[M] The Melody vs. Dj Twister Mix
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Welke vind jij beter?

-MelodyMix!
-TwisterMix!
-Geen mening.

Voting is only possible for our Members
Twizz    posted on 10-11-2006 16:38
heej

jonas en ik(erik) hebben ff een mix gemaakt, en nou mogen jullie kiezen welke mix jullie beter vinden.

Wij hebben allebei dezelfde nummers gedraait, maar andere volgorde, andere dj maar weer wel op dezelfde booth(Dj Twister's booth )

De nummers duren allebei ongeveer 35 minuten..

MelodyMix
TwisterMix

oja geef pls ook reactie waarom

Stijl: TRANCE in your face m*therf*cker

playlist:
uuh
ff denke welke nummers:

niet op volgorde:
Dj Jose - 1st Choice
Dj Ton TB - Dreammachine
Dj Tiësto - The Loves We Lost(Allure)
Sensation - Sensation White Anthem 2004
Armin van Buuren - Shivers
:S - Elektro
dave diggler - china town

50 MINUTEN DIE VAN JONAS ZITTE UPPEN SLAAT DAT INTERNET AF, 99.6 PROCENT
User edit by Twizz on 10-11-2006 @ 17:22:47 (100%)
Mod edit by W.i.M on 15-11-2006 20:48 (8%)

What do you think about [M] The Melody vs. Dj Twister Mix ??

Vote :   

Jorrit    posted on 10-11-2006 16:43
enneh, welke stijl?
(beetje vreemd om identieke tracklists te nemen, zo mis je het belangrijkste punt wat een DJ goed maakt imo)
Mod edit by Jorrit on 10-11-2006 16:44 (100%)
Reemz    posted on 10-11-2006 16:44
enneh, playlist?
User edit by Reemz on 10-11-2006 @ 16:44:15 (6%)
the-melody    posted on 10-11-2006 16:48
Tja de mijne was kutter dan kut, maargoed ff de mijne ff downloaden
Twizz    posted on 10-11-2006 17:23
MelodyMix nu te downloaden
the-melody    posted on 10-11-2006 21:42
Je chinatown zit er nog niet inHappy, laughing En jonas steur- second turn ook nietWinking my eye
User edit by the-melody on 11-11-2006 @ 18:35:18 (100%)
Twizz    posted on 12-11-2006 15:06
lead of wim(of een v/d mod's) kun je die jonas steur - second turn dr nog ff bijzette?
User edit by Twizz on 12-11-2006 @ 15:07:36 (42%)
lrfist    posted on 13-11-2006 12:16
Melody:
mjah, niet zo goed hé. oppassen, je draait hier trance. oppassen met de melodielijnen (daar ga je vaak de mist in), het gelijk leggen en gelijk houden van beats is ook niet alles (veel oefenen). dan nog iets over die stop bij de 16:15, karakteriseert heel je set: ik denk dat je eerder elektro, techno, jump ofzo draait. je laat platen er echt in knallen, je doet van die stop dingen enzo. dat hoort niet echt bij trance

Twister:
probeert over het algemeen langer te mixen, zoals het hoort bij trance. maar de overgangen zijn niet zo...

trackkeuze:
elektro past er helemaal niet bij :P die zou ik als eerste plaat zetten als je die dan toch perse erin wilt. maar als je van iets trancy naar die elektro-plaat gaat, is dat niet zo mooi. ook moeten platen worden gekozen die beter bij elkaar aansluiten. nu heb je echt vaak conflicten met melodie.

overall: werk aan de winkel jongens! kruip terug achter de draaitafels en oefenen tot je er bij neervalt!
robbert    posted on 13-11-2006 13:35
Tjah..

Het is soieso niet mijn muziekstijl, maar daarnaast is het ook niet echt lekker gemixt. Het loopt vaker niet goed gelijk en het knalt er echt in, nee een vloeiende overgang is anders. Probeer eerst maar eens het basis beat mixen goed onder de knie te krijgen en ga dan verder. Blijven oefenen!
User edit by robbert on 13-11-2006 @ 13:42:55 (37%)
Cyspoz    posted on 13-11-2006 16:39
Algemeen
Als allereerste valt mij op dat de mix van The-Melody sneller download. Iets wat ik als ongeduldige internetter erg belangrijk vind dus T4Twister heeft bij voorbaad al verloren :P Nee grapje.
Poster: Jorrit
enneh, welke stijl?
(beetje vreemd om identieke tracklists te nemen, zo mis je het belangrijkste punt wat een DJ goed maakt imo)

Tja Jorrit heeft hier inderdaad een punt, maar misschien ging het jullie in deze "contest" meer om de technische skills. Iets wat je in het vervolg misschien even duidelijker moet vermelden.

Mocht het daar ook om gaan dan is het slim om inderdaad de platen van te voren uit te kiezen. De volgorde kun je natuurlijk ook vast leggen maar je kan het natuurlijk ook aan het inzicht over laten van elkaar om daar individueel de beste volgorde in te vinden.

T4Twister Mix
Een aantal keer ga je de mist in het het tempo van de platen. Je probeert dat wel te corrigeren maar niet altijd met succes. Daar geld  gewoon voor blijven oefenen totdat kerst, sinterklaas, pasen en pinksteren op dezelfde dag vallen. Voor het corrigeren geld overigens dat het bij pitchen niet altijd de beste oplossing is. Zeker als het verschil groot is dan kan het soms makkelijker en ook nog eens mooier zijn om i.p.v. met de pitch het probleem te corrigeren meer met de klank regeling en het volume te werken. Mocht je wel met de pitch het probleem willen corrigeren maak dan een goede keuze welke plaat je gaat corrigeren. Het beste is vaak om de plaat te nemen waarbij de correctie het minst te horen is, dus die plaat met geen of de minst hoorbare melodie lijn. Dan kan dus de plaat zijn die je er net in mixt maar ook de plaat zijn die er juist uit gaat.
Je mix momenten zijn deels wel goed en deels niet. Met deels wel doel ik op het feit dat je platen wel in de maat mixt maar mix technisch niet de ideale momenten kiest. Dat laatste is iets wa je alleen maar goed kan doen door ervaring en de muziek heel goed te kennen.
Zoals Irfist ook al heeft gezegt, probeer langere overgangen te maken. Daardoor wordt de mix wat natuurlijker en vallen de overgangen minder op. Daarvoor zul je natuurlijk wel weer goed moeten pitchen Happy, laughing
Ik heb volgens mij beter van je gehoord dus ik zou zeggen oefenen en organiseer nog een keer een nieuwe "contest".

The-Melody Mix
Je mix heeft een sterk begin. Als ik kort naar platen volgorde kijk dan is die wat logischer. Daarnaast zitten je overgangen iets logischer in elkaar. Echter link en rechts ga je nogal in de fout met de pitch en dat is jammer. De correcties daarop zijn niet altijd even goed. Mijn vraag is overigens of je eerst inmixt over de koptelefoon of meteen de plaat er in gooid. Dat laatste is natuurlijk een stuk risico voller. Bovendien past het niet zo heel erg bij de mix techniek die meestal bij trance wordt toegepast. Daarmee doel ik op lange en geleidelijke mix overgangen.
Ik zou zeggen, blijven oefenen...

_Ivan_    posted on 13-11-2006 21:38
Ik snap niet waarom je het niet gewoon op rapidshare zet zeg! Het downloaden van melody mix duurt zo lang
Feel&.Celebrate.Life!
the-melody    posted on 13-11-2006 21:48
download hem dan maar gewoon niet

@cyposz: ik beluister vlug voor en pitch bend wat en dan gooi ik me fader open en mix inHappy, laughing
User edit by the-melody on 13-11-2006 @ 21:49:28 (100%)
Progrezz    posted on 13-11-2006 22:31
lol @ the melody, als je die plaat er zo maar rap ingooit kan je toch veel minder accuraat mixen, ik probeer de beats altijd zo perfect mogelijk op een te krijgen omdat het anders nergens op trekt
als je constant bezig zijt met bijpitchen en benden, hoe kan je dan op een doordachte manier je plaat inmixen?

ben nu aant downe, dus zal het wel horen zeker, maar gaat echt pokke traag
rickdekoning    posted on 14-11-2006 18:32
Ik kan ze niet eens downloaden, krijg steeds zo'n "kan server niet vinden" pagina
Twizz    posted on 14-11-2006 19:48
Poster: _Ivan_
Ik snap niet waarom je het niet gewoon op rapidshare zet zeg! Het downloaden van melody mix duurt zo lang

kom OP zeg! eerst zitte jullie me af te zeiken dat ik het niet op rapidshare meot zetten, want "dat download zo kut". en nu weer ineens wel?:S
Jorrit    posted on 14-11-2006 20:27
TRANCE in your face m*therf*cker

Ohja! Nieuwe stijl zeker?
lrfist    posted on 15-11-2006 00:10
Lr fist  :P
soit, goeie keuze om niet op rapidshare te zetten, anders kan ik hem niet downen.
en @ melody...
niet de beste keuze om snel snel ff gelijk te zetten. als je lang genoeg mixt kan je idd een plaat in 20 seconden "vrij" juist zetten, maar kan je ook veel beter bijpitchen. geld voor allebei dat het bijpitchen nog veel werk zal vergen. daarom kan je in het begin beter iets meer voorbeluisteren en het nummer wat langer laten aanslepen, kan trouwens sowiso geen kwaad om bij trance wat af te wachten totdat de melodielijn wat wegfade. blijven oefenen, komt heus wel goed Winking my eye

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

237 Users online: 31 Guests (206 Unknown)
Pages generated today : 38.867
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.690.879