vraagje over de cdj 1000!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

stoopkesss    posted on 29-10-2006 02:27
Als ik me Pioneer cdj 1000 (mk1) aanzet (zonder cd erin..) dan houd ik 10 sec de reloopknop in en dan ...?

Krijg in waar mijn tracknummer in mijn display staat ''db'' en als ik mijn jogwheel draai krijg ik een hoop rare dingen te zien op mijn display .

Weet iemand wat dit betekenkt ? (misschien upgraden als dat kan bij een mk1(kan dat ?? zoja wat wordt er dan ge-upgrade) ,of calibreren vd speler ozo ?? ik weet 't niet of misschien één of andere controle of alles nog werkt ofzo ..?!/

User edit by stoopkesss on 29-10-2006 @ 02:32:26 (13%)
Mod edit by Lead on 14-09-2007 12:00 (13%)

What do you think about vraagje over de cdj 1000! ??

Vote :   

Yorick    posted on 29-10-2006 04:27
volgens mij is dat de auto ceu instellen?? durf er niet zeker van te zijn als iemand ander het weet dan is dat mooi:D maar nu ga ik slapen:D
tairip    posted on 29-10-2006 07:49
Dat is cker niet je autocue!

Ik weet wel dat je bij de nieuwe spelers dan je software versie te zien krijgt.
Ik denk niet dat je een 1000MK1 kan voorzien van nieuwe software via een cd, cker niet de CDJ-1000MK3 software.

Gewoon afblijven lijkt me, waarom zou je het überhaupt willen?
Jorrit    posted on 29-10-2006 09:44
Als ik je zo over dB zie lezen denk ik dat dit over het instellen van de gevoeligheid van de auto-cue gaat. Bij de 800 kan dit wanneer je de Time mode/auto cue button langer dan 6 seconden ingedrukt houdt. Dat aantal dB kan je aanpassen met behulp van de call en memory buttons.
Als ik aan het jog wheel draai schiet de CDJ trouwens uit deze modus, alleen die twee knoppen reageren.
Lead    posted on 29-10-2006 12:33
Volgens mij was dit ook om je firmware versie uit te kunnen lezen, net zoals bij de MK3. De CDJ-1000 (mk1 en mk2) zijn niet door jezelf te updaten.
Dat kan alleen gebeuren door Pioneer Service afdeling.
Let the BASS be louder
tairip    posted on 29-10-2006 12:35
Yes yes... Ik heb ook altijd gelijk :PWinking my eye Kidding!
Lead    posted on 29-10-2006 12:54
Poster: tairip
Gewoon afblijven lijkt me, waarom zou je het überhaupt willen?

Tja, als je tijdens het wild knoppen drukken hierachter komt heb je er geen behoefte aan, maar kan ik me de nieuwsgierigheid wel voorstellen :D
Let the BASS be louder
Camino    posted on 29-10-2006 14:49
Ik krijg hetzelfde op mij CDJ800 merk ik net! Ik kan er zonder usermanual niks van maken, maar zo te zien is het een advanced instellingenmenu waar dat je oa. zoals jorrit zegt de gevoeligheid van je autocue kan instellen...
Vibemaster-D    posted on 29-10-2006 16:19
kan je de 800mk2 wel updaten (ik heb nu ver 1.5 ik denk dat er nog geen nieuwe is maar miss voor de toekomst).
tairip    posted on 29-10-2006 16:50
Poster: dennisv
kan je de 800mk2 wel updaten (ik heb nu ver 1.5 ik denk dat er nog geen nieuwe is maar miss voor de toekomst).

Er zal alleen een update verschijnen als er daadwerkelijk iets met de CDJ's aan de hand is. Zoals bij de CDJ-1000MK3 hebben ze de beatcounter verbeterd.
_Ivan_    posted on 30-10-2006 12:06
Poster: dennisv

de 800mk2 is ook te updaten check deze link : KLIKKERDEKLIK
Feel&.Celebrate.Life!
stoopkesss    posted on 30-10-2006 15:51
Ik ben eruit !!

Heb toch maar ff nr pioneer support gebeld en na een half uur 2 x in de wacht te zijn gezet werd mij verteld   :

'' maar meneer dat is helemaal niet voor u bedoeld . Als er een defect is aan de speler kan de technici in dat menu gaan scrollen en alle eventuele fouten uitlezen. In dat menu staat alles wat er met de speler is gedaan en het het zit in het geheugen''    het is dus om foutcodes e.d. uit te kunnen lezen.
tairip    posted on 30-10-2006 19:51
Poster: _Ivan_
De 800mk2 is ook te updaten check deze link : KLIKKERDEKLIK

Dat wist ik niet eens, waarom is hier nooit een (pers)bericht van geweest?

Poster: stoopkesss
''Maar meneer dat is helemaal niet voor u bedoeld!"

Dat zei ik toch al, als het voor een consument interessant was geweest om dit te weten dan had het wel in de handleiding gestaan.

Jorrit    posted on 30-10-2006 20:03
Dat wist ik niet eens, waarom is hier nooit een (pers)bericht van geweest?
  Die staat nu op de News afdeling anders...
stoopkesss    posted on 30-10-2006 20:07
ok daar heb je gelijk in maar dat neemt niet weg dat mensen willen weten wat het betekent toch ?

Als het bij jou was gebeurd ,ik bedoel als jij aan't spelen was met je cdj-tjes en je komt zoiets tegen waar niemand je een concreet antwoord op kan geven ...  dan zou jij toch ook willen weten wat dat precies betekent en of je er misschien iets mee kan.

Ik ben nou eenmaal erg nieuwschierig (en ik denk de meeste mensen met een passie voor de cdj's)

User edit by stoopkesss on 31-10-2006 @ 01:04:22 (1%)
tairip    posted on 30-10-2006 20:08
Poster: Jorrit
Die staat nu op de News afdeling anders...

Ja maar ik bedoelde meer een bericht naar de dealers toe, maar het is wel vaker zo dat DJResource ergens eerder mee is, misschien ligt morgen wel de brief op de deurmat.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

303 Users online: 48 Guests (255 Unknown)
Pages generated today : 49.413
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.701.425