deze zou het geluid onder de 30 Hz weg filteren waardoor je meer rendement uit je luidsprekers zou halen. Heeft iemand hier wel eens van gehoord of weet waar deze te verkrijgen zijn.
What do you think about Subsonic filter ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
k wil er wel een voor je bouwen, is niet zo moeilijk. maar steld qua rendement niet zo veel voor. de bas-speaker hoeft an gewoon niet alles mer weer te geven waardoor er eigenlijk ruimte komt voor andere frequenties. Als j me ff een mailtje stuurt kunnen we ff contacten over wat je wilt
Dit is gewoon een laag-af filter. Verkrijgbaar bij je audio zaak of een car-stereo installatie bedrijf. Met een spoel en een condensator kan je er zo zelf een maken.
De lage tonen die je weg filtert hoeft je speaker niet te weer te geven.
Nadeel is dat je diepte in je geluid mist.
In welke situatie zou je dit willen doen ? Is het voor thuis om je buren te sparen of heb je een karige versterker ?
heb je d'r niet toevallig al 1 zitten op je eindversteker. Vaak heb je ze daar ook op zitten, aleen zijn de freq dan vaak 40/50Hz
En waarom wil je z'n filter gaan gebruiken? en waarop wil je z'n filter gaan gebruiken? je hoeft namelijk niet te verwachten dat je nu ineens een hoorbaar hoger rendement gaan halen.
Voor meer rendement uit je luidsprekers moet je het niet doen. Bovendien vraag ik me af wat voor luidsprekers je hebt waar je dit filter voor wilt gaan toepassen. Het is eerder dat je meer rendement uit je versterker kan halen. In veel gevallen kunnen je luidsprekers 30 Hz niet of slecht weergeven. Je versterker is vervolgens een hoop vermogen voor die 30 Hz frequenties aan het verbruiken terwijl het uiteindelijk niet wordt weergegeven. Op die manier is het dus interresant om die frequenties weg te halen zodat je versterker meer vermogen overheeft voor de "zinvolle" frequenties.
Je gaat het signaal dat je wegfilterd toch niet op een aparte versterker zetten, of begrijp ik je verkeer Lead? Je zou zel een heel dikke 18" of groter nodig hebben om een signaal van onder de 30hz weer te kunnen geven.... De meeste speakers kunnen pas vanaf een 50 of 60 Hz afspelen. Ik geloof dat je een subsonische filter met een crossover verwart...
Het gaat om een PA set waar van ik dus het geluid voor dat het in de bas-versterkers komt weg wil filteren. Omdat dan deze niet al zijn energie hoeft te verspillen aan tonen onder de 30 Hz waar door er dus meer vermogen over blijft voor de rest van de frequentie.
Het is trouwens geen x-over want deze zit er al voor. Deze verdeeld het geluid in tweeën laag en hoog.
Ik neem eigenlijk aan dat je er ook een EQ tussen hebt hangen. Bij een aantal EQ's kun je een onder en boven frequentie instellen. Mocht dat niet gaan dan kun je misschien de lage tonen er op weg filteren. Is wel weer beetje afhankelijk hoeveel bands je EQ is. Maar het is een oplossing die je zou kunnen proberen als tijdelijke oplossing.
Dat zal ik zeker doen heb alleen nog geen bericht terug van Jerry
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Create your FREE ACCOUNT now !
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as: Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.
Create your account to get involved with the Community