Mac OS X Leopard
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Nvie    posted on 04-11-2006 13:03
Vandaag las ik op mijn zoektocht naar een nieuwe PC over de nieuwe versie Mac OS X. Leopard moest ie heten. Heeft iemand meer info en dingen die verbeterd zijn in de nieuwe versie?

What do you think about Mac OS X Leopard ??

Vote :   

ciderke    posted on 04-11-2006 15:35
Bij Mac OS X Leopard zit Bootcamp (programmatje, nu nog in b?taversie, die het mogelijk maakt ook Windows op je Mac te zetten) standaard in het systeem.

voor de rest weet ik er nog niet veel over.
lolbroek    posted on 04-11-2006 16:05
Een soort van backup systeem, waardoor je verwijderde bestanden kan terughalen, en wat nieuwe gimmicks Happy, laughing
Nuja hij komt toch op m'n mac dus ik zal het verschil snel zien als ie er is Happy, laughing
Nvie    posted on 04-11-2006 16:57
Ik las inderdaad over dat 'Bootcamp'. Alleen jammer dat je daarvoor eerst je mac op en af zou moeten starten. Ik las laatst ook over iets dat je windows gewoon in een venster in je os kunt draaien. Dat is helemaal een win-win situatie natuurlijk!

Verder lijken die Spaces mij echt brilliant! Zo kun je al je open progamma's ordenen en als je even naar iets anders wilt heb je niet, zoals bij windows, 20 ini mini taakbalkjes op je taakbalk staan Happy, laughing
Reind    posted on 04-11-2006 17:27
Poster: Nvie
Ik las inderdaad over dat 'Bootcamp'. Alleen jammer dat je daarvoor eerst je mac op en af zou moeten starten. Ik las laatst ook over iets dat je windows gewoon in een venster in je os kunt draaien. Dat is helemaal een win-win situatie natuurlijk!

Verder lijken die Spaces mij echt brilliant! Zo kun je al je open progamma's ordenen en als je even naar iets anders wilt heb je niet, zoals bij windows, 20 ini mini taakbalkjes op je taakbalk staan Happy, laughing

Dat hele spaces gebeuren zit er nu ook al in...... alleen is het dan wat ongeordend maar door een ram op F11 (op mijn iBook) krijg je alle open vensters in beeld, klik je het venster wat je hebben wil aan en voila, je krijgt het voor je neus.

Word overigens ook een feature in Windows Vista.
ccc    posted on 04-11-2006 19:09
Is het besturingssysteem van zo een Macbook of Mac Desktop in het nederlands?
Er staat daar niks over op de website.
Reind    posted on 05-11-2006 00:08
Mac is alle talen, ligt er maar net in wat je zelf hebben wil (kun je gewoon instellen in de configuratie). Ik heb hem zelf altijd op engels staan aangezien de meeste software ook gewoon engels is.
ciderke    posted on 05-11-2006 12:48
mja, ik heb hem nu in het Nederlands staan. Bij programma's waar je niet gewoon bent om mee te werken lijk het me wel handiger.

oja nog een vraagje; Is Leopard gratis 'upgreadable' voor Mac-gebruikers?
lolbroek    posted on 05-11-2006 13:46
Neen, je zal hem moeten kopen, net zoals je bvb van Windows Xp naar Vista wil upgraden.
Nvie    posted on 05-11-2006 19:45
Weet iemand trouwens of je mac progamma's voor de huidige versie (tiger?) ook ondersteund worden door de nieuwe?

Heeft iemand trouwens ervaring met 'Parallels', een progje waarmee je windows-in-mac-kunt-draaien zonder opnieuw op te starten en doen?
the-melody    posted on 05-11-2006 19:47
prozei is er met bezig d8 ik om mac osx op ze windhoos te zetten.
Nvie    posted on 05-11-2006 19:53
ik moet weten of windhoos-in-mac-doormiddel-van-parralels bij iemand bekend is. mac op windhoos is niet interessant... daar ga je verder niet op vooruit (ja je hebt mac, maar een wannabe en je mist dus de nodige leuke dingetjes)
lolbroek    posted on 05-11-2006 20:26
alle programma's van tiger blijven werken in leopard hoor. En over parralels, ik heb er nog niet mee gewerkt, ik houd erwel van om mijn Apple winddoos-vrij te houden :D
Nvie    posted on 05-11-2006 20:31
Poster: lolbroek
alle programma's van tiger blijven werken in leopard hoor. En over parralels, ik heb er nog niet mee gewerkt, ik houd erwel van om mijn Apple winddoos-vrij te houden :D

Dat is natuurlijk het mooist. Alleen heb ik een paar progamma's die echt mee zouden moeten verhuizen en die alleen windhoos compatible zijn, tot mijn grote spijt
lolbroek    posted on 05-11-2006 20:36
Mm ja das wel jammer dan, en een dualboot vind je niet aantrekkelijk? Dan kan je natuurlijk altijd parralels eens proberen, ik heb er wel al positieve dingen over gehoord.
Nvie    posted on 05-11-2006 20:40
Poster: lolbroek
Mm ja das wel jammer dan, en een dualboot vind je niet aantrekkelijk? Dan kan je natuurlijk altijd parralels eens proberen, ik heb er wel al positieve dingen over gehoord.

Dualboot is minder aantrekkelijk dan parallels... met een dualboot moet je altijd opnieuw opstarten en zou je dus nooit iets zo over je gebruikelijke mail gooien. Daarnaast is een van die windows proggie's een planprogamma voor de verhuur & jobs, dus is het wel makkelijk als je die snel even in kan zien!
Laidback    posted on 06-11-2006 02:55
dit is dus een Duidelijke Poging tot Concurentie met Windhoos Vista! :P
Ik geef de Mac Heren/Dames  Groot gelijk!..
Mac blijft fijner als Windhoos..

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

349 Users online: 39 Guests (310 Unknown)
Pages generated today : 44.632
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.696.644