hoe scratch je het best op JB CD-200 (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jera    posted on 07-11-2006 22:14
ik heb 2 jbsystm cd200 's maar ik vraag me eigen nog steeds af hoe je egt het best kan scratchen op die dingen :S en wil ook graag weten hoe jij het het prettigst vind
User edit by jera on 07-11-2006 @ 22:45:55 (15%)
Mod edit by Lead on 08-11-2006 09:48 (9%)

What do you think about hoe scratch je het best op JB CD-200 ??

Vote :   

Illusion    posted on 08-11-2006 13:15
Klopt heelemaal mee eens DeafDJ

Maar de skytec tec 2500 staat ook bij dat er een scratch functie op zit en op een van de numark dubbele cd'spelers ook. Dit heeft niets met het echte scratchen te maken maar met de zoekfunctie. Het lijkt niet eens op scratchen.

K'ga deze cd-speler eens ff bestuderen. Dit is een oem en zijn vast nog wel andere versies van.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
ice_frenzy    posted on 08-11-2006 14:17
heb zo mijn twijfels bij die cd 200
speler is opzich wel "oke" en jah er staat en scratch functie op,
maar of die ook doet wat ie moet doen ??

Camino    posted on 08-11-2006 14:25
Volgens Reind's review wel, en die heeft er meestal verstand van!
jera    posted on 08-11-2006 15:17
Zoals al eerder gezegd was ik eerlijk gezegd behoorlijk verrast van de kwaliteit van de scratch functie. Hij klinkt gewoon goed voor een speler uit dit segment. Om heel eerlijk te zijn ken ik zelfs spelers die meer kosten maar het er een stuk beroerder vanaf brengen op dit gebied

gaat dus over de cd200 jbsytems van reind's review
Bastian    posted on 08-11-2006 15:42
ik heb ook 2 jb cd 200's maar echt scratchen lukt bijna niet, bij mij eigenlijk niet:p
heb je deze cd speler echt gekocht om te scratchen want dan had je veel beter draaitafels of betere spelers kunnen kopenWinking my eye
jera    posted on 08-11-2006 15:46
nee ik heb ze niet egt gekocht om mee te scratce :P zag thuis pas dat dat kon maar goed. ik weet wel dat ik better  draaitafels had moeten kopen voor het scratchen maarja de platen die koste wel wat meer als cdtjes Winking my eye want er staan vaak maar 3 of 4  (nummers op) en als je er daar een partijtje  van wil kopen ja dan gaat dat aardig wat geld kosten. heb ik bij me neef gezien 450 platen +- en die is er ook aardig wat geld aan kwijt geraakt. Maar ik dacht als het er dan tock op zit ? ja waarom dan niet vragen wat zo beetje de beste manieren zijn om de scratche op deze spelers
User edit by jera on 08-11-2006 @ 15:47:51 (30%)
Bastian    posted on 08-11-2006 15:52
daar heb je gelijk, ik geef wel een tip als je de spelers lang en intensief gebruikt dat die (bij mij) wel wat minder cd's gaat lezen helaasUnhappy
_Ivan_    posted on 08-11-2006 15:53
Poster: Bastian
daar heb je gelijk, ik geef wel een tip als je de spelers lang en intensief gebruikt dat die (bij mij) wel wat minder cd's gaat lezen helaasUnhappy

alleen als je hem intensief gebruikt... of blijft het nadat je het apparaat met rust hebt gelaten
Feel&.Celebrate.Life!
jera    posted on 08-11-2006 15:56
wat vind jij zelf eigelijk dan van die spelers ? ik bedoel bij mij leest hij nog wel alles wat ik hem laat afspelen maar daarbuiten wat vind jij van de speler zelf ?
jera    posted on 08-11-2006 15:58
ik denk dat die het over het algemeen heeft toch :S of zie ik het verkeerd of bedoel je wel aan 1 stuk door ?
_Ivan_    posted on 08-11-2006 16:00
Poster: jera
wat vind jij zelf eigelijk dan van die spelers ? ik bedoel bij mij leest hij nog wel alles wat ik hem laat afspelen maar daarbuiten wat vind jij van de speler zelf ?

Hij is wel niet naar mij gericht maar ik beantwoord hem toch, in het buurthuis hier hebben ze namelijk ook die spelers. Ik vind het persoonlijk een leuke speler, alle basis functies zitten erop en die functioneren naar mijn mening gewoon goed. Een nadeel blijft vind ik nog steeds de lade, maar dat is ook een kwestie van wennenHappy, laughing. Persoonlijk heb ik nog niks gemerkt dat de cd-speler minder zou gaan functioneren als je hem intensief gebruikt.....
Feel&.Celebrate.Life!
jera    posted on 08-11-2006 16:03
ja ik vind de lades zelf ook een nadeel en ben bang dat die (OOID) nog is gaat breken ben ik bang voor zou wel heel erg zonde zijn maarja ik ben er gewoon zuinig op dus ik verwacht dat ze nog een aardig tijde mee willen gaan Winking my eye
_Ivan_    posted on 08-11-2006 16:05
ja ik vind de lades zelf ook een nadeel en ben bang dat die (OOID) nog is gaat breken ben ik bang voor zou wel heel erg zonde zijn maarja ik ben er gewoon zuinig op dus ik verwacht dat ze nog een aardig tijde mee willen gaan Winking my eye

Wat ik in het buurthuis heb gedaan is ze zover naar binnen gezet dat de lades niet uitsteken.
Feel&.Celebrate.Life!
jera    posted on 08-11-2006 16:11
ik zorg gewoon dat ik er zuinig op ben en er rustig mee omga dan kan er niks geburen Winking my eye

Bastian    posted on 08-11-2006 16:14
als je er zuinig op bent en rustig mee omgaat blijven ze ook gewoon goed, ik zeg ook niet dat als je deze spelers koopt dat je de verkeerde keuze hebt gemaaktWinking my eye
maar zelf draai ik jump en dat gaat met een wel vlot tempo en het gaat meestal van hop cdtjes eruit en nieuwe erin en snel nieuw nummer instarten en dan kan het wel eens gebeuren dat ie hem niet ff goed pakt op een cdtje met wat iets te veel krasjesUnhappy
Progrezz    posted on 08-11-2006 16:15
je weet toch wel dat een dj meer als alleen scratchen doet he, je weet toch wat mixen is hoop ik?

scratchen is trouwens onmogelijk met die dingen, ONMOGELIJK, mocht ge mij nie geloven: ONMOGELIJK!!!

scratchen is meer dan alleen uw plaat wa naar voor en naar achter doen he

jera    posted on 08-11-2006 16:15
ja da draai ik ooik Winking my eye ik pas weer aantal cdtjes gekocht jumpstyle maar je bedoeld dus eigeljk te zegge nals je ze te snel laat inlezenfof bedoel je dat ok nei ?
Progrezz    posted on 08-11-2006 16:18
scratchen met cd spelers zonder draaiende platter is gewoon onbegonnen werk
jera    posted on 08-11-2006 16:20
ja hallo ik ben niet dom ofzo hoor ik ben regelmatig bezig bij me neef en weet dat scratchen met tt's ook heel anders is dan met cdj met draaiende platter en dat dat weer heel anders is dan zonder draaiende platter maar da wil niet zeggen dat het onmogelijk is

_Ivan_    posted on 08-11-2006 16:26
Poster: Progrezz

Nou daar vergis je je lelijk inWinking my eye
Feel&.Celebrate.Life!
Camino    posted on 08-11-2006 16:26
Poster: Progrezz

Wablief?
Bastian    posted on 08-11-2006 16:28
Poster: _Ivan_

Nou daar vergis je je lelijk inWinking my eye

idd, wil je beweren dat je niet met pioneers kan scrachtenConfused
Bastian    posted on 08-11-2006 16:29
ja da draai ik ooik Winking my eye ik pas weer aantal cdtjes gekocht jumpstyle maar je bedoeld dus eigeljk te zegge nals je ze te snel laat inlezenfof bedoel je dat ok nei ?
 \
oke dan! ja ik bedoel idd dat ie wat traag reageert soms maar ik gebruik deze cd spelers al ongeveer 1.5 jaar dit waren ook de cd spelers waarmee ik begonnen ben en voor het beginwerk vind ik ze erg goedWinking my eye
jera    posted on 08-11-2006 16:36
heb ik nog geen last van gehad gelukig maarj.

waren ook de cd spelers waarmee ik begonnen ben

betekent dat dat je nu andere hebt zo ja welke dan ?
User edit by jera on 08-11-2006 @ 16:37:47 (35%)
jera    posted on 08-11-2006 16:41
scratchen doe je op draaitafels, niet op CD spelers.
dit vind ik trouwens helemaal niet waar kijk maar naar dat filmpje iets heirboven van die pioneers nou ik vind dat toch een knap stukje scratch werk hoor

254 Users online: 50 Guests (204 Unknown)
Pages generated today : 39.942
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.691.954