SGM Studio 12 Scan Control
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

greup    posted on 01-11-2006 22:05
Ik heb een vraag.
gezien het feit ik van plan ben om binnenkort te daten met deze lichttafel hoop ik dat er hier mensen rond lopen met ervaring, danwel deze tafel in bezit hebben.

Het doel is deze in te zetten op schoolfeesten, en kleine simpele theater klusjes. Waar ik nu nog een avo pearl icl. lichtman moet huren wil ik dus deze tafel gaan inzetten. * dit scheeld namelijk nogal in de kosten*

Voor de duidelijkheid,...

Het gaat om deze tafel

Mod edit by greup on 03-03-2007 15:32 (22%)

What do you think about SGM Studio 12 Scan Control ??

Vote :   

Vibemaster-D    posted on 02-11-2006 17:09
ik heb een 2e hands Avo pearl 2004 gekocht. maar ik gebruik deze ook wel eens op school. is wel een mooi dingetje voor MH's & scanners. alleen de pan & tilt vind ik niet zo geweldig. via faders. bij de pearl & en zo een GLP tafeltje heb je 2 jogwieltjes.  verder vind ik dat op de display weinig informatie zichtbaar is. maar het is wel een duidelijke goed werkende tafel.

+punten.
- beetje schuin (vind ik persoonlijk wel handig)
- aansluiting voor een gooseneck
- faders zijn lang genoeg.
- kanalen zat voor een kleine lichtshow

-punten
- niet handig als je veel pars hebt.
- als je je scanners en MH's in veel groepen verdeelt.)

maar voor ene kleine lichtshow is het zeker een mooi ding.
16 par's
4 MH's/scanners.
stroboscoop

ga je voor meer zou ik een kijken voor een 2e hands pearl. die zijn er maar zat. bij grote licht & geluids bedrijven voor een betaalbare prijs..

User edit by Vibemaster-D on 02-11-2006 @ 17:09:44 (5%)
greup    posted on 02-11-2006 17:21
het kopen van een avo pearl zie ik niet gebeuren. Dat zou in mijn geval economische zinloos zijn.

Hij gaat gebruikt worden met veelal 6/8 mh's en 4 tot 6 fourbarren.

Gezien het aantal kanalen, uit m'n hoofd genoeg voor 12 fixutures van 32 kanalen zou die toch wel goed te doen moeten zijn?

wat ik trouwens ook niet zo snel kon vinden is of deze tafel de mogelijkheid heeft om progjes te back-uppen naar een extern app. bijvoorbeeld een usb stick zodat ik mijn progjes ook in een andere Sgm studio 12 zou kunnen stoppen. (dit wel een absolute pre voor mij)

Ik verwacht uit dit app fatsoenlijke discoshow te kunnen halen. Het niveau van een avo pearl vind ik persoonlijk een beetje te hoog voor simpele discoshows. Als we gaan praten over live shows ect zal deze waarscheinlijk thuis blijven.

over die faders voor pan en tilt, is het niet zo dat je kunt instellen dat je daarvoor je joystick gebruikt?

alvast bedankt!
greup    posted on 02-11-2006 17:32
Net ff wat extra info kunnen vinden.

• 512 kanaals stuurtafel met 12 kanalen voorbehouden voor dimmers (2 presets), omschakelbaar naar 24 kanaals (1 preset).
  • Bezit reeds voorgeprogrammeerde bewegingen voor scans en moving heads.
  • 2 presets + memory register op 3 onafhankelijke rijen faders.
  • 12 programmeerbare chases (max. 12 stappen per chase).
  • 144 scène geheugens.
  • 12 pagina’s met memory registers.
  • Chases kunnen zeer eenvoudig bewaart worden in geheugens.
  • Link-functie voor updating van geheugen.
  • DMX in/out connector,
  • SMPTE om geheugenwijziging te synchroniseren met beeld of geluid.
  • Onafhankelijke regeling van preset cross-fade tijden.
  • Audio input en ingebouwde microfoon voor synchronisatie met de muziek.
  • MIDI in/thru/out connectoren.
  • Data en geheugens kunnen gedownload worden naar een PC via RS232 aansluiting.
  • Jack aansluiting voor pedaal (op en neer wandelen door de geheugen registers).
  • XLR aansluiting voor service lampje (3W 12V).
  • Universele controller voor 12 toestellen (scans, moving heads,&hellipWinking my eye met een max. van 36 kanalen per toestel.
  • Scans en moving heads kunnen zelf toegevoefd worden aan bibliotheek.
  • 12 programma’s met 12 scènes gereserveerd voor intelligent licht.
  • Interne software patch.
Blijft nog  even de vraag, hoe makkelijk is het om live intespringen met deze tafel?
DNR    posted on 02-11-2006 19:14
ik denk dat je het best hm ergens kan gaan proberen. er zijn vast wel een aantal winkels waar je ze kan proberen.
Vibemaster-D    posted on 02-11-2006 19:39
als je die lichtcombinatie van jouw gebruikt is een pearl een beetje overkill. je kan die joystick instellen dat klopt (even niet aangedacht sorry.)
volgens mij kan je wel backuppen maar het is niet zo dat je een usb stick er in doet en dan even laden op een andere tafel.
Nvie    posted on 02-11-2006 19:42
Het nadeel van dit soort tafels vind ik altijd dat je ze niet van te voren kunt proggen, als je ze huurt. Als je dan in tijdsnood komt () ben je dan natuurlijk grandioos zwaar het lul...
greup    posted on 02-11-2006 19:49
ag, met mh's is dat een kwestie van slim proggen. Ik geloof dat je je bestanden kunt back-uppen door ze naar een andere pc te sturen. ( beetje jammer, want ik heb natuurlijk lang niet altijd even mijn pc op locatie staan)

Mijn doel is overigens neit om deze tafel nu al aan tekopen. Maar ik ben van plan deze tafel een paar dagen in te huren, te verkennen, en dan standaard progjes op te slaan zodat ik als ik de tafel weer nodig heb even deze progjes erop kan zetten.
Jammer dus dat het niet zo makkelijk backuppen is al bij een pearl.

@ dennisv, Hoe ervaar jij het progwerk bij deze tafel? simpel en overzichtelijk? is het is echt even een kwestie van er goed voor gaan zitten..
En wederom nog even de vraag, hoe ervaar jij het live inspringen bij deze tafel..
Mod edit by greup on 02-11-2006 19:50 (2%)
greup    posted on 02-11-2006 19:55
Poster: Nvie
Het nadeel van dit soort tafels vind ik altijd dat je ze niet van te voren kunt proggen, als je ze huurt. Als je dan in tijdsnood komt () ben je dan natuurlijk grandioos zwaar het lul...

voor het ergste geval,... er zitten al standaard progjes in voor scans, mh's en cases...
Vibemaster-D    posted on 03-11-2006 14:44
@ greup. het programmeren vind ik wel lekker het is net het zelfde als ze je CDJ1000's  geven je weet niet hoe ze werken je gaat een middagje lekker proberen en kloten en hoppa je komt een heel eind. ik heb er wel effe een middagje op geoefent maar dan heb je het lekker door. en live inspringen is eigen mening het gaat wel redelijk maar dat is ook weer effe een keer gedaan hebben.
tubus    posted on 04-03-2007 21:32
wat kost een pearl ongeveer

evt 2e hands
greup    posted on 04-03-2007 22:33
welke pearl?

de prijzen kun je zo op het internet vinden.

This is an old Topic

No new postings for 6.642 days.
 Post CommentThat would be 221.4 months
or a whopping 18.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

187 Users online: 16 Guests (171 Unknown)
Pages generated today : 69.254
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.547.255