showtec shogun G 30
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Vibemaster-D    posted on 03-11-2006 16:08
ik zag laats bij feedback deze laser de showtec shogun G 30 staan het is een laser van 30 mWatt. weet iemand of het wat is ervaring er mee. en tot hoeveel mensen kun je deze laser gebruiken (of oppervlakte zaatlje). en welke DMX sturing is aan te raden. alvast bedankt voor de reacties.

DJ Dennis.

What do you think about showtec shogun G 30 ??

Vote :   

dj-t    posted on 03-11-2006 16:31

WE HEBBEN HET DUS OVER DEZE LASER.

Yorick    posted on 03-11-2006 16:35
Waar wil je hem voor gaan gebruiken dan help je ons al een heel end veder....

greup    posted on 03-11-2006 16:37
Geen ervaring mee. Echter vind ik 30mWatt toch wel aan de zwakke kant. Een 50mWatt groene laser straal begint er in mijn ogen pas een beetje op te lijken.

Het probleem is nou eenmaal dat er een hoop goedkope rommel wat betreft lasers op de markt is. Mensen zijn kennelijk nou eenmaal gek op lasers, en zo zijn deze "low budget" dingetjes op de markt verschenen...

Ik zou als ik jou was eerst gaan kijken naar deze laser, en gooi hem dan tussen een paar parren. Het effect kan meevallen, maar ik vermoedt dat het bij dit apparaat tegen gaat vallen.

Mooie lasers zijn nou eenmaal verschrikkelijk duur!

Gezien zijn wattage, al hoewel dat natuurlijk relatief is en een klein beetje het merkt en prijs in mijn achterhoofd houdende zou ik op gevoel zeggen.. Deze laser is "grappig" tot 200 man.

Verder zou je dit op elke dmx tafel moeten kunnen aansluiten.

Nogmaals.. ik ken hem niet, maar gezien de specs, merk en vooral de prijs verwacht ik bar weinig van dit app.
Ik hoop voor je dat hier mensen zijn die wel ECHT ervaring met dit ding hebben
Camino    posted on 03-11-2006 16:53
Poster: greup

Ik zou als ik jou was eerst gaan kijken naar deze laser, en gooi hem dan tussen een paar parren. Het effect kan meevallen, maar ik vermoedt dat het bij dit apparaat tegen gaat vallen.

Heuh? Daar snap ik niks van... een laser van zo'n lage kracht tussen pars gehangen ga je niet of nauwelijks kunnen zien! Als je er iets mee wilt doen dan zou je naar mijn mening hem beter ergens heel erg donker met veel rook hangen.

Ik heb deze laser ook nog nooit gebruikt - maar ik heb wel ervaring met de JB Systems stealth, ook eentje van 30mW en 580 Euro. Die laser kan wel een leuk effect zijn, maar mag nooit als vervanging gezien worden van bewegend licht! Investeer liever in wat Scans dan een laser van dit formaat. Ook omdat een laser niet te veel gebruikt kan worden op een avond - na een tijdje begint het te irriteren. Mijn advies: als je een laser nodig hebt, huur hem dan gewoon in. Investeer liever in pars, scans, en ander bewegend licht!

EDIT: Heb net de prijs van ******** gezien - hierbij vervalt mijn oude mening en zeg ik ga er voor! Shogun is een betrouwbaar werk, en 280 is geen geld voor een laser!

User edit by Camino on 03-11-2006 @ 19:11:58 (19%)
PatrickBeuken    posted on 03-11-2006 17:21
Poster: DeafDJ
EDIT: Heb net de prijs van Feeback gezien - hierbij vervalt mijn oude mening en zeg ik ga er voor! Shogun is een betrouwbaar werk, en 280 is geen geld voor een laser!

Ligt eraan wat je ervoor krijgt he... Geld weggooien is ook zonde.
Camino    posted on 03-11-2006 17:24
Uiteraard moet je hem uittesten, maar als deze vergelijkbaar is met de Stealth (wat hij iig qua wattage wel is) dan is het zeker z'n geld waard Happy, laughing
greup    posted on 03-11-2006 18:54

Heuh? Daar snap ik niks van... een laser van zo'n lage kracht tussen pars gehangen ga je niet of nauwelijks kunnen zien! Als je er iets mee wilt doen dan zou je naar mijn mening hem beter ergens heel erg donker met veel rook hangen.

Jup, en dan zie je dus gelijk wat voor pis-straal 30mWatt doorgaans is. En ik mag niet aannemen dat je van plan bent om al je parren uit te gaan zetten op het moment dat je even je lasertje aan wilt doen.

Uiteraard moet je hem uittesten, maar als deze vergelijkbaar is met de Stealth (wat hij iig qua wattage wel is) dan is het zeker z'n geld waard

Ik snap niet waar het enthausiasme over een stealth vandaan komt... Ook de stealth vind ik ongeacht zijn prijs absolut geen waarde toevoeging voor je show. 580 euro is weinig voor een laser... hier kun je dan ook niet veel voor terug verwachten.

Heb net de prijs van ***** gezien - hierbij vervalt mijn oude mening en zeg ik ga er voor! Shogun is een betrouwbaar werk, en 280 is geen geld voor een laser!

280 euro is geen geld voor een laser... dat zul je ongetwijfeld ook aan de laser zien. Daarom denk ik dat je beter die 280 in andere dingen kunt steken.

Ik heb een beetje het idee dat mijn idee van een leuke laser iets anders is dan die van jullie. Als je zo nodig een laser moet hebben... ga dan voor een fatsoenlijke die je wel goed kunt inzetten, denk hierbij aan een actormate v/a 50mwatt groen. Deze lasers zitten in een totaal andere prijsklasse,.. maar dat is om even aan te geven vanaf waar het naar mijn mening pas leuk wordt om een laser te hebben.

Camino    posted on 03-11-2006 19:20
Ik ben niet zo enthusiast over de Stealth, maar als hij maar 280 euro was ipv bijna 600 dan zou ik er voor gaan - naar mijn mening heb je er meer aan dan met andere lichteffecten in die prijsklasse. Voor 280 heb je nog geen eens een Mania!

Natuurlijk zijn sterkere, duurdere lasers beter, maar je moet geen kevertje met een porsche vergelijken!
greup    posted on 03-11-2006 19:36
Ik wil ook niets vergelijken. Ik wil alleen aangeven dat ik alles wat Onder de lichtopbrengst van bijv. z'n actor-mate met een 50mWatt green laser niet interesant vind. En dat zullen ook de bezoekers denk ik denken.

Daarom vind ik het persoonlijk weg gegooit geld ( en dan is 280 toch veel).

Maar goed,.. Dat is natuurlijk verder aan de topic starter
PatrickBeuken    posted on 03-11-2006 19:55
Achja... het eerste wat veel beginners kopen is een el-cheapo laser en stroboscoop... Iets waar je dus geen bal aan hebt. Maarja... beginners staren zich vaak nog blind op een bepaald beeld en denken dat goedkoop te kunnen bereiken.
djmamo    posted on 03-11-2006 20:13
lasers onder de 100 mwatt moet je niet kopen is veel te duur. en je hebt er relatief niets aan.

50 personen kun je er wel mee halen maar dan heb je geen laser nodig.

mijn mening: investeren in licht is zowiezo niet goed, en zeker lasers van weinig wattage is niet rendabel.

koop er gewoon platen of cd's van
www.moonentertainment.nl
Jorrit    posted on 03-11-2006 21:03
lasers onder de 100 mwatt moet je niet kopen is veel te duur.

beetje een vreemd argument, is een laser boven de 100 mWatt goedkoper dan? Is 280,- duur voor een laser? Bied de laser waar voor zijn geld?

investeren in licht is zowiezo niet goed

Confused

en zeker lasers van weinig wattage is niet rendabel.

Goed overwegingspunt, je moet je uberhaupt afvragen in welke mate de laser rendabel is of dat je hem puur voor privé vermaak wil hebben (en dan zou ik ervan afzien, dat gaat snel vervelen)
Laten we wel wezen, een laser is stuk minder breed inzetbaar dan een setje scans of parren als je die niet al had. Ik zie een laser niet zo snel een algemene drive in show ondersteunen, hooguit bij de party nummers en de wat hardere muziek voor het breder georienteerde volk.
greup    posted on 03-11-2006 21:14

quote:
lasers onder de 100 mwatt moet je niet kopen is veel te duur.

beetje een vreemd argument, is een laser boven de 100 mWatt goedkoper dan? Is 280,- duur voor een laser? Bied de laser waar voor zijn geld?

Ik neem aan dat mamo duur in de zin van, je krijgt er niets voor terug en of deze app. zijn absoluut niet rendabel.

movinghead    posted on 06-12-2008 12:38
hoi allemaal (ben nieuw) ik hep zelf zo'n lezer in m'n kamer maar het efect is heel goed aleen hep ik probleempjes met de dmx functie hij blijft effe branden en dan gaat hij weer uit meer lighten van shotec hebben dit ik denk dat het niet licht aan de lamp (laser) mischien door bepaalde instelingen
Tizio    posted on 06-12-2008 14:15
Je kunt dan misschien beter kijken naar de lasers van Laserworld, voor €300 heb je een RGY 250 mw laser ofzo.. Dan heb je een behoorlijk zaalvullend effect.
b-shock    posted on 07-05-2009 21:06
Zelf werk ik bij Feedback Eindhoven op de DJ & Light Afdeling dus ik weet er aardig wat vanaf.

De Shogun G30 is een kleine compacte Laser maar zeker niet slecht! Hij is Sound To Light en ook DMX Bestuurbaar. De Showgun G30 Beschikt Over 80 Ingebouwde Programs. Via Master/Slave kunnen meerdere aan elkaar worden gebonden. ik hoop je zo genoeg geinformeerd te hebben mocht je nog vragen hebben PM me ff of Mail of ga naar Feedback zelf!
_Ivan_    posted on 08-05-2009 08:59
Poster: b-shock
Zelf werk ik bij Feedback Eindhoven op de DJ & Light Afdeling dus ik weet er aardig wat vanaf.

De Shogun G30 is een kleine compacte Laser maar zeker niet slecht! Hij is Sound To Light en ook DMX Bestuurbaar. De Showgun G30 Beschikt Over 80 Ingebouwde Programs. Via Master/Slave kunnen meerdere aan elkaar worden gebonden. ik hoop je zo genoeg geinformeerd te hebben mocht je nog vragen hebben PM me ff of Mail of ga naar Feedback zelf!

Beperkte informatie voor een verkoper Cool

Wij hebben deze laser een keer gebruikt in een kleine zaal (ik schat 15 bij 10 ofzo), maar voor een beetje effect moet je al je parren inderdaad uit zetten, anders valt hij gewoon weg tussen alle andere effecten, best wel zonde als je daar 200 euro in stopt en er dan zo weinig van terug ziet. Een laser is wel vet, maar als je dan een laser wilt, koop dan ook meteen eentje van 1000 euro en een beter merk. Dan heb je er veel langer plezier van en is hij veel breder inzetbaar.
Feel&.Celebrate.Life!
Bouncy    posted on 08-05-2009 10:28
Poster: _Ivan_
Poster: b-shock

Wij hebben deze laser een keer gebruikt in een kleine zaal (ik schat 15 bij 10 ofzo), maar voor een beetje effect moet je al je parren inderdaad uit zetten, anders valt hij gewoon weg tussen alle andere effecten, best wel zonde als je daar 200 euro in stopt en er dan zo weinig van terug ziet. Een laser is wel vet, maar als je dan een laser wilt, koop dan ook meteen eentje van 1000 euro en een beter merk. Dan heb je er veel langer plezier van en is hij veel breder inzetbaar.

Fabulous Feelings?:P

Maar ik vraag me af in hoe verre dat klopt, bij dat feest hadden we gewone rookmachines, volgens mij is het effect bij een Hazer veel beter. Ik heb een keer bij JSL dezelfde laser mee gehad op klus, met 2 gigantische hazers, in een zaal van 30 meter diep, en hij kwam er makkelijk door heen. 

Ik vind alleen de kwaliteit van de laser (alle macro's enzo) best slecht, er zitten niet veel leuke dingen tussen, het ding staat gewoon een beetje te hypperen...

Flexii    posted on 08-05-2009 14:23
Ik heb zelf een laser van 200mw groen, die zowel dmx als ILDA stuurbaar is. Dan kun je er wat mee met je drive in show,, Dan kun je er wat mee. Zoals Maarten zegt, ik zou zeker niet een laser halen met minder dan 100mw, want dat valt gewoon vies tegen wat je daarmee kunt.

Zoals mensen hier zeggen aan een setje scans of parren heb je meer, daar ben ik het grotendeels mee eens, maar wel merk ik dat de lasers op dit moment op examenfeesten en dergelijke erg gewild zijn.

Als je een laser wilt aanschaffen ga dan altijd naar een winkel waar ze een grote showroom hebben, met minstens 5 verschillende lasers zodat je kunt vergelijken. Als je kijkt naar de goedkope kleine lasertjes zoals die shoguns en ook de 250 rgy van Laserworld, die scans zijn niet snel genoeg om mooie circels te maken, dan zie je altijd van die golven er in zeg maar, n soort zonnetje.
b-shock    posted on 08-05-2009 14:30
Poster: _Ivan_

Hé ik doe dit werk pas paar maandjes he Winking my eye
User edit by b-shock on 09-05-2009 @ 04:35:00 (3%)
Flexii    posted on 09-05-2009 13:38
hier dit is mijn Laserworld CS 200g
b-shock    posted on 09-05-2009 15:25
Wow! die ziet er goed uit. schrijf is een review een keertjeHappy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 5.841 days.
 Post CommentThat would be 194.7 months
or a whopping 16 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

77 Users online: 16 Guests (61 Unknown)
Pages generated today : 14.546
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.194.415