien heb je hier wat aan -> LINK

Ik raad het je in ieder geval af.

Edit: Ah er was me iemand voor :P
User edit by ccc on 15-11-2006 @ 15:27:05 (24%)
Mod edit by W.i.M on 15-11-2006 21:05 (43%)
[MOD Edit] Link aangepast
Aemilius    posted on 15-11-2006 15:27
oja ic.. ik vond alleen een forum over duitse shops.. ik ga even checke thnx

Edit:

Niet naar de garantie gezien, doen ze in de US ook aan rembours.. dat ik het hier dus zeg maar gewoon in euro's betaal?
User edit by Aemilius on 15-11-2006 @ 15:31:51 (100%)
ccc    posted on 15-11-2006 15:42
Poster: Aemilius
oja ic.. ik vond alleen een forum over duitse shops.. ik ga even checke thnx

Edit:

Niet naar de garantie gezien, doen ze in de US ook aan rembours.. dat ik het hier dus zeg maar gewoon in euro's betaal?

Moet je bij de desbetreffende webshop kijken, dat verschilt namelijk per winkel.
Dj_Fantasy    posted on 15-11-2006 16:03
Jaja, alles goed en wel, maar heb je ook al gekeken op welke stroom ze werkenWinking my eye de pioneer reeks bv werkt op een andere stroom in de US dan in Europa, ik zou het gewoon niet doen, ok je betaalt dan wel veeeeeel meer maar als er iets aan is moet je die WEERAL terug sturen naar Amerika en dat is dus niet al te handig..

dj2dj.nl
DJ_IVI-R    posted on 15-11-2006 17:48
vergeet ook niet dat er een tax bijkomt die afhankelijk van prijs van product is.. dit kan dus serieus oplopen.. ik zou het niet doen in feite..
www.nikan.be
Basrose    posted on 15-11-2006 17:52
tegenwoordig kan je als je goed zoekt de producten in nederland ook tegen een scherpe prijs krijgen.
_Ivan_    posted on 15-11-2006 18:07
Poster: DJ-BasRose
tegenwoordig kan je als je goed zoekt de producten in nederland ook tegen een scherpe prijs krijgen.

PrciesWinking my eye... t'is ook lastig als er iets met de spelers is en ze moeten ef terugWinking my eye
Feel&.Celebrate.Life!
trance    posted on 15-11-2006 18:09
Hou je er wel rekening mee dat de aansluiting anders is met vergelijking tot de europese modellen. In Amerika heben ze namelijk andere stopcontacten dan hier in Nederland! Ik weet niet in hoeverre dat voor de apparatuur geldt maar ik neem aan dat je dat wel moet verwisselen hier.
RenéKuppens    posted on 15-11-2006 18:22

Ja en als er dan iets mee aan de hand is is het altijd makkelijker terug gaan dan als je het uit US koopt ga dan je geld nog maar us terug halen>>
DJKIWI    posted on 15-11-2006 18:28
Hou je er wel rekening mee dat de aansluiting anders is met vergelijking tot de europese modellen. In Amerika heben ze namelijk andere stopcontacten dan hier in Nederland! Ik weet niet in hoeverre dat voor de apparatuur geldt maar ik neem aan dat je dat wel moet verwisselen hier.

De stekkers zijn anders en de spanning ook. Je hebt hiervoor een adapter nodig die dit verschil compenseerd.
ice_frenzy    posted on 15-11-2006 18:29
now ik zou het gwn niet doen .. Winking my eye
rwartes    posted on 26-11-2006 13:07

Ok, vertel jij mij maar eens waar je een cdj 800 mkII (nieuw) voor €530 kunt vinden.
BURN    posted on 26-11-2006 17:51
Als de winkel betrouwbaar is moet je het gewon doen. Let op de belasting, die is niet fabrikantafhankelijk zoals iemand hierboven had gemeld, das onzin, maar het hangt gewoon af van het totaalbedrag. Wat voor percentage je dan over praat moet je zelf eventjes uitzoeken. Verder is garantie natuurlijk lastig maar dat begrijp je zelf vast ook. Succes iig!
Vibemaster-D    posted on 26-11-2006 18:39
amerika is 110V en europa 230V dit geld voor alle aparaten op sommige apparaten zoals computers, versterkers en nog wat dingen kun je een schakelaartje omzetten waar je kunt kiezen tussen 110V en 230V. bij de CDJ serie van pioneer heb je deze fucntie in iedergeval niet. je kunt met trafo's werken maar dat is niet handig je kunt een apparaat dan eerder in duitsland bestellen dan in de VS. maar steun je nederlandse economie en koop het hier bij een officiele dealer.

Basrose    posted on 26-11-2006 18:52
quote:
Poster: rwartes

Ok, vertel jij mij maar eens waar je een cdj 800 mkII (nieuw) voor €530 kunt vinden.

hier in Nl is ie ongeveer voor 700 a 750 te krijgen (inc btw) maar heb je minder problemen met garantie en niet t risico dat je invoerrechten moet betalen. + verzendkosten is goedkoper... dus jah je betaald misschien iets meer maar als er iets mis gaat heb je wel meer kans op een goede afloop.
Julemac    posted on 27-11-2006 00:06
Ik heb zelf ook ooit iets uit amerika over laten komen, geen dj apparatuur maar toch.
Er kwamen douane kosten bij, verzendkosten etc.
Dat tikte toch aardig door.
Plus natuurlijk als er iets mis mee is ...
rwartes    posted on 29-11-2006 09:43
700 a 750, noem ik niet echt een scherpe prijs
Btw + invoerrechten kun  je omzeilen door de verkoper GIFT
op het pakketje te laten plaatsen.

Voor apparaten uit de US kun je converters gebruiken niets mee aan de hand.
Het zal je apparaat echt niet kapot maken, ik heb zelf ook een pioneer cdj 200
uit de US met een converter.

Die apparaatjes zijn ook heel cheap.

Converter

Waarom duur doen als het goedkoper kan ?

Lead    posted on 29-11-2006 10:19
Poster: rwartes

Waarom duur doen als het goedkoper kan ?

Omdat sommige mensen ermee terug willen kunnen gaan als er iets onder garantie verholpen moet worden. Een USA toestel kan hier in Europa niet worden gerepareerd onder garantie.... Dus als hij niet kapopt gaat in de eerste 2 jaar heb je mazzel...

Gaat hij wel kapot is het een dure grap geweest...

Let the BASS be louder
rwartes    posted on 29-11-2006 13:15
Als je er voorzichtig mee bent, gaan ze nog heel lang mee Happy, laughing
Basrose    posted on 29-11-2006 16:21
tenzei er een fabrieksfoutje is gemaak of een component dat onverwachts defect kan gaan... de kans is misschien wel klein maarja t blijft een gok
Lead    posted on 29-11-2006 16:36
Inderdaad... zoals alle merken komen er op maandag ochtend ook bij Pioneer producten van de band. Als je zoiets hier zou overkomen is dit snel opgelost, dat wordt heel iets anders met een toestel uit de USA...
Let the BASS be louder
Klonic    posted on 29-11-2006 17:03
Ze versturen het zeker niet Rembours. Ik zou het ook niet doen, (ivm garantie en energie). Ook komt de Tax er (waarschijnlijk) nog bij, dit verschilt weer per staat.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

132 Users online: 14 Guests (118 Unknown)
Pages generated today : 2.994
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.811.453