Nieuws uit de krant (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DNR    posted on 30-10-2006 12:16

Mag dat wat zachter!

HENGELO - Een feest met draadloze koptelefoons, één of twee dj's en een muisstille zaal. Ziedaar: Silent Disco. Mensen die swingen op de dansvloer of meezingen, zo vals als een kraai. Dat is de succesformule van Silent Disco, die zaterdagavond Metropool in Hengelo aandeed.

Silent Disco in Metropool: mensen dansen met koptelefoons op, in de zaal zelf is geen muziek te horen. Foto Toma Tudor
In een 'rad van geluid', een draaiende lichtbak, hangen draadloze koptelefoons. Wie die opzet, snapt waarom discostappers het naar hun zin hebben. En waarom ze zo vals zingen.'Voor ik het wist zong ik net zo hard mee als in een ander café. Ik had er niet bij stilgestaan dat iedereen me kon horen', lacht Ellen ter Elst.

(bron: www.tubantia.nl)

dit bericht stond hier vanmorgen in de krant.

What do you think about Nieuws uit de krant ??

Vote :   

the-melody    posted on 30-10-2006 12:18
Heb het ook al gezien. Op Illusion 19 years was er ook zo'n room d8 ik met allemaal koptelefoons op....
Camino    posted on 30-10-2006 12:19
"success"? ik zie daar welgeteld 6 mensen op de dansvloer staan....
DNR    posted on 30-10-2006 12:22
het lijkt me wel better voor je oren, volgensmij kun je zelf je volume regelen. dus als je het niet te hard wil en je oortjes wil sparen kun je het zachter zetten. en met praten is ook makkelijker. gewoon de hoofdtelefoon af en je kan rustig gaan praten.

je zou maar ff vergeten dat je hm op hebt en tegen de ander gaan schreeuwen om iets te zegen. een paar andere die hm afhebbe kijken je aan:P

hou zou het eigenlijk gaan met het draaien dan:S
dat lukt tog niet met alleen een hoofdtelefoon (mij niet in ieder geval) zou de dj wel gewoon monitors er hebben staan.?!?
DNR    posted on 30-10-2006 12:24
Poster: DeafDJ
"success"? ik zie daar welgeteld 6 mensen op de dansvloer staan....

kijk = goed daar achter. deze foto is een beetje klein, in de krant zelf staat een grote.
User edit by DNR on 30-10-2006 @ 12:24:35 (2%)
Bartjens    posted on 30-10-2006 12:24
Is al jaren op lowlands, en erg lache. De ene helft loopt de polonaise en de andere helft gaat los op een oude disco klassieker.
www.djbrowbeat.com
Bartjens    posted on 30-10-2006 12:27
Poster: DNR
dat lukt tog niet met alleen een hoofdtelefoon (mij niet in ieder geval) zou de dj wel gewoon monitors er hebben staan.?!?

Gewoon met de HP. In de zaal zelf hoor je bijna geen muziek, alleen af en toe eentje die een schreeuw afgeeft of geklap ofzo 
www.djbrowbeat.com
DNR    posted on 30-10-2006 12:28
k hoop dat het hier binnekort in de buurt ook een keer in de disco te vinden is. k wil het wel eens in het echt meemaken.
Camino    posted on 30-10-2006 12:42
als je het niet te hard wil en je oortjes wil sparen kun je het zachter zetten

Prijs: 1 euro.
Illusion    posted on 30-10-2006 13:08
haha lijkt me best een keer grappig. Maar zou dit ook willen voor de tegenwoordige stijlen?? ik denk als we gaan hakken en stampen:p dat het een grot gestamp en geschreeuw wordt:p
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Yorick    posted on 30-10-2006 13:15
het lijkt me wel better voor je oren, volgensmij kun je zelf je volume regelen. dus als je het niet te hard wil en je oortjes wil sparen kun je het zachter zetten. en met praten is ook makkelijker. gewoon de hoofdtelefoon af en je kan rustig gaan praten.

je zou maar ff vergeten dat je hm op hebt en tegen de ander gaan schreeuwen om iets te zegen. een paar andere die hm afhebbe kijken je aan:P

was een keer op zoon disco ( was op de studie beurs) is best leuk om mee te maken de dj had zelf ook geen monitoors hij deed alles via ze HP.
Vind het zelf niet zo veel hebben je heb wijnig contact met andere , je hoort alleen de muziek en niet de mensen. Maar het is zeker een aanrader om een keer mee te makenHappy, laughing
User edit by Yorick on 30-10-2006 @ 13:16:03 (1%)
lrfist    posted on 30-10-2006 15:41
volgens mij is het echt geweldig om daar een recorder te zetten :P en dan van die goeie meezingers :D
Yorick    posted on 30-10-2006 16:43
ja dat is wel leuk als je je HP af doe dan hoor je iedreen zachtjes mee zingen
en VALS dat het soms klinkt.
DJ_IVI-R    posted on 31-10-2006 00:05
Poster: the-melody
Heb het ook al gezien. Op Illusion 19 years was er ook zo'n room d8 ik met allemaal koptelefoons op....

ja inderdaad.. heb het er uitgetest en het is speciaal en goed voor 1 keertje, maar de sfeer ontbreekt gewoon..

je kon dan ook nog kiezen tussen 2 dj's die er verschillende stijlen draaiden

toch maar een raar en onnatuurlijk gevoel

www.nikan.be
LauW    posted on 31-10-2006 00:15
Op dancevalley ben ik ook een keer in een silentdisco geweest. Echt superrrrgrappig, vooral je je koptelefoon af hebt :P Maar het is vooral iets om een keer meegemaakt te hebben niet om elke week naar toe te gaan Winking my eye
tairip    posted on 31-10-2006 00:18
Lach er maar niet te hard om want dit is misschien wel de toekomst, aangezien we in Nederland erg streng worden/zijn met name op het gebied van geluidsniveau lijkt het me niet geheel onwaarschijnlijk dat dit wel eens de toekomst kan zijn.

Doe mij dan maar een Sennheiser HD25-1 voor de lekkere harde bass!
BURN    posted on 31-10-2006 01:09
Maar waarom is het geluidsniveau dan zo hoog in disco's?? Klinkt als bizarre vraag maar bijna iedereen vind het te hard, en het is heel erg schadelijk. Dus iets zachter, scheelt veel ellende.

SpagEddy    posted on 31-10-2006 01:10
Grappig idee, maar volgens mij ontbreekt er goeie bass/subwoofer.
Je hebt muziek die je hoort das 1.
Maar muziek die je voelt...
Jer    posted on 31-10-2006 07:41
Er zullen ook heel wat zenders staan voor al die koptelefoons

diggersfan    posted on 31-10-2006 08:43
Poster: LauW
Op dancevalley ben ik ook een keer in een silentdisco geweest. Echt superrrrgrappig, vooral je je koptelefoon af hebt :P Maar het is vooral iets om een keer meegemaakt te hebben niet om elke week naar toe te gaan Winking my eye
 Was idd op de camping op het DV-terrein een groot succes, in 2005. Het moment van binnenkomen (zonder HP) in die tent was magisch.
Kwaliteit van het geluid vond ik echt goed.
Afgelopen jaar wilden we het weer doen, maar toen was de wachtrij te lang. Gelukkig ging het in het 24-uurs cafe ook goed los.

Laidback    posted on 31-10-2006 09:39
iedereen Sony MDR - 7509 Hp's op.. Hoppa! :D
draadloze Senheiser Zender in de broek..  knallen maar! :D
_Ivan_    posted on 31-10-2006 11:37
k'vind het wel een vet ideeHappy, laughing maar toch blijft het raar een feest zonder eigenlijk harde muziek:P
Feel&.Celebrate.Life!
DJdarkness    posted on 31-10-2006 14:04
Denk vooral bij de dance muziek, je het ook vooral ervaart met het voelen. Ik daai thuis liever ook met de set open, als met de koptelefoon op. Klinkt/voelt gewoon veel fijner.
Camino    posted on 31-10-2006 15:24
Poster: jer
Er zullen ook heel wat zenders staan voor al die koptelefoons

eentje is genoeg hoor, gewoon alle koptelefoons op dezelfde frequentie instellen!
Nvie    posted on 31-10-2006 15:37
Ik wil niet weten hoe zoiets klinkt en wat voor gevolgen het heeft als iemand even 5 minuutjes in het rood staat te draaien. Vervormd geluid door je HP, wat doe je dan? Gooi je dat ding af en loop je naar de DJ toe ofzo?

Het is een grappig idee, maar ik verwacht niet dat het de echte disco's gaat vervangen
soundcollector    posted on 31-10-2006 16:55
lijkt me wel grappig khad het op tv gezien, kvond het wel knal als de dj volume kan regele voor de lol dan eens vlam alles open gooien:d lol allemaal pot doof

132 Users online: 15 Guests (117 Unknown)
Pages generated today : 2.851
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.811.310