Probleem met lezen van cds op me hifi stereo
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MrCotino    posted on 04-11-2006 23:58
Ik weet niet of dit het goed forum er voor is...
Maarja ik heb een vraag over me stereo. Ik heb een Aiwa stereo van iets van 7 jaar oud. En sinds een tijd pakt hij geen gebrande cd's meer en ook sommige orginele cds pakt hij ook niet meer. Dit heeft denk ik met de lens te maken. Toen heb ik een keer zo een cd erin gedaan met een borsteltje onder de cd om de lens schoon te maken. Maar dit heeft ook niet echt geholpen....

Mijn vraag is dus of het mogelijk is om de lens te vervangen? of denken jullie dat dat te duur is? en dat ik maar beter een andere stereo moet kopen?

What do you think about Probleem met lezen van cds op me hifi stereo ??

Vote :   

Camino    posted on 05-11-2006 00:33
Poster: MrCotino
Toen heb ik een keer zo een cd erin gedaan met een borsteltje onder de cd om de lens schoon te maken. Maar dit heeft ook niet echt geholpen....

Oei oei oei! De ideale manier om je lens te bekrassen - ooit al gedacht wat er gebeurt als die borstels een stukje harde stof oppakken? Juist, die gaat dan een aantal honderden keren langs die lens....

Als je een beetje handig bent kan je proberen de lens schoon te maken door middel van de unit open te maken en met een wattenstift en een mild reinigingsmiddel (geloof dat alcohol het wel hoort te doen) over de lens een paar keer te vrijven. Als dat niet lukt of je het niet aandurft, vraag even wat het in de winkel kost om de lens te vervangen. Ik schat rond de 40-50 euro inc. manuren. Of die CD speler je dat waard is, moet je zelf weten Happy, laughing

MrCotino    posted on 05-11-2006 00:39
oww ok...  Ja het was geen cd waar ik een borstel onder heb geplakt ofzo Die cd heb ik zo gekocht met dat borsteltje eronder... Maarja dan zal ik dat met dat wattenstaafje proberen en anders laat ik het wel vervangen.

Bedankt voor je informatie
Camino    posted on 05-11-2006 01:03
Ik weet wel waar je het over had; maar die kan gewoon stof dat op de lens zit oppikken en daarmee je lens herhaaldelijk bekrassen Winking my eye
Jer    posted on 06-11-2006 07:41
ja die dingen verzieken juist je laser! bij mij cd speler had ik zo ding gebruikt en ik kreeg geen garantie meer!

is het misschien niet beter een nieuwe te kopen die setjes kosten geen drol meer
MrCotino    posted on 06-11-2006 19:31
ja hij doet het gewoon goed voor de rest... alleen sommige cd's pakt hij niet en 40 a 50 euro om die lens te vervangen vind ik niet echt duur ofzo....
Illusion    posted on 06-11-2006 19:50
Gewoon nieuwe kopen. De stereotjes van toen zijn alweer een stuk minder... ik heb zelf 1tje van 8 jaar gehad, en die begon ook helemaal te haperen.

Je hebt natuurlijk ook een kans dat deze lens niet meer verkrijgbaar is..(dezelfde misschien wel een andere ofzo).
Maar om een nieuwe lens te laten zetten op een stereo van 7 jaar oud zou ik zelf beetje onnodig vinden. Ik denk dat je voor dat geld wel bijna een nieuwe kan kopen.

En stel je voor, hij is nu 7 jaar oud, en je hebt er een nieuwe lens in. Stel dan dat hij die die dag erna kapot gaat....... jaa je hebt hem door he.

Maar aan de andere kant... Om nou een nieuwe te kopen omdat hij sommige gebrande cd's niet brandt.

hmmmm dilemma....
Tís jou keuze he:p
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
MrCotino    posted on 06-11-2006 20:10
jaa.... ik moet er gewoon nog even over nadenken
lrfist    posted on 07-11-2006 12:56
die van mij doet ook al eeuwen lastig. ik steek mijn cd's nu gewoon in de compi Winking my eye
_Ivan_    posted on 07-11-2006 15:40
Poster: lrfist
die van mij doet ook al eeuwen lastig. ik steek mijn cd's nu gewoon in de compi Winking my eye

Ik in me cdj's :P
Feel&.Celebrate.Life!
Camino    posted on 07-11-2006 16:59
Poster: _Ivan_

Ik in me cdj's :P

Hier ook... doe het tegenwoordig zonder stereo. M'n PC is ook met m'n Mixer verbonden (in en uit), dus zie het nut van een stereo niet in...
ccc    posted on 07-11-2006 17:54
Poster: DeafDJ

dus zie het nut van een stereo niet in...

Muziek luisteren zonder je pc aan te hoeven zetten. Of een stereortje in de kelder waar bijvoorbeeld geen computer staat.

Ik heb een stereo van ongeveer 20 jaar oud. En hij doet het nog goed (daarom is het ook een PioneerHappy, laughing)

Gekopieerde cd's pakt hij gewoon.
Maar sinds een maand ofzo heb ik de nieuwste Nero. En hier heb ik nu 3 audio cdtjes mee gebrand en deze doen het alle 3 niet.
En uiteraard cd's waar al wat meer krasjes opzitten daarbij wilt ie soms niet doorzingen.
User edit by ccc on 07-11-2006 @ 21:30:15 (3%)
_Ivan_    posted on 07-11-2006 21:26
Om nou voor zo'n oude hifi stereo een nieuwe lens in de cd-speler te zetten vind ik echt geld verspilling. Koop dan simpel philips cd-spelertje bij een of andere elektronica zaak

Feel&.Celebrate.Life!
MrCotino    posted on 07-11-2006 21:35
ja me muziek luister ik ook bijna altijd op me pc.... Eigenlijk ergerde ik me ook niet echt eraan... Maarja op me stereo zitten betere boxen dan op me computer
Ik vroeg het meer eigenlijk, om te kijken wat de mogelijkheden zijn
ccc    posted on 07-11-2006 22:30
Je zou je boxen op je pc kunnen aansluiten. Dit lijkt mij dan een betere oplossing? En het goedkoopste Happy, laughing
MrCotino    posted on 07-11-2006 22:51
ja dat heb ik ook al geprobeerd door er een splitter op te zetten bij me gluidskaart. Maar soms valt het geluid van die boxen dan gewoon weg en als ik dan zeg maar draai aan die splitter komt het weer terug...
_Ivan_    posted on 08-11-2006 15:57
Poster: MrCotino
ja dat heb ik ook al geprobeerd door er een splitter op te zetten bij me gluidskaart. Maar soms valt het geluid van die boxen dan gewoon weg en als ik dan zeg maar draai aan die splitter komt het weer terug...

Koop dan een simpel versterkertje en hang die dan aan je pcWinking my eye
Feel&.Celebrate.Life!

This is an old Topic

No new postings for 6.761 days.
 Post CommentThat would be 225.4 months
or a whopping 18.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

108 Users online: 13 Guests (95 Unknown)
Pages generated today : 70.507
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.807.022