CDJ1000MK3 namen en waveforms problemen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

olafvangerwen    posted on 13-11-2006 19:43
Ik heb de CDJ1000MK3's gekocht. Heel blij mee. Twee vragen aan medegebruikers:
- Als ik vanuit iTunes een MP3-CD brand, neemt-ie lang niet altijd de correcte info over artiest/track/album/etc mee naar de MP3CD.
- Sommige MP3's verschijnen niet als waveform, maar er blijft een flat line zichtbaar.

Als iemand enig idee heeft?

Bij voorbaat dank,

Olaf

What do you think about CDJ1000MK3 namen en waveforms problemen ??

Vote :   

DNR    posted on 13-11-2006 19:44
mischien ligt het aan de snelheid waarmee je brand..
Ferrox    posted on 13-11-2006 21:07
Ik heb dat ook soms. Ik denk dat dit aan het type MP3 ligt. Echter de namen kopieert hij goed. Mischien een gewoon programma gebruiken om te branden?
Day-One    posted on 14-11-2006 15:04
Poster: Ferrox
Ik heb dat ook soms. Ik denk dat dit aan het type MP3 ligt. Echter de namen kopieert hij goed. Mischien een gewoon programma gebruiken om te branden?

Same here!! soms pakt hij de wave voor de helft en soms gewoon "flatline" ik heb het met nero, Dj twist and Burn en mediaplayer geprobeerd.......same problem!
WBT text....geen problemen

mogelijke oorzaak CBR an VBR encoded MP3 (let op!! ik schrijf "mogelijke" oorzaak)

Tip!
    • Use CBR to compress
    • Give clear filenames
    • Add ID3 tags before burning
    • Burn CD's at a low speed (4x or 8x)
    • Use folder as less as possible
      ( I only use folders in the root)

Dit alles kan je terug lezen here
User edit by Day-One on 14-11-2006 @ 15:17:59 (82%)
Lead    posted on 14-11-2006 15:34
VBR : de waveform wordt REALTIME gelezen. Je moet een track dus minimaal 1 keer afgespeeld hebben voordat je de complete waveform ziet.

VBR wordt gebruikt om ruimte besparen, maar met de prijzen van de harde schijven tegenwoordig is dat nergens meer voor nodig.

Hoe iTunes dat doet met de filenames weet ik niet, maar als je ID3 tags gebruikt zoals het zou meoten, hoort het goed te gaan met de Cd-text
Let the BASS be louder
lolbroek    posted on 14-11-2006 17:21
Dat ligt helaas aan aaitunes... Ik heb dat ook met mijn cd's. Gewoon een ander progje gebruiken man!
the-melody    posted on 14-11-2006 17:22
Op mijn cd's werkt het wel MET Itunes.
lolbroek    posted on 14-11-2006 17:27
mp3 cd's? ik heb het over gewone met cdtext... ff verkeerd gelezen
olafvangerwen    posted on 16-11-2006 00:36
Ik heb ook geprobeerd om een CD te branden gewoon vanuit de finder (ik gebruik Apple). Exact hetzelfde probleem.
En van die flatline begrijp ik al helemaal niks - hij analyseert toch gewoon de audio?
Heeft iemand een Apple-programmaatje om de iTunes-info als titel/artiest/etc om te zetten naar ID3-info? Heb legio opties gevonden om ID3 tags te editen, maar niet om ze vanuit iTunes te schrijven (zonder dat ik 4000 tracks handmatig moet overtypen....)
Thnx

This is an old Topic

No new postings for 6.889 days.
 Post CommentThat would be 229.6 months
or a whopping 18.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

267 Users online: 39 Guests (228 Unknown)
Pages generated today : 39.417
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.691.429