Probleem cdj 800 mk2 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

NIekh    posted on 10-11-2006 16:09
Ik heb sinds de zomer een cdj 800 mk2 nooit problemen mee gehad todat ik met mijn neef op school moesten draaien. Eerst deed hij het prima maar opeens toen ik de cd erin deed zei die 00.00.00  00 ik heb het een paar keer geprobeert maar hij bleef dit doen toen zette ik de cdj op een andere groep en toen deed hij het soms soms niet heeft iemand dit eerder meegemaakt en zo ja is dat te verhelpen
NIekh

What do you think about Probleem cdj 800 mk2 ??

Vote :   

Lead    posted on 10-11-2006 16:17
Ik ken dit probleem niet, maar update eerst de firmware en als dit het probleem niet oplost zou ik met het toestel naar de dealer terug gaan, dan is er echt iets aan de hand.

Ik neem aan dat je er wel voor gezorgd hebt dat je degelijke CD's gebruikt en gebrand hebt op een normale snelheid...
Let the BASS be louder
PatrickBeuken    posted on 10-11-2006 16:18
En dat er 230 op die groep staat? :P

Misschien is er een zwevende 0, alhoewel dat niet hoort voor te komen in utiliteitsgebouwen.
User edit by PatrickBeuken on 10-11-2006 @ 16:19:08 (100%)
NIekh    posted on 10-11-2006 16:21
Ik brand ze normaal maar het kan zijn dat mijn neef dat niet doet.
ik heb al gebeld naar de dealer die zei dat het miss een kritische laser kan zijn of zoals jij zei verkeerd gebrande cd's maar ik kan hem wel terug brengen maar dan sturen ze hem terug naar pioneer en dan als ze niks vinden moet je 50 euro betalen en het probleem is dat hij het nu gewoon weer doet ik dacht zelf dat de cdj te weinig stroom kreeg want mijn pa had er een best grote set neergezet die veel stroom zoog.
Lead    posted on 10-11-2006 16:35
De DJbooth moet liefst op een aparte groep. Als dan door overbelasting de stroom van de zaalset eruit klapt heb je in ieder geval nog het monitor geluid Winking my eye
Let the BASS be louder
NIekh    posted on 14-11-2006 16:53
@ lead is het nodig dat ik de firmware upgrade van mijn cdj 800 mk2 als ik hem in juli 2006 heb gekocht

NIekh
PatrickBeuken    posted on 14-11-2006 16:57
Poster: NIekh
@ lead is het nodig dat ik de firmware upgrade van mijn cdj 800 mk2 als ik hem in juli 2006 heb gekocht

NIekh

Hierrr staat o.a. hoe je kunt kijken van welke firmware versie je speler op dit moment is voorzien.
Lead    posted on 15-11-2006 00:42
Het is altijd raadzaam om met de meest actuele firmware te werken... je update je windows toch ook Winking my eye
Let the BASS be louder
djjw    posted on 13-05-2007 21:25
Ik kick deze even met een vraag van iemand anders,
maar vond dat het hier wel bij paste...
Nou komt de vraag dan...:

Ik ondervind een klein "foutje" in de pioneer 800-mkII speler en ik ben benieuwd of ik de enige ben en of er misschien mensen zijn die een oplossing hebben. Wanneer ik een plaat wil stilleggen in vinyl modus (ik zet de speler op vinyl modus, draai het touch/release draaiknopje rechts helemaal open, en ik druk op play/pause) wil het wel eens voorkomen dat de plaat niet helemaal netjes afloopt, maar dattie "tik" opeens d'rmee ophoud. Het rare van dit probleem is, dat ik het op beide cdj-800 spelers ondervind, en dat dit soms wel en de andere keer niet gebeurd.

Ik heb de nieuwste versie van de firmware geinstalleerd.

Iemand tips/truuks om dit op te lossen?

Wat ik dacht dat de play/pauze konp misschien wat "lam" was,
en dat als je op de knop drukt deze dat dubbel zou pakken...
Dit schijnt dus niet het geval te zijn.

Wat ook zou kunnen dat ze perongeluk het jog aanraken tijdens het uitlopen..

Ze zijn natuurlijk pas een paar maanden oud en worden zorgvuldig gebruikt.
Hoop dat iemand me (voor al hem) vooruit kan helpen..
User edit by djjw on 13-05-2007 @ 22:02:42 (7%)
robbert    posted on 14-05-2007 08:50
Ja dit probleem heb ik ook met beide spelers. Precies op de manier zoals die gene het hierboven beschrijft.
djjw    posted on 14-05-2007 19:00
Is het dan niet dat je per ongeluk de jog aanraakt..?
(dan staat hij namelijk ook meteen stil)

Als dat niet zo is zou dat een vervelende bug zijn..
(maar dat zeg ik misschien iets tevroeg)
Sandr    posted on 15-05-2007 13:13
Geen reactie van lead hierop?
Ik ben ook erg benieuwd, aangezien er morgen of overmorgen 2 800mk2's op de stoep staan.
Play that funky music white boy....
NIekh    posted on 15-05-2007 16:11
Ik heb er geen last van
ik zou niet weten waarvan het komt

djjw    posted on 15-05-2007 23:45
Niemand verder die hier een verklaring voor kan hebben...?
greup    posted on 16-05-2007 12:28
Verklaring niet,. Ik heb dit probleem ook eens gehad met een van de cdj 1000mk2 Gelukkig gebruik ik dat bijna nooit,. maar het is toch schrikken als die ineens weg is.

RenéKuppens    posted on 19-08-2007 13:43
KICK

ik heb ook dit probleem.
Ben op een Tennis/Volleybal toernooi weeste draaien en om 1 uur deed mijn ene CD speler raar..

Het duurde lang voor dat hij de CD's Las en de CD's speelden in hele slechte geluidsqualiteit en ze haperde.

Even later mijn 2e CDJ ook even moeilijk doen met een cd maar die deed het weer.

(het waren gewoon gekochte CD's)

Ik lees dit topic en ik wil de Frimware gaan upgraden maar...
Pioneer 1 leest geen enkele CD meer aleen maar 00 00 00 00

Ik pak CD speler 2 en die pakt de CD wel maar geeft na een tijdje ERROR tijdens het Upgrade..

Dus nu doen 2 van mijn CDJ's het niet meer.
Allebei lezen ze geen CD's meer.

Wat NU
NIekh    posted on 19-08-2007 13:52
Poster: Dj-RK
KICK

ik heb ook dit probleem.
Ben op een Tennis/Volleybal toernooi weeste draaien en om 1 uur deed mijn ene CD speler raar..

Het duurde lang voor dat hij de CD's Las en de CD's speelden in hele slechte geluidsqualiteit en ze haperde.

Even later mijn 2e CDJ ook even moeilijk doen met een cd maar die deed het weer.

(het waren gewoon gekochte CD's)

Ik lees dit topic en ik wil de Frimware gaan upgraden maar...
Pioneer 1 leest geen enkele CD meer aleen maar 00 00 00 00

Ik pak CD speler 2 en die pakt de CD wel maar geeft na een tijdje ERROR tijdens het Upgrade..

Dus nu doen 2 van mijn CDJ's het niet meer.
Allebei lezen ze geen CD's meer.

Wat NU

DIT had ik ook en afgelopen zaterdag moest ik weer draaien toen deed hij er ook ongelofelijk lang over om de cd te lezen en op den duur werd de kwaliteit van het geluid minder het werd doffer zegmaar. Ik dacht eerst dat het aan mijn oren lag maar dat was niet zo Cry
dus idd Wat Nu 
Nvie    posted on 19-08-2007 13:54
Poster: djjw
Niemand verder die hier een verklaring voor kan hebben...?

Volgens mij heeft het te maken met de mate van druk die je op de jog uitoefend. Als je flink wat druk uitoefend staat de plaat gelijk stil (niet zo gek, want als je de plaat op een TT vasthoud, staat ie immers ook stil). Oefen je wat minder druk uit, loopt de plaat langzaam stil, tenminste, dat is wat ik hier ervaar op 1000MK2's.
RenéKuppens    posted on 19-08-2007 13:59

DIT had ik ook en afgelopen zaterdag moest ik weer draaien toen deed hij er ook ongelofelijk lang over om de cd te lezen en op den duur werd de kwaliteit van het geluid minder het werd doffer zegmaar. Ik dacht eerst dat het aan mijn oren lag maar dat was niet zo Cry
dus idd Wat Nu 

Doen ze het nu wel weer bij jou?
NIekh    posted on 20-08-2007 15:12
Bij mij doen ze het nu gewoon weer Cry dusja
Maar ik dacht dat dat misschien lag aan de warmte want toen ik met dit topic begon had ik ook zoiets met dat 00 00 00 00 en dat was op een feest en toen hebben ze iets van 5 uur aangestaan dus ik dacht dat het misschien door de warmte kwam. Omdat ze het de volgende dag gewoon weer deden Cry
RenéKuppens    posted on 20-08-2007 15:16
Bij mij doen ze het nu gewoon weer Cry dusja
Maar ik dacht dat dat misschien lag aan de warmte want toen ik met dit topic begon had ik ook zoiets met dat 00 00 00 00 en dat was op een feest en toen hebben ze iets van 5 uur aangestaan dus ik dacht dat het misschien door de warmte kwam. Omdat ze het de volgende dag gewoon weer deden Cry

Bij mij doet een het weer maar de ander is nog steets kapot
Didier82    posted on 27-10-2007 04:32
Ik heb vanavond tijdens het draaien ook een probleem ondervonden met 1 van mijn 2 CDJ800 mk2 cdspelers.

Spelers zijn pas 3x gebruikt, nog geen maand oud, maar ga voor de zekerheid de firmware even
checken morgen.

Probleem: ik stop een cd erin, kies de track, vervolgens druk ik op play, maar gebeurt er niets.
Opvallend is dat ik ook geen tijd in het display zie staan. Vervolgens CD eruit gehaald, opnieuw
erin gestopt en voila: Hij leest de track wel. Probleem is gedurende de avond 4x voorgekomen.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
remixer    posted on 27-10-2007 09:29
Poster: Didier82
Ik heb vanavond tijdens het draaien ook een probleem ondervonden met 1 van mijn 2 CDJ800 mk2 cdspelers.

Spelers zijn pas 3x gebruikt, nog geen maand oud, maar ga voor de zekerheid de firmware even
checken morgen.

Probleem: ik stop een cd erin, kies de track, vervolgens druk ik op play, maar gebeurt er niets.
Opvallend is dat ik ook geen tijd in het display zie staan. Vervolgens CD eruit gehaald, opnieuw
erin gestopt en voila: Hij leest de track wel. Probleem is gedurende de avond 4x voorgekomen.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

cd'tje smerig misschien??
Didier82    posted on 27-10-2007 11:12
Poster: remixer

cd'tje smerig misschien??

Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar kijk altijd meteen op de achterkant van de cd in geval van haperen/errors. Dit bleek niet het geval: cdtjes waren schoon en krasvrij.

Vreemde is ook dat maar 1 van de 2 spelers dit probleem vertoond.

Overigens sloeg deze zelfde speler ook opeens (gelukkig maar eenmalig) over naar een ander nummer (tijdens het spelen!!!). Hij startte met het juiste nummer, en na een tijdje sprong hij terug naar het einde van het vorige nummer Confused.   Dit was met een originele, nieuwe cd (damn 20). Kan wel zijn dat ik hem toen een beetje gek heb gemaakt met de loop...
Lead    posted on 27-10-2007 13:43
Denk eraan dat je CD's op vele manieren kan branden... en er is er maar 1 goed :

Brand audio CD's op een rustige snelheid (8x) op degelijke goede CD's (niet van die half transparantie schijfjes). Hiermee voorkom je alvast veel gezeik (en niet alleen bij een CDJ ook DN-S hebben er baadt bij)
Let the BASS be louder
Didier82    posted on 27-10-2007 16:36
Ik had dit probleem ook met originele cd's (DAMN20), dus daar kan het ook niet echt aan liggen.

Je tip over het branden neem ik overigens wel even mee Cry
Momenteel brand ik mijn cd's via NERO op 12 speed, cd's zijn van Philips.
Welke merk cd's adviseer je?

471 Users online: 301 Guests (170 Unknown)
Pages generated today : 79.442
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.631.740