externe harde schijf op 98
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

lrfist    posted on 31-10-2006 18:16
ik heb een eh-35br en werkt perfect op mijn pc met xp.
ik wil hem aansluiten op mijn pc met windows '98, heb de drivers geinstalleerd, hij zegt dat het correct werkt, maar bij apparaatbeheer>>eigenschappen staat er nog geen locatie bij (bv. F: ). weet er iemand hoe je een locatie erbij krijgt?
ik weet met xp kan je naar systeembeheer>>schijven>>etc , maar bij windows '98 staat er geen systeembeheer in config...

iemand een ideetje?

What do you think about externe harde schijf op 98 ??

Vote :   

ccc    posted on 31-10-2006 19:06
Ja ik weet het denk ik. Je schijf zal geformateerd zijn naar het formaat NTFS en dit herkent windows 98 niet. Wil je je externe hardeschijf ook op 98 gebruiken, kun je het beste alle bestanden naar de windows xp pc kopieren van je externe hd, daarna de hd formateren naar FAT32 en dan de bestanden terug kopiëren.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Happy, laughing

Lead    posted on 31-10-2006 23:52
Dat moet het inderdaad zijn. Win98 weet nog niet dat er zoiets als NTFS bestaat Winking my eye
Let the BASS be louder
Laidback    posted on 01-11-2006 01:24
Poster: ccc
Ja ik weet het denk ik. Je schijf zal geformateerd zijn naar het formaat NTFS en dit herkent windows 98 niet. Wil je je externe hardeschijf ook op 98 gebruiken, kun je het beste alle bestanden naar de windows xp pc kopieren van je externe hd, daarna de hd formateren naar FAT32 en dan de bestanden terug kopiëren.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Happy, laughing

dit zou ik persoonlijk niet doen Winking my eye
Fat 32 is meer voor Besturings Systemen..
en dan kan het heel goed zijn dat je geen bestanden Groter als een bepaald (FAT32) gegeven op je HD kan zetten..
wat ik aanraad even te doen is de winkel bellen waar je de schijf + Bracket gekocht heb.
die weten je precies te vertellen Hoe & Wat! Happy, laughing..

ik heb hier ook een Ext hd liggen van Western Digital..
een 300 GB welterverstaan..
en WIN98 heeft nou eenmaal Problemen met het draaien van deze (voor 98) ÜBER schijven!..
er is Freeware software Tool voor.. die ik kan geven (die ik gebruikt heb). maar ik stel voor dat je eerst even naar de Winkel Opbelt..of even langs gaat..
de tool is namelijk errug ingewikkeld.. en de Stress factor is best hoog! :P

Nja.. Suc6!

Lead    posted on 01-11-2006 09:59
Volgens mij was er ook nog zoiets dat je bij schijven boven de zoveel GB altijd NTFS moest gebruiken... Maar dat weet ik niet meer zeker
Let the BASS be louder
ccc    posted on 01-11-2006 14:05
Poster: Laidback

dit zou ik persoonlijk niet doen Winking my eye
Fat 32 is meer voor Besturings Systemen..
en dan kan het heel goed zijn dat je geen bestanden Groter als een bepaald (FAT32) gegeven op je HD kan zetten..
wat ik aanraad even te doen is de winkel bellen waar je de schijf + Bracket gekocht heb.
die weten je precies te vertellen Hoe & Wat! Happy, laughing..

ik heb hier ook een Ext hd liggen van Western Digital..
een 300 GB welterverstaan..
en WIN98 heeft nou eenmaal Problemen met het draaien van deze (voor 98) ÜBER schijven!..
er is Freeware software Tool voor.. die ik kan geven (die ik gebruikt heb). maar ik stel voor dat je eerst even naar de Winkel Opbelt..of even langs gaat..
de tool is namelijk errug ingewikkeld.. en de Stress factor is best hoog! :P

Nja.. Suc6!

Ik snap jou verhaal niet zo goed. Bedoel je dat je met die tool wel een NTFS schijf op 98 aan de gang kan krijgen?

Ik heb een externe schijf van samsung geformateerd naar FAT 32 en deze werkt perfect onder 98. Wel aan te raden dat de pc met 98 een USB 2 poort heeft anders gaat het echt langzaam.

This is an old Topic

No new postings for 6.904 days.
 Post CommentThat would be 230.1 months
or a whopping 18.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

323 Users online: 51 Guests (272 Unknown)
Pages generated today : 49.188
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.701.200