Vervorming op breedbeeld scherm
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Winston    posted on 10-11-2006 13:40
Een probleempje van kantoor. Op normale oude monitors krijg je bv. van PDF documenten min of meer 'What You See Is What You Get.' 

Maar op een breedbeeld scherm krijg je een vervorming, oftewel een uitrekking in horizontale richting. Dit is lastig voor foto's.

Wie weet hoe je natuur echt beeld krijgt op een wide screen monitor? Of anders gezegd hoe je meer kunt zien op een wide screen dan op een gewone? Dus zonder zwarte banden langs de zijkant van de wide screen!
Tic Toc

What do you think about Vervorming op breedbeeld scherm ??

Vote :   

PatrickBeuken    posted on 10-11-2006 13:49
Resolutie goed instellen?
Winston    posted on 10-11-2006 14:19
Zal ik nogmaals checken. Ik had wel niet het gevoel dat het de resolutie was.
Tic Toc
robbert    posted on 10-11-2006 15:11
Het is inderdaad wel waar dat breedbeeld schermen vaak problemen blijven geven. Het zelfde geld voor televisie uitzendingen, de meeste zijn nog steeds niet in breedbeeld. Als je dan bekijkt dat wij al een jaar of 9 een breedbeeld televisie hebben vind ik de ontwikkeling maar langzaam gaan..
Lead    posted on 10-11-2006 16:04
Zet de zoom van de PDF reader op 100% en het hoort weergegeven te worden zoals het is...
Let the BASS be louder
Winston    posted on 10-11-2006 16:44
Hm ja. Het probleem is ingewikkelder. Er is custom software ontwikkeld met een pasfoto database. De foto's zien dus goed uit op normaal beeld en uitgerekt op breedbeeld.

We willen breedbeeld om twee A4 tjes naast elkaar tegelijk te kunnen zien, zonder dat het te klein wordt om mee te werken.

Dat naast elkaar leggen is software-matig geregeld. Maar aan de vervorming kunnen we tot nog toe niets doen.
Tic Toc

This is an old Topic

No new postings for 6.895 days.
 Post CommentThat would be 229.8 months
or a whopping 18.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

261 Users online: 31 Guests (230 Unknown)
Pages generated today : 48.251
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.700.263