[M] Mr. Cotino - Latin Vibezz (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MrCotino    posted on 25-10-2006 21:48
Hallo iedereen,

Ik ben net nieuw op dit forum. Ik heb deze mix gemaakt met virtual dj, het is natuurlijk niet het echte werk. Maar toch wil ik jullie mening graag weten over deze mix? Ik ben nu druk aan het sparen voor een DJ Set. Zelf dacht ik aan 2X Denon S1000 cd-spelers en een Pioneer DJM 400 Mixer

Nou Veel plezier met luisteren 

Hidden Message

Reply to view the Secret Message
User edit by MrCotino on 26-10-2006 @ 00:16:42 (18%)

What do you think about [M] Mr. Cotino - Latin Vibezz ??

Vote :   

PatrickBeuken    posted on 25-10-2006 21:51
Lekker dik bestand :P Maar ik ga hem eens luisteren, want ik houd wel van wat latin Happy, laughing
robbeh    posted on 26-10-2006 08:58
benieuwd

Illusion    posted on 26-10-2006 09:14
zal eens even luisteren.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
PatrickBeuken    posted on 26-10-2006 09:30
Post je ook even een tracklist? Happy, laughing
MrCotino    posted on 28-10-2006 00:34
PatrickBeuken

1.      Erick E - Es Vedra (Bryan Dalton reEDIT)
2.      DJ Chus & David Penn feat. Caterina - Baila (Mediterranean Vocal Mix)
3.      Miguel Migs & Reel people ft. Nathan Haines - Spiritual (Jon Cutler Mix)
4.      Chanel - My Life (Grant Nelson Vocal Mix)
5.      DJ Chus Presents The Groove Foundation – That Feeling (Original Stereo Mix)
6.      Masters At Work – Beautiful People
7.      M-Gee Feat. Mica Paris - Bodyswerve (Grant Nelson Dub Mix)
8.      Jon Cutler ft. E-Man - It's yours
9.      Danny Marqeuz & Ferry B – Afrocatalans (Hardsoul Emocion Tropical Treatment)
10.  Lenny Fontana Presents Octah'Via – The Way (Chus & Penn Dub)
11.  Copyright – Time (Main Mix)
12.  Erick Morillo & Little Louie Vega feat. Kimara Lovelace - Misery (Lil' Louis Extended Club Mix)
13.  Wahoo – Make em Shake It (Original Mix)
14.  Dubtribe Sound System – Autosoul (Rasmus Faber’s Journey Into The Deep)
15.  Julie Mcknight – Home (Knee Deep Club Mix)

Graag jullie mening over deze mix.

Dyna    posted on 28-10-2006 01:54
ben benieuwd hoe zon virtual dj mix klinktHappy, laughing
djjw    posted on 28-10-2006 01:55
ik ook.

edit:
ik download hem morgen wel... want hij is idd erg groot.

je kan je ook hier even voorstellen als je dat wil :P
User edit by djjw on 28-10-2006 @ 02:09:14 (100%)
Camino    posted on 28-10-2006 15:56
tracklist ziet er veelbelovend uit...
Yorick    posted on 28-10-2006 16:01

gin0    posted on 29-10-2006 02:49
benieuwd
MrCotino    posted on 29-10-2006 22:21
Hallo,
Ik vind het fijn dat jullie allemaal me mix willen luisteren, maarde hoofdreden waarom ik hem op dit forum heb gezet is: Jullie mening erover?

Dat zou ik heel erg fijn vinden

MrCotino    posted on 30-10-2006 20:40
is hier echt helemaal niemand die mijn mix wil beoordelenConfused??
djdinaio    posted on 31-10-2006 16:12
Nice :D
PatrickBeuken    posted on 31-10-2006 18:09
Probleem voor mij is dat hij zo lang duurt en ik midden in mijn tentamenweek zit... Het komt sowieso zelden voor dat ik een uurtje vrij heb om aandachtig naar een mix te luisteren. Maar als ik hem goed heb geluisterd zet ik hier ook mijn commentaar! Happy, laughing
MrCotino    posted on 31-10-2006 18:34
@PatrickBeuken
Dan zal ik in de toekomst kortere mixes online zetten
Ik denk dat dat bij meer mensen het probleem is dat ze hem daarom niet beoordelen....

PatrickBeuken    posted on 31-10-2006 18:43
Strak plan Winking my eye
MrCotino    posted on 09-11-2006 23:51
Ik was er al echter gekomen dat niemand me mix beoordeelt omdat die te lang is....
Maar is hier echt niemand die iets over me mix wil zeggen...?
Cyspoz    posted on 10-11-2006 07:55
Ik ga hem nu downloaden en zal hem zeker ook beoordelen...

Ben nu aan het luisteren en zal straks feedback posten...

Feedback...

Ik ken de nummers niet, maar vind het wel hele vette muziek. Heerlijk om naar te luisteren en een avond mee te beginnen. Ik ben verder niet helemaal bekend met het programma maar neem aan dat het een beetje net als elk mix programma werkt.

Trouwens super vet dat je die afbeelding in de mp3 hebt gestopt, kan ik wel waarderen Happy, laughing

Goed, dan de dingen die mij opgevallen zijn tijdens het luisteren:

Ik bespeur af en toe een volume verschil in de nummers. Dat komt vooral nog wel eens tussen overgangen voor, bij de eerste overgang merk je dat en daardoor is de overgang een stukje minder mooi. Let dus op je volume. Ik heb zoiezo het idee dat de hele mix een beetje vervormd klinkt, maar dat kan ook aan mij liggen. Check voor de zekerheid je mix levels, zie ook het laatst toegevoegde onderwerp je eigen mix opnemen in hoeverre dat voor jou van toepassing is.

De harmonische samenhang (klanken/tonen) komen niet altijd lekker uit. Soms hoor je twee melodie lijnen door elkaar die net niet lekker bij elkaar passen waardoor een overgang niet helemaal lekker is.

Af en toe lopen de nummers niet helemaal lekker meer en lopen ze een stukje uit elkaar, maar dat had je waarschijnlijk zelf ook al gehoord.

Verder vind ik de overgangen nogal statisch en solid overkomen. Dat is puur gevoel en is natuurlijk persoonlijk, maar dit is nogal ritmische en bewegenlijke muziek en die mag je wat speelser mixen vind ik. Dat is iets wat je ook moet kunnen en moet proberen natuurlijk maar de overgangen zoals ze nu zijn passen meer bij club muziek dan dit vind ik. Dit is natuurlijk ook een stukje eigen stijl die je hier in wilt/kunt handhaven en dus verder helemaal aan jou.

Op zich is het een lekkere mix, alleen hier en daar kan de afwerking nog iets beter vind ik. Ik weet niet of mixen met pc voor jou juist moeilijker is als met echter apparatuur, maar ik zie graag nog eens zo'n mix in de toekomst van je verschijnen in dit muziek genre.
User edit by Cyspoz on 10-11-2006 @ 11:40:18 (100%)
montoya    posted on 10-11-2006 10:11
benieuwd
Bartjens    posted on 10-11-2006 10:28
laat maar horen!! 

Edit: Ik heb je mix beluisterd. Klinkt erg goed moet ik zeggen, overgangen zijn bijna allemaal strak op een paar na waar je iets mis zit met de beats. En natuurlijk lekkere nummers. Ben benieuwd hoe je mixt met cd spelers.

Groet Bart
www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 10-11-2006 @ 11:05:44 (100%)
Obviuz    posted on 10-11-2006 14:38
ik wil em horeen
MrCotino    posted on 10-11-2006 18:27
@ Cyspoz
Bedankt voor je uitgebreide en eerlijke feedback

quote:
Cyspoz
Trouwens super vet dat je die afbeelding in de mp3 hebt gestopt, kan ik wel waarderen

Ja die foto heb ik gemaakt in Suriname. Die cocosnoot bomen staan bij me oom in de achtertuin. En die foto heb ik daarna met paint gewoon bewerkt.
p.s. de cocos noten waren echt lekker

quote:
Poster: Cyspoz
Ik bespeur af en toe een volume verschil in de nummers. Dat komt vooral nog wel eens tussen overgangen voor, bij de eerste overgang merk je dat en daardoor is de overgang een stukje minder mooi. Let dus op je volume. Ik heb zoiezo het idee dat de hele mix een beetje vervormd klinkt, maar dat kan ook aan mij liggen. Check voor de zekerheid je mix levels, zie ook het laatst toegevoegde onderwerp je eigen mix opnemen in hoeverre dat voor jou van toepassing is.

Commentaar over dat volume verschil verwachtte ik al... Je kan de gain heel moelijk instellen met dat programma.  Als je de gain te hoog zet dan lijkt het net of je volume lijkt weg te vallen maar dan steeds weer terugkomt.

quote:
De harmonische samenhang (klanken/tonen) komen niet altijd lekker uit. Soms hoor je twee melodie lijnen door elkaar die net niet lekker bij elkaar passen waardoor een overgang niet helemaal lekker is.

Kan je misschien zeggen bij welke overgangen je dat precies hoort?

quote:
Af en toe lopen de nummers niet helemaal lekker meer en lopen ze een stukje uit elkaar, maar dat had je waarschijnlijk zelf ook al gehoord.

Sommige van die nrs heb ik van een mix cd... En de BPM van die nrs is niet constant. Dus ik moest dan heel veel pitchbenden om hem gelijk te krijgen...

quote:
Verder vind ik de overgangen nogal statisch en solid overkomen. Dat is puur gevoel en is natuurlijk persoonlijk, maar dit is nogal ritmische en bewegenlijke muziek en die mag je wat speelser mixen vind ik. Dat is iets wat je ook moet kunnen en moet proberen natuurlijk maar de overgangen zoals ze nu zijn passen meer bij club muziek dan dit vind ik. Dit is natuurlijk ook een stukje eigen stijl die je hier in wilt/kunt handhaven en dus verder helemaal aan jou.

Hoe zou ik dat dan kunnen verbeteren?
PatrickBeuken    posted on 10-11-2006 18:36
Poster: MrCotino
Commentaar over dat volume verschil verwachtte ik al... Je kan de gain heel moelijk instellen met dat programma. Als je de gain te hoog zet dan lijkt het net of je volume lijkt weg te vallen maar dan steeds weer terugkomt.

Voor zover ik weet kun je instellen dat hij alle nummers bijstelt naar 0db. Dan ben je dus van het volume-verschil probleem af en hoef je zelf geen gebruik meer te maken van de gain.
Cyspoz    posted on 10-11-2006 19:59
Hey MrCotino, allereerst even zeggen dat je goed bezig bent. Zijn maar weinig DJ's die zo nu en dan eens vragen aan een ander wat ze ervan vinden en eens kritish naar hun eigen werk kijken. Commentaar van mij was ook bedoeld om je mee verder te helpen dus ik zal je vragen zoveel mogelijk proberen te beantwoorden.

Ik denk dat de volume kwestie inmiddels als door PatrickBeuken is beantwoord, die kent het programma wel en ik niet dus daar kan ik je zoiezo niet mee helpen. Het is op zich iets wat je misschien tijdens het mixen niet meteen hoort maar pas achteraf dus daar kun je ook niet direct iets aan doen. Is alleen een onthouder voor de volgende keer.

Ik weet niet meer uit mijn hoofd welke overgangen het precies waren die ik harmonisch gezien niet helemaal lekker vond, maar in het algemeen moet je vaak opletten dat je niet twee melodie lijnen door elkaar krijgt. Vaak is het zo dat je zorgt dat die juist net na elkaar komen en dat de beats en alle andere ritmische samples uit het nummer door elkaar komen. Als je er niet uit komt dan zal ik wel een keer opnieuw luisteren naar je mix en een paar overgangen aanwijzen die ik bedoel.

Tja nummers die niet constant lopen zijn inderdaad moeilijk mixen, zeker met een pc. Toch is het mogelijk, kijk maar hoe Ben Liebrand al die dance classics aan elkaar mixt. Maar dan moet je wel heel goed en snel kunnen reageren. Volgende keer misschien beter om alleen nummers te nemen die in iedergeval constant zijn tijdens hun mix overgangen.

Het wegwerken van de statische overgangen is iets wat gewoon ervaring en creativiteit nodig heeft. Ik weet niet zeker of ik het helemaal duidelijk heb gezegt, maar een andere omschrijving is dat je mix nu erg braaf is terwijl je nummers wat speelser mag inmixen. Zwaai een keer lekker aan de EQ knoppen van je mixer. Klap bijvoorbeeld van het volgende nummer vast een stukje herkenbare sound door je andere nummer heen. Al is het alleen maar een stukje ritme waar je bijvoorbeeld bas en midden uit hebt gehaald. Dat soort dingen zou ik persoonlijk doen, maar dan nogmaals dat vraagt gewoon tijd en creativiteit. Mix bij wijze van spreke 10 keer hetzelfde nummer aan elkaar op het zelfde moment, maar probeer iedere keer de werkelijke overgang anders te maken. Door een keer met volume te spelen, een keer met EQ, een keer met beide.... Op die manier kun je eens wat meer de mogelijkheden bekijken die er zijn voor een overgang en de meest toepassende onthouden.

Ik ben beniewd naar een volgende mix van je... Succes en als er nog vragen zijn dan...

Dirkvh    posted on 10-11-2006 20:02
reply  Duurt bij mij ongeveer 20 min. om te downloaden dus ik doet het een ander keertje..
User edit by Dirkvh on 10-11-2006 @ 20:04:21 (100%)

261 Users online: 40 Guests (221 Unknown)
Pages generated today : 1.125
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.653.137