Topic titels & post opmaak!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

tairip    posted on 28-10-2006 23:37
Ik ben van mening dat de topictitels veel en veel beter kunnen en post opmaak dan momenteel het geval is. Mijn nieuwe thread hierover (deze dus) is voort gevloeid uit het feit dat ik mij soms erger aan hoe men een topic titel maakt en in een topic zijn/ haar tekst plaatst.

Ik neem aan dat iedereen snapt dat het de bedoeling is wanneer je een titel leest dat een ieder snapt wat je daadwerkelijk bedoelt!

Guideline Topic Titel
Hiermee bedoel ik te zeggen, omschrijf goed in je titel wat je vraag, mening o.i.d. is wat in het topic besproken moet gaan worden. Omschrijf in een paar woorden wat je wilt weten :

Niet : Wat is het verschil?
Wel : Verschil DJM-800 en DJM-400

Niet : Help
Wel : Brom in Technics SL1210

Nu zijn er al wel een aantal richtlijnen voor titels alleen worden deze nog niet altijd nagestreefd en leeft.

Regels zijn bijvoorbeeld:
  • Gebruik duidelijke tags wanneer dit mogelijk is.
  1. [GZ] = Gezocht
  2. [TK] = Te koop
  3. [T] = Track
  4. [M] = Mix/ Liveset
  5. [VID] = Video / Filmpje
Misschien zijn bovenstaande nieuwe tags te moeilijk/ te hoog gegrepen maar het zou in ieder geval duidelijkheid scheppen in de soms best wel chaotische topics en titels.

Verder om het overzichtelijk te houden in het topic hebben we ook nog een aantal makkelijke features die onze webmasters niet voor niets hebben gemaakt, voorbeelden zijn:
  • Features/ opmaak van je post.
  1. Plaatjes toevoegen
  2. Links toevoegen
Voor de rest werkt de editor net als word of andere tekstverwerkprogramma's.

Er zijn nog 2 handige HMTL codes die je waarschijnlijk vaak kan gebruiken, namelijk:

1. < m a i l > je mailadres < / m a i l > (zonder de spaties)
    Hiermee maak je van je mailadres een plaatje, dit voorkomt spam en ziet er zo uit : <mail>info@djresource.eu</mail>

2. < q u o t e > De tekst die je wil quoten < / q u o t e > (zonder spaties)
    Hiermee kan je tekst van iemand quoten.
    Dit is een voorbeeld van tekst die gequote wordt

Ik hoop dat een ieder hier iets mee doet of ten minste even aandacht aan dit onderwerp besteed om het op deze manier overzichtelijker en nog leuker/ leerzamer te maken.

Alvast bedankt, en ik probeer me er ook zo vaak mogelijk aan te houden alleen iedereen is een mens en het kan natuurlijk er wel eens bij tussendoor glippen.
User edit by tairip on 28-10-2006 @ 23:46:47 (17%)
Mod edit by Lead on 27-08-2008 00:41 (17%)

What do you think about Topic titels & post opmaak! ??

Vote :   

Camino    posted on 28-10-2006 23:44
Netjes op een rijtje gezet! Ook nog iets; als je een track zoekt in de music thread, probeer in je titel ook enigzins duidelijk te zijn. Hoe het niet moet: "vette track gezocht" "nummer gezocht." Goede voorbeelden: "electro track gezocht" "track uit MarcoV @ sensation liveset gezocht."

@ admin: move to resource related / sticky van maken?

Winston    posted on 29-10-2006 00:50
Ik ondersteun je actie voor de volle 100% Tairip.
Maar al die ingewikkelde codes gaan wel een tikkie te ver.
Als ik me echt erger aan een title, doe ik een topic report, met het verzoek aan de mod het te wijzigen. Vaak geef ik dan een suggestie.
Ik weet niet of de mods dan de wijziging aan de topic starter per p.m. doorgeeft.
Tic Toc
W.i.M    posted on 29-10-2006 09:45
Poster: Winston
Ik ondersteun je actie voor de volle 100% Tairip.
Maar al die ingewikkelde codes gaan wel een tikkie te ver.
Als ik me echt erger aan een title, doe ik een topic report, met het verzoek aan de mod het te wijzigen. Vaak geef ik dan een suggestie.
Ik weet niet of de mods dan de wijziging aan de topic starter per p.m. doorgeeft.

Als je een topicreport aanmaakt voor een foute topictitel dan fixt de mod de titel
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
LauW    posted on 29-10-2006 10:30
Die nieuwe tags zijniets te ingewikkeld maar voor de rest ben ik het 100% met je eens. Zoiezo ben ik voorstander van begin de zin met met een hoofdletter, eindig met een punt en gebruik komma's
Illusion    posted on 30-10-2006 09:28
Ik kan wel met de nieuwe tags leven. K'vind het opzich een goed idee. Dan weet je preciezer waar de topic over gaat.

Op het moment zie je heel weinig topics met Tags (herstel, laatste tijd wel meer).

Ik heb het idee dat Dj Resource de laatste tijd wat onoverzichtelijker wordt, en het lijkt me goed dat we daar met z'n allen iets aan gaan doen.

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
TH3llC    posted on 11-06-2010 02:00
laat maar..
User edit by TH3llC on 11-06-2010 @ 02:11:40 (100%)
DTwisted    posted on 11-06-2010 07:38
goed idee !
niiicola    posted on 11-06-2010 07:48
Ook iets waar ik me aan erger, als er bijvoorbeeld een mix van iemand op DJR wordt gepost, staat de mix in de Hidden Message. Maar 9/10 van de reacties is check zonder erbij te zetten wat ze er van vinden!
Misschien dus een idee dat alleen ingelogde leden de mix kunnen bekijken en dat hij dus niet in de HM hoeft. Ben je ook meteen van al dat gecheck af!
Gewoon.
tairip    posted on 11-06-2010 08:32
De check van de HM is opzich wel makkelijk, je kan dan in elk geval nog zien wie hem gedownload heeft. Als je de HM helemaal weg haalt wordt er helemaal niet meer gereageerd op de mix topics.
DJNazdrovje    posted on 11-06-2010 13:32
Ondertussen zag ik ook dat het mogenlijk was om video's van YouTube rechstreeks te tonen. Maar welke html code is hiervoor nodig?
Xurion    posted on 11-06-2010 14:11
Naar mijn idee mag dat, je kan dan gewoon de HTML code van YouTube kopie?ren en plakken.
DJNazdrovje    posted on 12-06-2010 08:50
Dat lukte mij de vorige keer niet. Maar mss deed ik het verkeerd.
dJORD    posted on 12-06-2010 11:08
ik ben er ook benieuwd naar hoe je een youtube filmpje in je post krijgt??
Dolivieira    posted on 13-06-2010 14:15
Orde op zaken. De jongens hebben groot gelijk.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
ccc    posted on 13-06-2010 14:20
Ik heb die vraag over youtube een keer in het bug report topic gesteld.

Het schijnt dat dit is uitgeschakeld ivm beveiliging van de website.

Beetje jammer, maar goed, beter dat dan hacker de site verkloten.
tom-j    posted on 13-06-2010 16:27
waarom staat voor iedere post op DJR ssss dddd??
dacuba    posted on 14-06-2010 04:26
Je had wel een betere topictitel kunnen kiezen..
main    posted on 14-06-2010 10:37
de opmaak werkt nog steeds niet goed vanaf mijn school, waar ik nu ben.. enters doen het niet
MaximDJ    posted on 14-06-2010 10:55
K*t laat maar
Party Sensations. Excellence in entertainment.
User edit by MaximDJ on 14-06-2010 @ 10:57:42 (100%)
Lead    posted on 14-06-2010 11:42
De tags die je moet gebruiken staan in een topic in dit DJResource related forum.

Het topic heet : Youtube filmpjes embedden

Je plakt de URL van de pagina tussen deze tags, NIET de embed codes !
Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 5.444 days.
 Post CommentThat would be 181.5 months
or a whopping 14.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

158 Users online: Lead & 9 Guests (148 Unknown)
Pages generated today : 643
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.478.644