Nieuws uit de krant (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DNR    posted on 30-10-2006 12:16

Mag dat wat zachter!

HENGELO - Een feest met draadloze koptelefoons, één of twee dj's en een muisstille zaal. Ziedaar: Silent Disco. Mensen die swingen op de dansvloer of meezingen, zo vals als een kraai. Dat is de succesformule van Silent Disco, die zaterdagavond Metropool in Hengelo aandeed.

Silent Disco in Metropool: mensen dansen met koptelefoons op, in de zaal zelf is geen muziek te horen. Foto Toma Tudor
In een 'rad van geluid', een draaiende lichtbak, hangen draadloze koptelefoons. Wie die opzet, snapt waarom discostappers het naar hun zin hebben. En waarom ze zo vals zingen.'Voor ik het wist zong ik net zo hard mee als in een ander café. Ik had er niet bij stilgestaan dat iedereen me kon horen', lacht Ellen ter Elst.

(bron: www.tubantia.nl)

dit bericht stond hier vanmorgen in de krant.

What do you think about Nieuws uit de krant ??

Vote :   

dj-nick    posted on 31-10-2006 17:09
ik heb ook een keer zo een fluisterdisco gedraaid ik kan je zeggen dat het enorm lachen is maar het is wel moeilijk om te mixen

maar nvie zegt als de dj 5 minuten in het rood draaid hoe het dan klinkt
nou gewoon goed je kan zo rood draaien als je wil maar het wordt toch nog gefilterd en mocht je het te hard vinden kan je de koptelefoon zachter zetten
_Ivan_    posted on 01-11-2006 07:58
Hopen dat batterijen allemaal opgeladen zijn(A)..... een fluisterdisco? waarom zou dat moeilijker mixen zijn?
Feel&.Celebrate.Life!
RenéKuppens    posted on 01-11-2006 15:26
dit lijkt me niks:S

edit:

reden ik denk dat je dan een heel raar gevoel hebt als degene tegen over je tegen je wil praten die heeft dat ding hard staan jij zagt nou ga dan maar een praten:D
en zet je hem af val je in een dode stilte:S
User edit by RenéKuppens on 01-11-2006 @ 15:26:57 (100%)
DNR    posted on 01-11-2006 21:06
Poster: _Ivan_
Hopen dat batterijen allemaal opgeladen zijn(A)..... een fluisterdisco? waarom zou dat moeilijker mixen zijn?

ik denk omdat je alles via 1 HP moet mixen.
User edit by DNR on 01-11-2006 @ 21:06:27 (10%)
dj-nick    posted on 01-11-2006 21:13
ja het is niet zo veel moeilijker maar het is gewoon even wennen omdat je alles over je HP moet doen en dat gaat soms wat moeilijker
PatrickBeuken    posted on 01-11-2006 21:35
Het is nauwelijks moeilijker. Het enige verschil met normaal mixen is dat je geen zaalgeluid hebt, maar dit kun je ook gewoon over je HP horen.
Lead    posted on 01-11-2006 21:37
Poster: dj-nick
i...je kan zo rood draaien als je wil maar het wordt toch nog gefilterd en mocht je het te hard vinden kan je de koptelefoon zachter zetten

En hier zakt mijn broek dus van af...

Als geluid al (bijna) overstuurd de mixer uit komt (in het rood) is er echt geen filter die dat weer goed kan maken...

ROOD = DOOD !

Draai zoals een pro het zou moeten doen, netjes en uit het rood. Zo maak je vrienden met de jongens van het geluid... en die bepalen uiteindelijk hoe hard het gaat, de DJ bepaald alleen maar HOE het klinkt.

(en ja ik weet dat er ook nog genoeg pro's zijn die niet weten hoe een mixer werkt)
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 01-11-2006 21:39 (70%)
Ferrox    posted on 01-11-2006 21:41
Ik kreeg laatst op een feest als enigste het compliment dat ik netjes op niveau bleef draaien. Ik corrigeer continu, als ik ook maar zie dat het ledje van +1 knipperd gaat mijn mixer al zachter. Simpel maar wel effectief en bevordelijk voor de geluidskwaliteit.

Ik had dus ook iemand anders voor me draaien en echt alle potmeters stonden op standje 3 uur.. Nou de rode ledjes gingen niet meer uit op me Xone.. dus kun je nagaan hoe vernaait het geluid is geweest en rood bij een Xone is +10 dB.
PatrickBeuken    posted on 01-11-2006 21:49
@ Lead => *Zucht* volgens mij kun je dat je hele leven blijven vertellen :P Op de opendag bij RB Sound stonden ze toen ook te kijken van 'Ow? Dat wist ik niet... Rood is toch harder? Happy, laughing'
Mja... eigenlijk moet je gewoon op 0db uitsturen en niet op die lampjes letten, want bij de ene mixer is +2db rood en op de andere pas +10db...
Antoine88    posted on 01-11-2006 22:19
Hu..!?
Dit is echt TE raar. Dit artikel stond 30 oktober 2006 in de krant.?
Als mijn geheugen normaal werkt, kan ik me herinneren dat dit artikel al langere tijd geleden is verschenen. En dan meen ik enkele maanden.

Weird.. ..
Jorrit    posted on 01-11-2006 22:25
ROOD = DOOD !

Zullen ze bij Pioneer leuk vinden, dit soort uitspraken! Winking my eye
dj-nick    posted on 02-11-2006 15:59
Poster: Lead

En hier zakt mijn broek dus van af...

Als geluid al (bijna) overstuurd de mixer uit komt (in het rood) is er echt geen filter die dat weer goed kan maken...

ROOD = DOOD !

Draai zoals een pro het zou moeten doen, netjes en uit het rood. Zo maak je vrienden met de jongens van het geluid... en die bepalen uiteindelijk hoe hard het gaat, de DJ bepaald alleen maar HOE het klinkt.

(en ja ik weet dat er ook nog genoeg pro's zijn die niet weten hoe een mixer werkt)

ja dat weet ik maar zo hebben ze het tegen mij verteld dat het geen kwaad kon ik heb het dus ook niet gedaan maar zoals gezegt wordt heel veel dj's ook pro draaien zwaar in het rood
Camino    posted on 03-11-2006 13:31
Rood is gewoon not done. Het kan wel eens gebeuren dat je over gaat, maar probeer toch te zorgen dat je niet luider dan +1 (peaks) uitstuurt! Het enige dat er van komt is dat je geluid gaat vervormen - zeker digitaal is dit geen pretje
Thomz    posted on 03-11-2006 14:28
Poster: Laidback
iedereen Sony MDR - 7509 Hp's op.. Hoppa! :D
draadloze Senheiser Zender in de broek..  knallen maar! :D

En laidback sponsort :d
IbiziX    posted on 03-11-2006 15:48
hoe kan een dj luisteren naar zijn muziek en voorbeluisteren terzelfdertijdConfused
moet hij dan 2 hoofdtelefoons hebben want als hij de muziek beatmatcht moet hij maken dat hij de juiste op zijn hoofd heeft :p
Thomz    posted on 03-11-2006 16:11
Poster: IbiziX
hoe kan een dj luisteren naar zijn muziek en voorbeluisteren terzelfdertijdConfused
moet hij dan 2 hoofdtelefoons hebben want als hij de muziek beatmatcht moet hij maken dat hij de juiste op zijn hoofd heeft :p

Via cue mix, zo kan je gewoon kiezen welke van de je wil beluisteren (PLF of PGM), en je kan ze ook laten ineen lopen zonder dat dat signaal naar de master wordt gestuurd.
Camino    posted on 03-11-2006 16:59
Verschillende opties: Split mix (linker kanaal HP PFL, rechter Master of vice versa) wat op de meeste duurdere mixers staat en ik niet aanraad, en de meeste mixers (Vestax uitgezonderd) hebben een fader of een potmeter om het balans tussen master en PFL te selecteren.
the-melody    posted on 10-11-2006 19:34
hier een filmpje ervan

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

96 Users online: 12 Guests (84 Unknown)
Pages generated today : 3.197
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.811.656