Ik ben van mening dat de topictitels veel en veel beter kunnen en post opmaak dan momenteel het geval is. Mijn nieuwe thread hierover (deze dus) is voort gevloeid uit het feit dat ik mij soms erger aan hoe men een topic titel maakt en in een topic zijn/ haar tekst plaatst.
Ik neem aan dat iedereen snapt dat het de bedoeling is wanneer je een titel leest dat een ieder snapt wat je daadwerkelijk bedoelt!
Hiermee bedoel ik te zeggen, omschrijf goed in je titel wat je vraag, mening o.i.d. is wat in het topic besproken moet gaan worden. Omschrijf in een paar woorden wat je wilt weten :
Niet : Wat is het verschil?
Wel : Verschil DJM-800 en DJM-400
Niet : Help
Wel : Brom in Technics SL1210
Nu zijn er al wel een aantal richtlijnen voor titels alleen worden deze nog niet altijd nagestreefd en leeft.
Regels zijn bijvoorbeeld:
- Gebruik duidelijke tags wanneer dit mogelijk is.
- [GZ] = Gezocht
- [TK] = Te koop
- [T] = Track
- [M] = Mix/ Liveset
- [VID] = Video / Filmpje
Misschien zijn bovenstaande nieuwe tags te moeilijk/ te hoog gegrepen maar het zou in ieder geval duidelijkheid scheppen in de soms best wel chaotische topics en titels.
Verder om het overzichtelijk te houden in het topic hebben we ook nog een aantal makkelijke features die onze webmasters niet voor niets hebben gemaakt, voorbeelden zijn:
- Features/ opmaak van je post.
- Plaatjes toevoegen
- Links toevoegen
Voor de rest werkt de editor net als word of andere tekstverwerkprogramma's.
Er zijn nog 2 handige HMTL codes die je waarschijnlijk vaak kan gebruiken, namelijk:
- < m a i l > je mailadres < / m a i l > (zonder de spaties)
Hiermee maak je van je mailadres een plaatje, dit voorkomt spam en ziet er zo uit : <mail>info@djresource.eu</mail>
- < q u o t e > De tekst die je wil quoten < / q u o t e > (zonder spaties)
Hiermee kan je tekst van iemand quoten.
Dit is een voorbeeld van tekst die gequote wordt
Ik hoop dat een ieder hier iets mee doet of ten minste even aandacht aan dit onderwerp besteed om het op deze manier overzichtelijker en nog leuker/ leerzamer te maken.
Alvast bedankt, en ik probeer me er ook zo vaak mogelijk aan te houden alleen iedereen is een mens en het kan natuurlijk er wel eens bij tussendoor glippen.