scratch + pitch
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ice_frenzy    posted on 08-11-2006 14:38
hallo,
zit even met een vraagje en dacht er maar eens een topic van te maken.
heb  overlaatst eens rondgekeken achter filmpjes..
Zag vervolgens iemand die aan het scratchen was met vinyl op een tafel..
terwijl hij de plaat "heen en weer" duwde was hij ook heel de tijd met zijn pitch aan het schuiven...
heeft dit eigenlijk nut?
of is het gewoon om de show te doen..
een pitch regelt de sneheid waarmee je je plaat afspeelt..
maar als je dan je hand gaat gebruiken om te "spinnen" etc.. dan heeft die pitch toch totaal geen nut meer? en is het dus totaal overbodig om die pitch heel de tijd heen en weer te schuiven

heb ik gelijk?
OF zit ik er volledig naast :p ...

thanks ice_F

What do you think about scratch + pitch ??

Vote :   

Yorick    posted on 08-11-2006 14:43
is misch handig als je het filmpje hier ff bij post dan kunnen we het zien:0
Camino    posted on 08-11-2006 14:59
DMV de pitch te veranderen (ongeveer +/- 4%) gaat de toonhoogte van je plaat een halve stap naar boven. Als je een lange noot op vinyl hebt (zoals er op een groot deel van de scratch tool vinyls staan), dan kan je een soort lied maken door middel van met je pitchfader te spelen. Misschien was hij dat aan het doen, of misschien gewoon show aan het verkopen, ik zou het filmpje moeten zien.
ice_frenzy    posted on 08-11-2006 15:50
het probleem is dat ik dat filmpje niet terug vind :s
srry hiervoor
Basrose    posted on 08-11-2006 16:04
idd soms maak je combinatie's in je scratches... soms ga je snel heen en weer en soms laat je m ff los of speel je met de pitch... je kan er van alles mee doen maar het doel is idd de toonhoogte te veranderen als ie normaal draait... dus je kan bv sratchen de plaat op een bepaalde toon loslaten en tegelijk de pitch veeel langzamer zetten.... zo krijg je een bepaald effect.
Camino    posted on 08-11-2006 16:13
En het andere dat de pitch veranderd is natuurlijk hoe snel je plaat draait. Als ik scratch zet ik m'n pitch bijna altijd op -10%, anders schiet je vinyl echt te snel door als je loslaat, test zelf maar: doe 2 2-click flares (plaat naar voren en terug naar achteren) , en laat vervolgens je plaat los. Doe dit eens met +10% en eens met -10%... je hoort zelf wel dat het beter klinkt met -10
ice_frenzy    posted on 08-11-2006 16:16
@ deafdj
idd je hebt gelijk wa die -10% betreft ..

thanks for julllie zeer informatieve antwoorden Winking my eye
Vanucci    posted on 14-11-2006 19:21
Je hebt soms op battle platen van die monotone (samples)geluiden die de hele tijd op 1 toonhoogte afspelen zoals:tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut 15 seconden ofzo.
Als je de pitch verhoogt of verlaagt kan je zegmaar een melodie creeeren, als je met de fader gaat cutten dan kan je losse melodietjes creeeren....zag een x dat de dmc champion van 2004 een R.I.P tune op die manier gingen maken, best zielig voor die andere gast :P
moet je even checken op: http://www.dmcworld.com/technics/archive/2005/video.asp

en dan--> 2004 winning sets: battle champ - akakabe (japan)

Yorick    posted on 14-11-2006 20:31
op welke minut ongeveer?
Vanucci    posted on 15-11-2006 00:34
Poster: dj_jr
op welke minut ongeveer?

als de japanner begint
ice_frenzy    posted on 15-11-2006 11:49
die kerels kunnen er wat van :p
echt zot

This is an old Topic

No new postings for 6.754 days.
 Post CommentThat would be 225.1 months
or a whopping 18.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

121 Users online: 22 Guests (99 Unknown)
Pages generated today : 65.948
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.802.463