Het centrale snippets & feedback topic. (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

LauW    posted on 03-11-2006 17:53
Ja mensen, hij moest er nou toch eens komen. Een topic om je eigen gemaakt snippets & unfinished work te posten waarop andere leden jouw feedback kunnen geven.

Ga niet als een jekko alleen maar samples posten en zelf nergens commentaar op geven want daar schiet niemand wat mee op. En controleer zelf ook even je eigen links als je die geeft, dit voorkomt troep in het topic Winking my eye

Het kan zijn dat er mensen zijn die snippets posten van muziek dat jouw totaal niet aanstaat (bij mij b.v. hardcore) probeer dan toch enige vorm van commentaar te geven ookal is dit lastig.

Aftrap:

Vandaag mee begonnen, weet nog niet of ik de melodie lijn zo hou en ik ben nog opzoek naar geschikte kleine vocals. Ik heb nog geen normale monitorspeakers dus heb geen idee hoe het bassniveau e.d. is? Maar die ga ik binnekort wel aanschaffen omdat ik de laatste tijd steeds meer produce.

www.lauwsplace.com/downloads/LauW-Boot64.mp3

User edit by LauW on 03-11-2006 @ 20:59:01 (12%)
Mod edit by W.i.M on 05-01-2007 22:58 (8%)

What do you think about Het centrale snippets & feedback topic. ??

Vote :   

PatrickBeuken    posted on 03-11-2006 18:28
Op Beatbport vind je o.a. een sectie met vocals....
Camino    posted on 03-11-2006 18:42
@ Lauw: ik zou als ik jou was die hidden message weghalen als je dit topic overzichtelijk wilt houden, zeker als er meerdere mensen hun snippets gaan posten. Ik ga zo alvast even luisteren...
LauW    posted on 03-11-2006 18:45
Ja was een foutje maar hij wil niet weggaan Headscratch
Thomz    posted on 03-11-2006 20:24
@ Ik ben op het vlak van producing geen groot geleerde, maar deze klinkt echt heel lekker hoor. Hier en daar eens een vocal toevoegen is geen slecht idee, maar vind dit echt een lekkere song melodielijn vind ik ook heel mooi en moet niet veel meer gecorrigeerd worden.

ccc    posted on 03-11-2006 20:49
Hoi,
Ik probeer nu al een tijdje het nummer te openen, maar ik krijg telkens deze melding.

Not Found

The requested document was not found on this server.

Denk even meld het.
LauW    posted on 03-11-2006 20:59
Huh? Hij werkt toch echt hoor :p Probeer is handmatig ctrlc+ctrlv..

User edit by LauW on 03-11-2006 @ 21:00:28 (100%)
Mod edit by Jorrit on 14-12-2006 15:14 (3%)
lrfist    posted on 14-12-2006 13:55
meteen dit topic nog eens van onder het stof halen :P
mijn nieuwe snippet

wederom met fl gemaakt. eergisterennacht (in een zeer zatte bui) en vandaag voor het eerst wat gefinetuned.
het is iets tech-house-achtig, maar helemaal nog niet af natuurlijk. er moet zeker nog een basslijn onder,zoek ook nog enkele effecten, een tekstje voor erover te plakken, etc.
soit, enige commentaar op het huidige?
Jorrit    posted on 14-12-2006 15:16
Sorry, maar ik vind die bassline echt zuigen!
Doet me een beetje denken aan een mislukte hardstyle plaat op deze manier.
Francessco    posted on 14-12-2006 17:57
Poster: Jorrit
Sorry, maar ik vind die bassline echt zuigen!
Doet me een beetje denken aan een mislukte hardstyle plaat op deze manier.

Ik vind het ook totaal niet lekker klinken. Het loopt niet, slechte bassline en het komt niet 'vanzelfsprekend' over.
Reemz    posted on 14-12-2006 19:09
ha ha ha ik leg op één of andere manier de link met het liedje vader jakob.....

|normale mode| Het is te merken dat je in een zatte bui was, want zeg nou zelf vind je dit een start van een mooie track?

De opbouw klopt namelijk niet en wat is een nummer zonder een goede opbouw?

Ik ben wel benieuwd naar het complete nummer. Het zou namelijk best kunnen dat tie echt super klinkt als tie helemaal af is.....

In iedergeval suc6
LauW    posted on 14-12-2006 19:27
Ik vind het eerder een samenvoeging van vreemde geluiden, het klinkt niet echt als een geheel en een bassline kan ik eerlijk gezegt niet eens ontdekken, kan er verder weinig over zeggen dan keep on tryin' Happy, laughing
User edit by LauW on 14-12-2006 @ 19:33:38 (11%)
lrfist    posted on 15-12-2006 03:45
voor de attentieve lezer:

er moet zeker nog een basslijn onder
dat wil dus zeggen dat er helemaal nog geen bassline inzit :D die moet er nog bijkomen Winking my eye niet moeilijk dat die zuigt Winking my eye

Decom    posted on 15-12-2006 12:23
Poster: LauW
Huh? Hij werkt toch echt hoor :p Probeer is handmatig ctrlc+ctrlv..

Kan hem ook niet openen..  ?!

Btw: goede topic, hadden we hier nodig
User edit by Decom on 15-12-2006 @ 12:26:45 (32%)
Decom    posted on 15-12-2006 12:25
Poster: lrfist
meteen dit topic nog eens van onder het stof halen :P
mijn nieuwe snippet

wederom met fl gemaakt. eergisterennacht (in een zeer zatte bui) en vandaag voor het eerst wat gefinetuned.
het is iets tech-house-achtig, maar helemaal nog niet af natuurlijk. er moet zeker nog een basslijn onder,zoek ook nog enkele effecten, een tekstje voor erover te plakken, etc.
soit, enige commentaar op het huidige?

Het rolt voor geen meter dus een basslijn zou wel goed doen... dit is tot zover iig nog niks.
Jorrit    posted on 15-12-2006 12:27
er moet zeker nog een basslijn onder
dat wil dus zeggen dat er helemaal nog geen bassline inzit die moet er nog bijkomen niet moeilijk dat die zuigt

Goed, jij je zin.
Dat ding wat een beat moet voorstellen (die ik voor het gemak Bassline noemde) klinkt voor geen meter.
Mod edit by Jorrit on 15-12-2006 12:28 (3%)
Decom    posted on 15-12-2006 13:43
Owkeeej

mijn aandeel:

LINK (links boven in de hoek staat download in het grijs)

Jump plaatje !

Ben zelf nog niet tevreden over de percussie en de kicks.. ga er ook nog wat breaks inmaken.

Wat denken jullie ?

User edit by Decom on 15-12-2006 @ 15:09:05 (51%)
lrfist    posted on 15-12-2006 14:34
Poster: Decom
Owkeeej

mijn aandeel:

http://s29.quicksharing.com/v/7122016/Decom_unfinished.mp3.html
(links boven in de hoek staat download in het grijs)

Jump plaatje !

Ben zelf nog niet tevreden over de percussie en de kicks.. ga er ook nog wat breaks inmaken.

Wat denken jullie ?

zoals je zelf al zei, kick moet nog beter, zo een typische jumpkick hé. percursie doet me denken aan jingle-bells Happy, laughing
maar die melodie... die blijft echt hangen. het is precies of hij nu al vertrouwd klinkt (en ik ben geen jump-fan) :P

en dan mijn bijdrage weer

hier voor de vorige snippet met bass en wat minder druk

nieuwe snippet

User edit by lrfist on 15-12-2006 @ 14:53:33 (93%)
Decom    posted on 15-12-2006 16:19
Dit werkt niet echt volgens mij luistert hier niemand naar.... of vergis ik mij Confused
Jorrit    posted on 15-12-2006 16:26

Confused doe die beat anders is weg... :P Ik heb echt het idee alsof iemand op zo'n metalen container staat te hossen!

nieuwe snippet

Klink al beter, maar ik kan er weinig mee. Ik neem aan dat dit een intro is?
Decom    posted on 15-12-2006 16:59
Poster: Jorrit

Confused doe die beat anders is weg... :P Ik heb echt het idee alsof iemand op zo'n metalen container staat te hossen!

Klink al beter, maar ik kan er weinig mee. Ik neem aan dat dit een intro is?

ksluit mij aan bij jorrit die kick is echt bagger... het lijkt wel een snare (is het dat ook niet:P)

en met die laatste kan ik idd ook vrij weinig het ligt gewoon niet lekker in mn gehoor

En nog even ter eigen promotie omdat ik nog maar 1 reactie heb gehad en mn reply alweer iets naar boven is verdwenen...

mijn project

KLIK
(links boven in de hoek staat download in het grijs)

LauW    posted on 18-12-2006 20:05
Owkeeej

mijn aandeel:

LINK (links boven in de hoek staat download in het grijs)

Jump plaatje !

Wat denken jullie ?

Ja ergggggg lastig om voor mij te beoordelen, ik houd niet bepaald van sjump. Maar het klinkt aardig, is die niet wat langzaam voor een jumpplaatje?

zoals je zelf al zei, kick moet nog beter, zo een typische jumpkick hé. percursie doet me denken aan jingle-bells Happy, laughing
maar die melodie... die blijft echt hangen. het is precies of hij nu al vertrouwd klinkt (en ik ben geen jump-fan) :P

en dan mijn bijdrage weer

nieuwe snippet

Funkyhouse? Hmmz zo zou ik het niet durven noemen :P De samples die je gebruikt zijn erg basic en achterhaald, het lijkt wel een nintendo game, probeer dat eerst eens te veranderen, dat scheelt een hoop denk ik. Bij die nieuwe is het al iets beter maar nog steeds klinkt het vrij vaag allemaal..

Dit werkt niet echt volgens mij luistert hier niemand naar.... of vergis ik mij Confused

Komt omdat hier niet veel producers zitten dus dan word het geen druk topic nee ;P

Ik ben begonnen met een opvolger van elniño. Mist nog een boel en let niet op de schrale vocals (je wil niet weten waar ze vandaan komen) maar het idee lijkt me weer duidelijk, handjes de lucht in

http://www.lauwsplace.com/downloads/LauW_-_Collateral_Damage.mp3
lrfist    posted on 18-12-2006 20:14
vanaf :47 gaat je melodie wel zwaar in overdrive. zou iets zachtere aanpak proberen Happy, laughing
barthawk    posted on 18-12-2006 20:17
goed topic is dit lauw, ik zal van de week ff een snippet posten van een rework van twister z'n track 'no- tomorrow'
LauW    posted on 18-12-2006 21:07
vanaf :47 gaat je melodie wel zwaar in overdrive. zou iets zachtere aanpak proberen Happy, laughing

Klopt er zit een scream overheen vanaf 43sec dus dan hoort die lekker schreeuwerig te zijn. Maar ik heb hem net op me ipod beluisterd en daar klinkt die een stuk gaarder als op me pc dus ik moet er nog wel iets aan bijschafen...
Jorrit    posted on 18-12-2006 21:44
Ik erger me nogal aan die bubbling clapjes en snare's in je tracks.
Melodie is wel vet, maar echt een opvolger van je vorige track ja.

Wel mee doorgaan zou ik zeggen, vind m wel koel Winking my eye

378 Users online: 304 Guests (74 Unknown)
Pages generated today : 12.806
Most visitors online this month : 576
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.280.779