Cdj-800MKII Vragen!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RenéKuppens    posted on 31-10-2006 17:53
Mijn eerste vraag is:

Hoe komt het dat mijn cdj-800MKII soms zijn cue-point vergeet?
zo ver ik weet is het alleen op een mp3`tje is dit normaal?
waar licht het aan en wat zou ik er aan kunnen doen?

Mijn tweede vraag is:

De firmware update cd.
- is het belangrijk deze te gebruiken
- wat ga ik hier aan verschil aan voelen
- kan het zijn dat door de cd mijn vorige vraag ook beantwoord kan worden dus dat hij de cue point onthoud?

Alvast bedankt

What do you think about Cdj-800MKII Vragen! ??

Vote :   

Dj_Danny    posted on 31-10-2006 21:08
Hoe kom je er bij dat hij de cue-points vergeet? Ik ben in het bezit van twee van deze beesten en heb het nog nooit meegemaakt. Niet bij een mp3-cd en niet bij gewone audio-cd's.

De update is niet heel belangrijk, maar is alleen een update voor de verbetering van qualiteit. De update bevat op dit moment een verbetering voor de mastertempo, dan klinktie beter. En hij is beter in staat om vuile/bekraste te lezen.

Denk er echter wel aan, dat als je bij de grotere/bekendere dealers koopt en je pas over een maand koopt de kans groot is dat hij al de nieuwste versie is. Dit omdat de verkoop daar vrij hard loopt en dus snel een nieuwe versie ingekocht is.
tairip    posted on 31-10-2006 21:30
Ik zou altijd een update doen als ik jou was, het kan nooit kwaad en men brengt niet voor niets een update uit!

Je CDJ  onthoudt soms een Cuepunt niet? Das wel erg apart, vertel eens hoe jij een Cuepunt vastlegt.
Lead    posted on 31-10-2006 23:53
Eerst updaten, dat doe je op deze manier en dan verder kijken
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 31-10-2006 23:53 (3%)
RenéKuppens    posted on 01-11-2006 15:16
Ik heb net mijn 800MK2's ge-update van V1.50 naar V1.80....

Had ik het maar niet gedaan. Master Tempo is inderdaad 10 keer beter. De gevoeligheid van de jog-dail is is (en dan maak ik een understatement) achteruit gegaan. Bij V1.50 was ie supergevoelig: al deed je 'm maar een tikje achteruit, dan paste de snelheid zich al eventjes aan. Nu lijkt het erop alsof je eerst een bepaalde snelheid moet halen met de jog-dail om de snelheid aan te kunnen passen... De feel is naar de gallemiezen en ik moet vrijdag op pad met die dingen. Vlug nog even de nieuwe feel te pakken krijgen

Jammer. Persoonlijk ga ik liever meteen terug naar V1.50... dan maar een MT die minder is.

Lead, zou jij op het werk eens kunnen testen of mijn bevindingen kloppen?

als ik dit lees denk ik is het wel slim hem te udate

en kan het niet gewoon aan mijn cdj`s liggen moet ik er mee terug gaan en laten zien wat hij doetWOW
User edit by RenéKuppens on 01-11-2006 @ 15:24:58 (100%)
RenéKuppens    posted on 01-11-2006 15:18
Poster: tairip
Ik zou altijd een update doen als ik jou was, het kan nooit kwaad en men brengt niet voor niets een update uit!

Je CDJ  onthoudt soms een Cuepunt niet? Das wel erg apart, vertel eens hoe jij een Cuepunt vastlegt.

Kijk als ik hem zelf zet blijft hij altijd behalve bij een nummer Moving on stereo van pakito

maar het gebeurd wel vaker (ik denk dat ik nu zon 6 nummers heb gezien) waarbij hij in hetbegin helemaal vooraan de cue wel zet maar als ik op play druk hij hem naar een paar seconden vergeet verzet ik hem een klein beetje dan ondhoud hij hem plots wel :S
tairip    posted on 01-11-2006 16:36
Cue jij door je cd op pause te drukken en dan het Cue knopje in te drukken?
Niet op de Denon manier dus?

Als hij hem echt niet onthoudt even terug gaan naar de dealer waar je hem vandaan hebt!
Vibemaster-D    posted on 01-11-2006 16:54
je kunt toch beter cue'n met de "in" knop van de loop
en by the way is de denon manier danConfused
RenéKuppens    posted on 01-11-2006 19:41
Poster: tairip
Cue jij door je cd op pause te drukken en dan het Cue knopje in te drukken?
Niet op de Denon manier dus?

Als hij hem echt niet onthoudt even terug gaan naar de dealer waar je hem vandaan hebt!

soms maar als het onder het draaien doe dan met de in knop ja
Lead    posted on 01-11-2006 21:46
Ik hou druk op Cue las ik het met de touch sensor stil hou, ik wil mijn cue punt lieftst zo nauwkeurig mogelijk hebben. Ik zet hem op het goede frame met de << en >> knoppen.

Loop-In kun je inderdaad ook gebruiken als je een Cue punt wilt maken terwijl de track moet doorlopen. Maar meestal maak ik mijn Cue punt als het het nodig heb, bij het gelijkzetten op de hoofdtelefoon Winking my eye
Let the BASS be louder
RenéKuppens    posted on 02-11-2006 16:24
ja ik doe het meestal zetten op pitch bent dan draaien tot ie net voor een beat zit en CUE:D

This is an old Topic

No new postings for 6.903 days.
 Post CommentThat would be 230.1 months
or a whopping 18.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

254 Users online: 29 Guests (225 Unknown)
Pages generated today : 38.746
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.690.758