[Discussie] Organisatie talent heb jij het
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

_Ivan_    posted on 07-11-2006 21:04
K'ben heel erg benieuwd. Ik organiseer regelmatig feesten naast het DJ'en. Ik ben benieuwd of jullie ook wel eens een feest(je) organiseren en of je het talent hebt om alles in goede banen te leiden.

Heb jij organisatie Talent?
Wanneer organiseerde je, je eerste feest?
Wat vind je het leuke van het organiseren?
Wat vind je het minst leuk aan het organiseren?

T'is de bedoeling dat het een discussie word, geen chatboxHappy, laughing
Feel&.Celebrate.Life!
Mod edit by W.i.M on 07-11-2006 21:09 (1%)

What do you think about [Discussie] Organisatie talent heb jij het ??

Vote :   

PatrickBeuken    posted on 07-11-2006 21:40
Ik heb 2 jaar in een team gezeten dat professionele (!! - in tegenstelling tot veel andere scholen - ) schoolfeesten volledig organiseert (tot ongeveer 1500man). Ik denk dat ik wel degelijk organisatietalent heb. Het belangrijkst is een goede voorbereiding (denk aan een goed draaiboek, etc). Het leukste vind ik de kick die het geeft wanneer zo'n feest dik slaagt. Het minst leuke vind ik dat je zelf niet kunt feesten, maar daarentegen heb je wel veel lol met de andere teamleden.
User edit by PatrickBeuken on 07-11-2006 @ 21:41:31 (16%)
Dj_Fantasy    posted on 07-11-2006 22:07
Ik heb vorige jaar samen met het leerlingenparlement geprobeert een festival te organiseren voor 1 school alleen. We hadden alles al: plaats, eten, drinken, animatie, maar uiteindelijk ging het toch niet door. (logisch) want de voorbereiding werden gedaan 2 maanden voor het einde van het schooljaar!! maarja dit jaar weer proberenWinking my eye Het is altijd wel tof als je weet dat je 49 Verantwoordelijk van klassen achter je hebt staan met hulp. Het enigste wat er dom aan is dat de school altijd probeert alles zo min mogelijk te laten kosten...

dj2dj.nl
greup    posted on 07-11-2006 23:14
Tja, je hebt organiseren en Organiseren.
Een schoolfeestje is geen drol aan ( doe ik met enige regelmaat). Gewoon zorgen voor de app, beveiliging, catering en dan nog even rekening houden met brandveiligheid ( wat een hoop vergeten). Veel meer, op wat promotie na is het eigenlijk niet.

Het wordt anders wanneer we gaan kijken naar producties van boven de 3000 euro waarbij veel meer bedrijven en artisten betrokken zijn. Ook de aankleding van zalen alswel de catering gaat bij deze budgetten een veel intensivere klus worden.

Ook is het een groot verschil of jij een zelf een feest organiseerd of dat jij namens school wat organiseerd. Als jij namens school organiseerd ben je vrijwel verzekerd van publiek. Je hoeft dus veel minder geld en tijd te stoppen in het lokken van je publiek. Ook de fananciele kant is dat geheel anders. In geval van school mag het feest geld kosten.. Als jij het zelf organiseerd moet het feest doorgaans geld opleveren!

Ook moet je vaak bij eigen organisatie nog aan een hoop vergunningen denken, die je niet nodig hebt op scholen omdat die doorgaans al aanwezig zijn.

Ik vind dus niet dat je kan zeggen, "ik heb organisatie talent, want ik heb welleens schoolfeestjes geregeld". In mijn ogen kan iedereen met een telefoon dat regelen!

greup    posted on 07-11-2006 23:17
Poster: PatrickBeuken
Ik heb 2 jaar in een team gezeten dat professionele (!! - in tegenstelling tot veel andere scholen - ) schoolfeesten volledig organiseert (tot ongeveer 1500man). Ik denk dat ik wel degelijk organisatietalent heb.

Wat is een Professioneel schoolfeest? ? ? ?
Daarbij zie ik niet in waarom je daar een team voor nodig zou hebben. Een schoolfeest tot 1500 man zal heus geen budget van boven 3000 euro hebben. En met 1 persoon met een telefoon moet dus naar mijn idee makkelijk te regelen zijn.

Maar goed, misschien vergis ik me omdat "professioneel schoolfeest" neit duidelijk gedefineerd staat
Mod edit by greup on 07-11-2006 23:21 (21%)
PatrickBeuken    posted on 07-11-2006 23:52
Het type schoolfeest waar jij het over hebt is iets heel anders dan dat waar ik over praat... Ik heb het over een schoolfeest georganiseerd door leerlingen (zonder enige ervaring oid in de licht- en geluids business) met een budget van ongeveer 5000 euro, dat zich kan meten aan feesten die volledig worden uitbesteed.

Je kunt eens op kroew.nl kijken, de site van dat team leerlingen. Die zogenaamde Kroew is iets unieks, iets dat je op geen enkele andere middelbare school in NL zult aantreffen.
Nvie    posted on 08-11-2006 08:11
Poster: PatrickBeuken
Het type schoolfeest waar jij het over hebt is iets heel anders dan dat waar ik over praat... Ik heb het over een schoolfeest georganiseerd door leerlingen (zonder enige ervaring oid in de licht- en geluids business) met een budget van ongeveer 5000 euro, dat zich kan meten aan feesten die volledig worden uitbesteed.

Je kunt eens op kroew.nl kijken, de site van dat team leerlingen. Die zogenaamde Kroew is iets unieks, iets dat je op geen enkele andere middelbare school in NL zult aantreffen.

Of wel... hier op school hebben ze het ook, weliswaar niet met z'n negen-en-negentigen maar toch wel een stuk of 30 leerlingen.
PatrickBeuken    posted on 08-11-2006 09:53
Met name het Poetebal (http://kroew.nl/menuitems/informatie/events/poetebal.php) is erg groots opgezet. Dat zie je niet op een doorsnee schoolfeest... en al zeker niet wanneer de organisatie in handen van de school is en niet wordt uitbesteed. Maarja...
User edit by PatrickBeuken on 08-11-2006 @ 10:35:39 (100%)
montoya    posted on 08-11-2006 10:17
ik heb vorig jaar 2 feesjes gedaan 1 voor quote en 1 voor een magazine 1e feest was budget een ton 2e feest was 3 ton dus kompleet met licht geluid artiesten decor beveiliging cathering enz enz dat is weer wat anders als een school feestje

zal ff kijken of ik er straks wat foto's kan plaatsen daar van
User edit by montoya on 08-11-2006 @ 10:25:05 (28%)
montoya    posted on 08-11-2006 10:37
lege zaal

User edit by montoya on 08-11-2006 @ 10:43:17 (20%)
montoya    posted on 08-11-2006 10:44
opgebouwd
montoya    posted on 08-11-2006 10:44
fototje
PatrickBeuken    posted on 08-11-2006 10:45
Dat ziet er mooi uit! Een lelijke hal omgetoverd tot een sfeervol iets Happy, laughing Nice! De hal is overigens wel niet zo groot voor zo'n dik budget... maar het ziet er erg exclusief uit... Waarvoor was het?
User edit by PatrickBeuken on 08-11-2006 @ 10:46:36 (40%)
montoya    posted on 08-11-2006 10:45
dj booth
montoya    posted on 08-11-2006 10:46
lounge
montoya    posted on 08-11-2006 10:47
verjaardags feestje van iemand ,  die er heel wat centjes voor over had we hadden papagaaien op het toilet échte flamingo's bij de entree een trapezeact co2 canonnen confetti een brassband dj 20 danseressen was wel een leuk feest
User edit by montoya on 08-11-2006 @ 10:49:09 (100%)
PatrickBeuken    posted on 08-11-2006 10:48
Hahaha.... feestJE... :P
Yorick    posted on 08-11-2006 11:13
aan het einde van het jaar moet ik een productie organiseren maar daar doe ik later wel verslag van uitHappy, laughing als ik het heb gedaan.:D

greup    posted on 08-11-2006 13:00
Poster: montoya
ik heb vorig jaar 2 feesjes gedaan 1 voor quote en 1 voor een magazine 1e feest was budget een ton 2e feest was 3 ton dus kompleet met licht geluid artiesten decor beveiliging cathering enz enz dat is weer wat anders als een school feestje

zal ff kijken of ik er straks wat foto's kan plaatsen daar van

dat zijn geen kleine feestjes! Wat was jou rol in dit verhaal precies, en via welk bedrijf is dit gegaan. ( ik neem aan dat je werkt bij een groot bedrijf...)
Nvie    posted on 08-11-2006 14:39
Misschien is het veel leuker om te vergelijken hoe iedereen het aanpakt, wat mij zelf veel interessanter lijkt. Alleen zeggen 'ja dat heb ik' is geen reet aan. Daarom de kleine toevoeging: hoe pak jij zoiets aan? Laat je het geld overmaken op je bank en poep je maar wat neer, of gaat er een traject aan vooraf?

Persoonlijk ga ik altijd eerst even op de lokatie kijken, neem wat maten op enzovoorts. Daarna bespreek ik met de opdrachtgever mijn ideeën. Ik overleg met hem of haar wat de optimale benutting is van de lokatie en hoe deze leuk aangekleed kan worden. Daarnaast heeft de opdrachtgever altijd wel zijn of haar dingen die erin moeten of als idee komen. Op grond daarvan maak ik offerte op en stuur deze naar de verhuur + opdrachtgever. De opdrachtgever kijkt of hij het eens is met genoemde bedragen en de verhuur kijkt of de apparatuur op datum beschikbaar is. Als dit allemaal rond is maak ik een pro forma op die getekend dient te worden door opdrachtgever waarna vervolgens apparatuur en alles gereserveerd worden.

Het idee wat eerder al naar voren kwam is indertijd ook uitgewerkt met een lichtplan en een rendering daarvaan. In dit lichtplan worden nu de puntjes op de i gezet en de stroom wordt doorgerekend. Dan komt de tijd dat het draaiboek gemaakt wordt. Meestal kun je hier bij mij altijd alles in terugvinden, van uitladen van de vrachtauto tot het eten, van het progammeren tot het afbouwen.

Als alles klaar is wordt nog een laatste keer alles doorgesproken met de huurder en verhuur. Als er verder geen inspraak meer is wordt het zoals beschreven opgezet, zo niet wordt er het nodige aangepast.

En in mijn ogen zijn we dan altijd wel klaar voor de dag zelf!
montoya    posted on 08-11-2006 15:07
die feesten heb ik toen via mijn eigen bedrijf gedaan dus alles zelf geregeld wel een aantal dingen door externe bedrijven laten doen die ik daarvoor ingehuurd had

This is an old Topic

No new postings for 6.880 days.
 Post CommentThat would be 229.3 months
or a whopping 18.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

186 Users online: 122 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 172.111
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.691.026