[M] Mr. Cotino - Latin Vibezz (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MrCotino    posted on 25-10-2006 21:48
Hallo iedereen,

Ik ben net nieuw op dit forum. Ik heb deze mix gemaakt met virtual dj, het is natuurlijk niet het echte werk. Maar toch wil ik jullie mening graag weten over deze mix? Ik ben nu druk aan het sparen voor een DJ Set. Zelf dacht ik aan 2X Denon S1000 cd-spelers en een Pioneer DJM 400 Mixer

Nou Veel plezier met luisteren 

Hidden Message

Reply to view the Secret Message
User edit by MrCotino on 26-10-2006 @ 00:16:42 (18%)

What do you think about [M] Mr. Cotino - Latin Vibezz ??

Vote :   

PatrickBeuken    posted on 10-11-2006 21:46
Goed bezig, Cyspoz! Hier hebben veel beginners/amateurs iets aan. Ik wilde ook uitleggen, hoe hij er wat creatiever mee kon omgaan, maar jij verwoord dat wat beter Winking my eye :P
User edit by PatrickBeuken on 10-11-2006 @ 21:47:41 (6%)
IbiziX    posted on 11-11-2006 11:18
ben niet zo voor latin maar wel voor VDJ!! Winking my eye
ff luisteren dan maar :d
MrCotino    posted on 11-11-2006 11:55
Poster: Cyspoz
Ik weet niet meer uit mijn hoofd welke overgangen het precies waren die ik harmonisch gezien niet helemaal lekker vond, maar in het algemeen moet je vaak opletten dat je niet twee melodie lijnen door elkaar krijgt. Vaak is het zo dat je zorgt dat die juist net na elkaar komen en dat de beats en alle andere ritmische samples uit het nummer door elkaar komen. Als je er niet uit komt dan zal ik wel een keer opnieuw luisteren naar je mix en een paar overgangen aanwijzen die ik bedoel.

Het wegwerken van de statische overgangen is iets wat gewoon ervaring en creativiteit nodig heeft. Ik weet niet zeker of ik het helemaal duidelijk heb gezegt, maar een andere omschrijving is dat je mix nu erg braaf is terwijl je nummers wat speelser mag inmixen. Zwaai een keer lekker aan de EQ knoppen van je mixer. Klap bijvoorbeeld van het volgende nummer vast een stukje herkenbare sound door je andere nummer heen. Al is het alleen maar een stukje ritme waar je bijvoorbeeld bas en midden uit hebt gehaald. Dat soort dingen zou ik persoonlijk doen, maar dan nogmaals dat vraagt gewoon tijd en creativiteit. Mix bij wijze van spreke 10 keer hetzelfde nummer aan elkaar op het zelfde moment, maar probeer iedere keer de werkelijke overgang anders te maken. Door een keer met volume te spelen, een keer met EQ, een keer met beide.... Op die manier kun je eens wat meer de mogelijkheden bekijken die er zijn voor een overgang en de meest toepassende onthouden.

Ja bij de overgang van het 4de naar het 5de nr heb ik juist wel het gevoel dat die mooi harminisch overlopen. En van het 8ste naar het 9de nr vind ik dat ook wel, daar had ik ook nog een filter effect door heen gedaan door die vocal
Ik zou toch wel willen weten waar je dat bijvoorbeeld niet hoort dan...

Ja met dat braaf mixen heb je wel gelijk ja... Normaal als ik mix doe ik dat wel maar als ik het opneem ben ik dan bang dat ik dan een fout ga maken en dan hou ik me rustiger. Plus ik doe alles met me muis, ik heb geen Hercules DJ Console ofzo... Dus het is moeilijk om 2 dingen tegelijk te doen.
Maar ik begrijp wel wat je bedoelt nu ja
MrCotino    posted on 11-11-2006 11:56
Poster: Bartjens
laat maar horen!! 

Edit: Ik heb je mix beluisterd. Klinkt erg goed moet ik zeggen, overgangen zijn bijna allemaal strak op een paar na waar je iets mis zit met de beats. En natuurlijk lekkere nummers. Ben benieuwd hoe je mixt met cd spelers.

Groet Bart

thnx man
PatrickBeuken    posted on 11-11-2006 11:59
Koop je een usb dj-mixer! Die dingen zijn echt erg handig icm bijvoorbeeld Virtual DJ. Happy, laughing Je hebt al een Numark DXM-01 USB voor 210 euro...
MrCotino    posted on 11-11-2006 12:11
Poster: PatrickBeuken
Koop je een usb dj-mixer! Die dingen zijn echt erg handig icm bijvoorbeeld Virtual DJ. Happy, laughing Je hebt al een Numark DXM-01 USB voor 210 euro...

Ja maar ik ben al aan het sparen voor een dj set... 2 denon s1000 en een pioneer djm 400
Cyspoz    posted on 13-11-2006 13:04
Poster: MrCotino

Ja bij de overgang van het 4de naar het 5de nr heb ik juist wel het gevoel dat die mooi harminisch overlopen. En van het 8ste naar het 9de nr vind ik dat ook wel, daar had ik ook nog een filter effect door heen gedaan door die vocal
Ik zou toch wel willen weten waar je dat bijvoorbeeld niet hoort dan...

Ja met dat braaf mixen heb je wel gelijk ja... Normaal als ik mix doe ik dat wel maar als ik het opneem ben ik dan bang dat ik dan een fout ga maken en dan hou ik me rustiger. Plus ik doe alles met me muis, ik heb geen Hercules DJ Console ofzo... Dus het is moeilijk om 2 dingen tegelijk te doen.
Maar ik begrijp wel wat je bedoelt nu ja

Ik zal nog eens een keer opnieuw luisteren en dan de overgangen aangeven die in mijn oren niet helemaal in harmonie zijn.

Tja aangezien je doet mixen met de muis is het inderdaad erg moeilijk om wat wilder en speelser te mixen. Misschien kun je ook het toetsenbord gebruiken door bijvoorbeeld kill toetsen van de EQ aan je toetsenbord toe te wijzen. Nogmaals ik ken het programma niet wat je hebt gebruikt dus geen idee of het mogelijk is.

Poster: PatrickBeuken
Goed bezig, Cyspoz! Hier hebben veel beginners/amateurs iets aan. Ik wilde ook uitleggen, hoe hij er wat creatiever mee kon omgaan, maar jij verwoord dat wat beter Winking my eye :P

Ik ben hier nog vrij nieuw, maar heb de indruk dat een hoop mensen hier zijn om ervaring uit te wisselen en elkaar te helpen en zodoende beter te worden in het doen van hun ding... Denk dat het vooral in het production form daarom erg belangrijk is als we elkaar nuttige en opbouwende feedback geven, zeker als mensen daar om vragen.

Hopelijk volgen meer mensen mijn voorbeeld, want anders krijgen we straks allemaal mensen die Cyspoz a like gaan mixen Happy, laughing
MrCotino    posted on 15-11-2006 22:34

Ik zal nog eens een keer opnieuw luisteren en dan de overgangen aangeven die in mijn oren niet helemaal in harmonie zijn.

Anders kan je het ook in een PM laten weten
Cyspoz    posted on 24-11-2006 15:50
Ik heb even tonaal de zaak nog eens opnieuw geluisterd en een lijstje opgestelt. Ik hoop dat je er wat aan hebt en er mee aan de gang kan en ik hoop binnenkort dan een keer een nieuwe mix van je te kunnen reviewen Happy, laughing

1.   Erick E - Es Vedra (Bryan Dalton reEDIT)
2.   DJ Chus & David Penn feat. Caterina - Baila (Mediterranean Vocal Mix)
3.   Miguel Migs & Reel people ft. Nathan Haines - Spiritual (Jon Cutler Mix)
4.   Chanel - My Life (Grant Nelson Vocal Mix)
5.   DJ Chus Presents The Groove Foundation - That Feeling (Original Stereo Mix)
6.   Masters At Work - Beautiful People
7.   M-Gee Feat. Mica Paris - Bodyswerve (Grant Nelson Dub Mix)
8.   Don Cutler ft. E-Man - It's yours
9.   Danny Marqeuz & Ferry B - Afrocatalans (Hardsoul Emocion Tropical Treatment)
10.  Lenny Fontana Presents Octah'Via - The Way (Chus & Penn Dub)
11.  Copyright - Time (Main Mix)
12.  Erick Morillo & Little Louie Vega feat. Kimara Lovelace - Misery (Lil' Louis Extended Club Mix)
13.  Wahoo - Make em Shake It (Original Mix)
14.  Dubtribe Sound System - Autosoul (Rasmus Faber's Journey Into The Deep)
15.  Julie Mcknight - Home (Knee Deep Club Mix)

1   -->  2   = Tonaal komt het niet door elkaar, maar je gaat van erg druk in eens naar stukje rustiger
2   -->  3   = Tonaal gezien klopt het redelijk voor mijn gevoel
3   -->  4   = In het begint gaat het nog wel, maar het laatste stukje klinkt tonaal niet lekker samen
4   -->  5   = Kan net door het gebruik van de EQ, maar bijde passen niet echt lekker door elkaar
5   -->  6   = Melodie lijnen lopen erg lang door elkaar terwijl ze tonaal niet bij elkaar passen
6   -->  7   = Tempo is een beetje off en melodie lijnen passen niet bij elkaar dus tonaal niet helemaal flex
7   -->  8   = Tonaal geen hoorbare problemen
8   -->  9   = Tonaal is deze niet goed, zowel de stemmen als de melodie lijn passen niet lekker
9   -->  10  = Begint goed, alleen beide melodie lijnen bij elkaar klinkt tonaal niet mooi
10  -->  11  = Beide melodie lijnen passen niet lekker bij elkaar
11  -->  12  = Tonaal passen ze niet lekker bij elkaar, maar je hebt met de eq dat bijna helemaal weggewerkt
12  -->  13  = Ok
13  -->  14  = Klinkt tonaal niet helemaal lekker
14  -->  15  = Tonaal kan die volgens mij zekers, alleen overgang is niet zo mooi afgewerkt
Roshan    posted on 25-11-2006 15:25
nice
Shai_lesh    posted on 08-12-2006 22:38
check
MrCotino    posted on 09-12-2006 19:19
Ik heb even tonaal de zaak nog eens opnieuw geluisterd en een lijstje opgestelt. Ik hoop dat je er wat aan hebt en er mee aan de gang kan en ik hoop binnenkort dan een keer een nieuwe mix van je te kunnen reviewen Happy, laughing

1.   Erick E - Es Vedra (Bryan Dalton reEDIT)
2.   DJ Chus & David Penn feat. Caterina - Baila (Mediterranean Vocal Mix)
3.   Miguel Migs & Reel people ft. Nathan Haines - Spiritual (Jon Cutler Mix)
4.   Chanel - My Life (Grant Nelson Vocal Mix)
5.   DJ Chus Presents The Groove Foundation - That Feeling (Original Stereo Mix)
6.   Masters At Work - Beautiful People
7.   M-Gee Feat. Mica Paris - Bodyswerve (Grant Nelson Dub Mix)
8.   Don Cutler ft. E-Man - It's yours
9.   Danny Marqeuz & Ferry B - Afrocatalans (Hardsoul Emocion Tropical Treatment)
10.  Lenny Fontana Presents Octah'Via - The Way (Chus & Penn Dub)
11.  Copyright - Time (Main Mix)
12.  Erick Morillo & Little Louie Vega feat. Kimara Lovelace - Misery (Lil' Louis Extended Club Mix)
13.  Wahoo - Make em Shake It (Original Mix)
14.  Dubtribe Sound System - Autosoul (Rasmus Faber's Journey Into The Deep)
15.  Julie Mcknight - Home (Knee Deep Club Mix)

1   -->  2   = Tonaal komt het niet door elkaar, maar je gaat van erg druk in eens naar stukje rustiger
2   -->  3   = Tonaal gezien klopt het redelijk voor mijn gevoel
3   -->  4   = In het begint gaat het nog wel, maar het laatste stukje klinkt tonaal niet lekker samen
4   -->  5   = Kan net door het gebruik van de EQ, maar bijde passen niet echt lekker door elkaar
5   -->  6   = Melodie lijnen lopen erg lang door elkaar terwijl ze tonaal niet bij elkaar passen
6   -->  7   = Tempo is een beetje off en melodie lijnen passen niet bij elkaar dus tonaal niet helemaal flex
7   -->  8   = Tonaal geen hoorbare problemen
8   -->  9   = Tonaal is deze niet goed, zowel de stemmen als de melodie lijn passen niet lekker
9   -->  10  = Begint goed, alleen beide melodie lijnen bij elkaar klinkt tonaal niet mooi
10  -->  11  = Beide melodie lijnen passen niet lekker bij elkaar
11  -->  12  = Tonaal passen ze niet lekker bij elkaar, maar je hebt met de eq dat bijna helemaal weggewerkt
12  -->  13  = Ok
13  -->  14  = Klinkt tonaal niet helemaal lekker
14  -->  15  = Tonaal kan die volgens mij zekers, alleen overgang is niet zo mooi afgewerkt

Ja ik ben het niet met alle punten eens... Maar ik zal erop letten bij 1 van me volgende mixjes

TonyT    posted on 09-12-2006 20:22
asa
SJUMPAH    posted on 04-05-2007 22:18
Virtual Dj kan je vrijwel hetzelfde mee als wat je tegenwoordig kan met de apparatuur :P
Morello    posted on 22-05-2007 20:17
virtual dj? ben zeer benieuwd..

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

253 Users online: 34 Guests (219 Unknown)
Pages generated today : 1.479
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.653.491