Probleem met autopan op DJM-800
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mentheman88    posted on 29-10-2006 22:18
ik heb nu een ruime week mn DJM-800 en heb er al behoorlijk wat avonden aan verslonden, maar nu kwam ik tot de ontdekking dat de pan in het effectgedeelte het alleen maar via de koptelefoon werkt (via cue button van het effectgedeelte). dit effect werkt over geen een kanaal. ook niet over de master of mic. heb goed nagelopen of het niet aan de level/dept knop lag maar dat was het niet. timing is ook gewoon ingesteld. Het enige wat ik krijg als ik het effect trigger is een zachter geluid.

Ik hoorde van de verkoper vlak voordat ik de mixer kocht dat er maar heel weinig mensen waren die problemen met de mixer hadden. Diegene die wel problemen hadden met de mixer, daarbij lag het aan het effectgedeelte. Ik kan me herrinneren dat de doos niet dicht was toen ik de mixer kocht. zou het kunnen zijn dat hij mij gewoon een foute mixer van iemand anders geven kunnen hebben om moeite te besparen?

Phoeh wat een lang verhaal alweer. De vraag is nu doe ik nou iets fout of licht het toch echt aan de mixer (fabrieksfout). Buiten dit gezeik met de pan is het natuurlijk wel een super mixer dus hoop in het geval dat hij echt stuk is, dat ik hem niet te lang kwijt zal zijn. ik kan geen dag meer zonder

What do you think about Probleem met autopan op DJM-800 ??

Vote :   

greup    posted on 29-10-2006 22:28
Ik heb het probleem nog nooit gehoord, of mee gemaakt. ( moet ook eerlijk toegeven dat ik de djm 800 zelf nog maar 3 keer in m'n handen heb mogen houden)
Echter klinkt het mij als een fabrieksfout. Als jij de andere effecten wel kan bedienen , dan zou je ook zeker deze moeten kunnen bedienen.

Gezien het feit jou doos al geopend was toen je hem kocht, zou het theoretisch natuurlijk zo kunnen zijn je van de verkoper een reeds geretourneerde mixer hebt mee gekregen, dan wel een demo model die niet helemaal goed meer was.

Ben je er al mee terug geweest? Ik gooi het op een fabrieks fout. Vaak is het trouwens zo dat pioneer de goederen vrijsnel weet te maken en dat je hem dus ook vrij snel weer terug hebt. Echt klinkt deze fout redelijk complex. Ik hoop dat lead je wellicht wat meer duidelijkheid kan geven.

mentheman88    posted on 29-10-2006 22:41
ik ga er morgen achteraan aangezien ik er gisteravond achter kwam en ze op zondag niet te bereiken waren. ik hoopte natuurlijk dat het mij zou liggen. en gelukkig is het autopan effect ook niet echt iets dat ik zo uber vaak gebruik. (ben blij dat de roll perfect werkt) Maar ik ga de betreffende webshop morgen bellen tenzij iemand me zou kunnen vertellen wat ik evt fout doe natuurlijk(hoewel me dat sterk lijkt). thnx voor de reply

Poster: greup
Ik heb het probleem nog nooit gehoord, of mee gemaakt. ( moet ook eerlijk toegeven dat ik de djm 800 zelf nog maar 3 keer in m'n handen heb mogen houden)
Echter klinkt het mij als een fabrieksfout. Als jij de andere effecten wel kan bedienen , dan zou je ook zeker deze moeten kunnen bedienen.

Gezien het feit jou doos al geopend was toen je hem kocht, zou het theoretisch natuurlijk zo kunnen zijn je van de verkoper een reeds geretourneerde mixer hebt mee gekregen, dan wel een demo model die niet helemaal goed meer was.

Ben je er al mee terug geweest? Ik gooi het op een fabrieks fout. Vaak is het trouwens zo dat pioneer de goederen vrijsnel weet te maken en dat je hem dus ook vrij snel weer terug hebt. Echt klinkt deze fout redelijk complex. Ik hoop dat lead je wellicht wat meer duidelijkheid kan geven.

BURN    posted on 30-10-2006 00:06
Misschien weet Lead wat het is...
TheSupercrab    posted on 30-10-2006 00:09
ligt het niet aan je speakers? Als die niet goed aangesloten zitten op links/rechts kun je ook niet pannen en zou je dus allen zachter geluid krijgen. (omdat als je bijvoorbeeld beide speakers op rechts hebt staan, en je pant naar links, allen minder rechts geluid krijgt.) Ik vraag het allen maar omdat je zegt dat het wel over de koptelefoon werkt,.

Ik had het zelfde probleem met mijn nuo, waar het pannen het niet deed. Was dus gewoon speakers die niet goed aangesloten waaren. (stonden beide op rechts)
User edit by TheSupercrab on 30-10-2006 @ 00:13:45 (45%)
Winston    posted on 30-10-2006 00:15
Check onder de master volume knop. Daar is een mono/stereo switch. Om te kunnen pannen moet het op stereo zijn.

mono switchHopelijk is het alleen dat.

<----- hierzo

En alsnog gefeliciteerd met je super aanwinst.
Tic Toc
User edit by Winston on 30-10-2006 @ 00:45:16 (100%)
tairip    posted on 30-10-2006 04:19
En als dat het niet is natuurlijk gewoon even terug gaan naar jou officiele Pioneer dealer en het daar verder mee afhandelen als een garantiegeval.
Lead    posted on 30-10-2006 08:37
Waarschijnlijk ligt het aan je mono/stero instelling zoals Winston hierboven al zegt. Of misschien aan een mono/stero schakelaartje ergens op je eindversterker ??

Zo niet : gewoon mee terug gaan, de winkel helpt je verder om dit op te lossen.
Let the BASS be louder
mentheman88    posted on 30-10-2006 10:37
Poster: Lead
Waarschijnlijk ligt het aan je mono/stero instelling zoals Winston hierboven al zegt. Of misschien aan een mono/stero schakelaartje ergens op je eindversterker ??

Zo niet : gewoon mee terug gaan, de winkel helpt je verder om dit op te lossen.

Ik ben op het moment niet thuis dus zou dit niet na kunnen gaan. Maar wat wel zo is is dat ik de pan met die knop onder de master wel gewoon naar behoren kon gebruiken. ik heb nu net vijf minuten geleden de webshop gebeld en verteld wat er aan de hand was en toen hoorde ik dat het het standaart probleem was en dat als ik een nieuwe van hun zou krijgen dat de kans groot was dat er weer hetzelfde mis zou zijn. Dit lijkt mij wel heel raar aangezien je van zo'n mixer toch wel kwaliteit kan verwachten.
Lead    posted on 30-10-2006 14:30
WAT Confused Evil laugh

Da's echt de grootste onzin !!!

Welke shop was dit, mocht je het niet hier willen posten graag via PM of mail. Ik wil die mensen wel eens bellen.

Er is niets mis met de DJM-800, er zijn geen bekende klachten die vaak voorkomen... Maar misschien zit die webshop met een toestel met een probleem en krijgt dit (vanwege nieuwe garantie afhandeling bij Pioneer) niet opgelost en hopen ze dat ze het eens naar iemand sturen die het niet opvalt.

Dus nogmaals : Het is GEEN standaard probleem. Gewoon naar die shop gaan en je toestel daar laten nakijken/behandelen.

Als ze je een nieuwe geven heb je vrijwel zeker een probleemloos werkend toestel, de uitval is bijzonder laag voor die DJM
Let the BASS be louder
Winston    posted on 30-10-2006 15:09
Zo ontstaat een onterechte slechte reputatie van een toestel. Een winkel die een fout toestel verkoopt terugneemt en dan weer verkoopt en dan weer terugneemt en dan weer verkoopt en dan weer .... etc.
Tic Toc
PatrickBeuken    posted on 30-10-2006 16:05
Ik wil ook weten welke zaak dat is...
mentheman88    posted on 31-10-2006 13:32
Ik schaam me dood het lag bij mij inderdaad aan de mono stereo instellingen. Dus nu weer volop mixen met mijn geweldige apparaat + autopan. Jartstikke bedankt  voor de tip, hier zat ik op te wachten.

En over de betreffende webshop: ik zal de naam wel ff pmen, toen ik ze belden over mijn probleem kreeg ik iemand aan de lijn die in een ander gedeelte van de zaak werkte die zich kennelijk niet bezig hield met dj apparatuur. ik zou door iemand van het dj gedeelte van de shop terug gebeld worden, maar het is nu dus mooi opgelost. Wat mij verteld was toen ik de mixer kreeg is natuurlijk dat het echt wel een goede mixer is, dat er haast geen mixers met problemen terug waren gebracht (je begrijpt natuurlijk wel hoeveel er onderhand wel verkocht zijn) maar ze vertelden inderdaad wel dat diegene die wel problemen hadden, dat het daarbij in het effect gedeelte zat.

Wat bij mij nu dus gelukkig niet het geval is nogmaals dank
_Ivan_    posted on 31-10-2006 13:38
Kan gebeuren tochWinking my eye..... Gelukkig is het opgelost. t'is alleen wel een slechte zaak dat een pioneer dealer zegt dat er een defect in het apparaat zit terwijl dat helemaal niet zo isHappy, laughing
Feel&.Celebrate.Life!
mentheman88    posted on 31-10-2006 13:44
Poster: _Ivan_
Kan gebeuren tochWinking my eye..... Gelukkig is het opgelost. t'is alleen wel een slechte zaak dat een pioneer dealer zegt dat er een defect in het apparaat zit terwijl dat helemaal niet zo isHappy, laughing

Nee nee, dit was dus niet het geval, het enige wat hij gezegd had (nadat ik enkel vertelde dat ik problemen had met het effect gedeelte) is dat het een meer voorkomend probleem was. maar hij kon er niet meer over zeggen omdat hij zelf niet in het gedeelte van het bedrijf zat dat de dj spullen dus verkoopt. ik zou later terug gebeld worden door de betreffende persoon die wel de dj spullen verkoopt. (dit was overigens niet gebeurd, maar dus achteraf ook niet nodig geweest) Zolang mijn mixer het goed doet maakt het mij ook niet veel uit of ze me belen of niet, of met welke beweringen ze aankomen. Ik weet zelf ook wel dat Pioneer prodj gewoon kwaliteitsproducten levert. Ik heb natuurlijk niet zomaar voor de djm-800 gekozen.
_Ivan_    posted on 31-10-2006 13:48
Poster: mentheman88

Nee nee, dit was dus niet het geval, het enige wat hij gezegd had (nadat ik enkel vertelde dat ik problemen had met het effect gedeelte) is dat het een meer voorkomend probleem was. maar hij kon er niet meer over zeggen omdat hij zelf niet in het gedeelte van het bedrijf zat dat de dj spullen dus verkoopt. ik zou later terug gebeld worden door de betreffende persoon die wel de dj spullen verkoopt. (dit was overigens niet gebeurd, maar dus achteraf ook niet nodig geweest) Zolang mijn mixer het goed doet maakt het mij ook niet veel uit of ze me belen of niet, of met welke beweringen ze aankomen. Ik weet zelf ook wel dat Pioneer prodj gewoon kwaliteitsproducten levert. Ik heb natuurlijk niet zomaar voor de djm-800 gekozen.

aahh vandaar.... hmm toch blijf ik het slordig vinden van die man dat hij uitspraken over apparatuur doet waar hij geen verstand van heeft....
Feel&.Celebrate.Life!
Lead    posted on 31-10-2006 23:37
Ik weet inmiddels wie het was.... het is geen dealer, meer een dozenschuiver. Maar dat hij geen dingen zou moeten zeggen die hij niet zeker weet, dat ben ik helemaal met je eens Winking my eye

Ik ken de cijfers van uitval en kan je vertellen dat de totale uitval bijzonder laag is. De mixers die iets hadden met de effect sectie zijn op 1 hand te tellen.
Let the BASS be louder

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

348 Users online: 39 Guests (309 Unknown)
Pages generated today : 44.611
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.696.623