verschil white label black label gwone label
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jer-E    posted on 01-11-2006 11:04
ik ben net begonnen met platen draaien :P

draai normaal altijd cd's
maar wat is het verschill tussen
white label, black label en een gwone label
Confused??

What do you think about verschil white label black label gwone label ??

Vote :   
Yorick    posted on 01-11-2006 11:10
Tja dat is nog is een goede vraag.....Jongens Wie Weet Dit?
the-melody    posted on 01-11-2006 11:10
White label zijn nummers van een artiest die bv zijn 1ste nummer uitbrengt. Die brengen ze(de platenfirma dus) dan uit op een zogenaamd white label(dus zonder label). Als de platenfirma dan ziet dat het goed scoort zetten ze er een label op. Black label weet ik zo niet. Gewoon label is dat waar gewoon de nummers opkomen, maar kan ook evengoed een artiest zijn 1ste nummer ook zijn. Het is maar net waar de firma nét zin in heeft.
User edit by the-melody on 01-11-2006 @ 11:10:50 (5%)
lolbroek    posted on 01-11-2006 11:34
Melody heeft gelijk, maar ik weet ook niet echt goed wat je bedoelt met Black Labels?
the-melody    posted on 01-11-2006 11:37
Ik denk persoonlijk(gaat fout zijn, dat weet ik al maar ga het toch zeggen) dat dat nummers zijn, die vroeger goed hebben gescoort. Maar nu moeilijk verkrijgbaar zijn, maar toch gewild. En dat de platenfirma ze dan op de zogenaamde black labels drukt, die dan(mss) wat meer geld kosten.
FlowReal    posted on 01-11-2006 11:40
black label heeft volgens mij alleen wat te maken met johnny walker :P
barthawk    posted on 01-11-2006 11:53
quote:
Poster: the-melody
Ik denk persoonlijk(gaat fout zijn, dat weet ik al maar ga het toch zeggen) dat dat nummers zijn, die vroeger goed hebben gescoort. Maar nu moeilijk verkrijgbaar zijn, maar toch gewild. En dat de platenfirma ze dan op de zogenaamde black labels drukt, die dan(mss) wat meer geld kosten.

ik had ook ooit een paar klassiekers gekocht op vinyl, maar die waren allemaal weer gedrukt op whitelabel...maar hoe dit verhaal precies zit weet ik eigenlijk niet, nooit bij stilgestaan....

quote:
Poster: FlowReal
black label heeft volgens mij alleen wat te maken met johnny walker

offtopic: dan ook maar gelijk een blue label, zijn wel wat duurder...Cheers!

User edit by barthawk on 01-11-2006 @ 11:57:31 (1%)
the-melody    posted on 01-11-2006 11:56
ik had ook ooit een paar klassiekers gekocht op vinyl, maar die waren allemaal weer gedrukt op whitelabel...maar hoe dit verhaal precies zit weet ik eigenlijk niet, nooit bij stilgestaan....

ja juist erom dat ik zei dat het mss fout is. Ik koop zelfs soms nog klassiekers waarvan er nog een cover is.
Progrezz    posted on 01-11-2006 13:49
black label komt denk ik vooral voor bij hardcore enzo, ist zelfde als whitelabel

whitelabels zijn dus promo's, deze dienen als promotiemateriaal, delen ze een deel van uit aan dj die ze kennen en aan bekende dj's om te zien of het publiek er goed op reageert en te zien hoe die dj hem vindt
overschot gaat gewoon de winkel in om te verkopen

er zijn ook promo's op echte releases, dus de cover en label staan al vast, deze worden een tijdje voor de officiele release uitgebracht met de bedoeling bekende dj's en dj's die de producer kent de kans te geven hem al te draaien voor hij echt uitkomt, als teaser voor de echte release die iedereen dan in de winkel kan gaan kopen
Lead    posted on 01-11-2006 21:34
Poster: barthawk
offtopic: dan ook maar gelijk een blue label, zijn wel wat duurder...Cheers!

Als ik toch mag kiezen, geef mij maar een Jack (maar dan wel ik de cola Winking my eye )

Whitelabel
Het is lang zo geweest dat een artiest een test-persing liet maken (meestal zo'n 1000 stuks) die onder grote DJ's en gelukkige in een platen pool werden verdeeld. Al naar gelang de reacties op de test promo's (de platen zonder lang, oftwel: whitelabels) werd besloten hoeveel er geperst gingen worden (met een normaal label). Dit wordt tegenwoordig niet meer op zulke grote schaal gedaan, daardoor zijn de whitelabel zeldzamer geworden.

Maar dit is niet de enigste reden dat er white labels zijn. Het kan ook zo zijn dat er vanwege de kleine oplage geen labels gedrukt worden (kosten issue) of dat de platen worden uitgegeven (ook in kleine oplages) door een artiest zelf.

Een andere mogelijkheid voor een plaat met een wit label is een bootleg. Het gaat dan om (illegale) her persingen van oude nummer. Vaak zonder toestemming en medeweten van de artiest zelf.

Dus als je een plaat vind met een wit label en een oud nummer erop, of met meerdere goede tracks van verschillende artiesten, dan het je grote kans dat dit een bootleg is.

Blacklabel
Nooit van gehoord, zou er ook niets bij kunnen verzinnen.

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 01-11-2006 21:35 (1%)
lrfist    posted on 03-11-2006 15:01
black label is whisky, in platen bestaat het niet :P

je kan er mssch nog bijzeggen nadat de plaat dan op een label is verschenen, die white labels een collectors item worden Happy, laughing
en bij whitelabels hoort meestal ook het bekende zinnetje "promotion only, not for (re)sale"
barthawk    posted on 03-11-2006 15:27
Poster: lrfist
black label is whisky, in platen bestaat het niet :P

je kan er mssch nog bijzeggen nadat de plaat dan op een label is verschenen, die white labels een collectors item worden Happy, laughing
en bij whitelabels hoort meestal ook het bekende zinnetje "promotion only, not for (re)sale"

idd stond er bij mij ook altijd op, 'for promotional use only'
Illusion    posted on 03-11-2006 20:22
Nooit van Black Label gehoord.

White Label kan ook van een Unknown artiest wezen, nou jah lees de post van lead maar:d
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Camino    posted on 03-11-2006 23:48
Unknown artiest bestaat niet - dat zijn gewoon bootlegs (zoals remixes e.d.) waarvan dat de artiest zijn naam niet bekend wil maken omdat het strafbaar is!
Illusion    posted on 04-11-2006 13:27
Als diegene zijn naam niet bekend wil maken, dan is het toch ook gewoon Unknown artist.

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Progrezz    posted on 04-11-2006 18:16
blacklabel bestaat echt wel, dan ist label gewoon knalzwart en is voort zelfde doeleind als een whitelabel
Camino    posted on 04-11-2006 18:22
De kleur van het label maakt niet echt zo veel uit - het is en blijft een whitelabel Winking my eye
lolbroek    posted on 06-11-2006 14:38
Jep blacklabel is gewoon denk ik eens verkeerd geinterpreteerd door iemand Happy, laughing
Heb net eens zitten kijken en ik heb er ook wel zo een 10 tal "blacklabels" maar dat zijn gewoon naamloze hoor ( whitelabels dus)
Lead    posted on 07-11-2006 10:11
Of er wordt natuurlijk het platenlabel "Black Label" bedoeld.... Er is een hardcore label geweest waar onder ander Prophet en Buzzfuzz dingen op  heb ben uitgegeven.
Let the BASS be louder
lolbroek    posted on 07-11-2006 12:15
Daar ken ik niets van Happy, laughing Mijn kennis op het vlak van hardstyle/hardcore is wel erg beperkt :p
Jer-E    posted on 13-11-2006 10:04
ik heb een keer ergens gehoord dat je een exclusieve black label plaat kon winnen
dus ik denk zelf dat het een exlusieve plaat es waarvan de maar 1 is ofzo

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

390 Users online: 42 Guests (348 Unknown)
Pages generated today : 44.075
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.696.087